در دنیای امروز دیگر «فارغ» شدن از تحصیل معنی ندارد؛ اما واقعا چطور می‌شود میل و توانایی یادگیری را زنده و پویا نگه داشت؟!

0

اگر تصور می‌کنید برای رسیدن به موفقیت به اندازه کافی می‌دانید؛ سخت در اشتباه هستید. تبدیل شدن به فردی که دایم در حال یادگیری و افزایش دانش و مهارت‌هایش است؛ از شما فردی با موفقیت بی‌انتها می‌سازد.

افراد همیشه موفق یا بسیار موفق، یک فلسفه یادگیری مادام‌العمر دارند. بارها در نظرسنجی‌ها و مصاحبه‌های خود درباره این فلسفه صحبت کردند. آن‌ها دایما در حال یادگیری و رشد هستند. برعکس افراد ناموفق که فکر می‌کنند «به اندازه کافی می‌دانند تا بتوانند موفق باشند.»

اما تعهد به یادگیری مادام‌العمر آسان نیست. بیشتر مردم دیدگاهی منفی به ادامه تحصیل دارند. این دیدگاه به نفع شما و افرادی است که دنبال کسب موفقیت همیشگی و نگه‌داری آن هستند. چیزی که دیگری نمی‌توانند انجام دهند یا نسبت به آن متعهد باشند؛ یک فرصت برای شما است.

هر روز به خود یادآوری کنید که باید چیز تازه‌ای یاد بگیرید؛ رشد کنید و مهارت‌های بیشتری داشته باشید. قطعا یادگیری باعث ارزش افزوده بیشتر در شما می‌شود. همین ارزش افزوده، افزایش درآمد و ده‌ها مزیت جانبی دیگر پاداش شما برای تلاش هر روزه در یادگیری است.

در دنیای در حال تغییر امروزی ما، فقط افرادی می‌توانند پی در پی به موفقیت برسند و ترقی کنند که تبدیل به یک یادگیرنده مادام‌العمر شده باشند.

چگونه به یک یادگیرنده مادام‌العمر تبدیل شویم؟

در ابتدا، باید این باور و ایمان را در ذهن خود نهادینه کنید. تکرار و تکرار و تکرار این تعهد می‌تواند الهام‌بخش شما در یادگیری موضوع‌های جدید باشد و افق‌های تازه‌تری پیش‌روی شما قرار دهد.

روش‌های آسانی هم برای شروع یادگیری وجود دارد. خواندن کتاب و به طور ویژه کتاب‌های الهام‌بخش یا توانمندساز ذهن و یافتن افرادی که موفق بوده و می‌توانند الهام‌بخش یادگیری‌های روزانه باشند؛ دو گام ابتدایی این مسیر است.

اما گسترش دانش شما ممکن نیست جز اینکه در حوزه تخصصی خودتان عمیقا غوطه‌ور شوید. یادگیری چیزهایی که به صنعت و تجارت شما مربوط است؛ مهارت‌ها و کاربردهایی که شما را در سطح بالاتری از تخصص قرار می‌دهند و موجب ارتقای شغلی و پست سازمانی می‌شوند و هر چیزی که می‌تواند از شما فرد متخصص موفق‌تری بسازد.

به طور طبیعی، وقتی در حال یادگیری و دانش‌افروزی هستید؛ کیفیت زندگی شما هم افزایش پیدا خواهد کرد و روی تصمیم‌گیری‌ها، انتخاب‌ها و تاملات شما تاثیرگذار است. در روان‌شناسی به این وضعیت می‌گویند افزایش قدرت و فرصت‌های بیشتر برای تجربه‌های شگفت‌انگیزی که فقط شما شانس آن را دارید.

یادگیری مادام‌العمر باعث افزایش بهره‌وری، بهبود مداوم و رشد رقابتی مثبت در کار و زندگی می‌شود. هدف نهایی شما باید زندگی در جایی باشد که هیچ محدودیتی را نمی‌بیند یا نمی‌پذیرد. افزایش دانش شما با افزایش گزینه‌های انتخابی شما همراه است.

طرز تفکر یادگیرنده مادام‌العمر

اگر می‌خواهید به یک یادگیرنده مادام‌العمر تبدیل شوید؛ همان‌طور که اشاره کردیم باید ابتدا طرز تفکر شما تغییر و درست پرورش پیدا کند. طرز تفکر یک یادگیرنده مادام‌العمر، کنجکاوی درباره جهان است.

فقط یک ذهن کنجکاو دوست دارد اطلاعات بیشتری کسب کند؛ به دنبال چالش‌ها، ایده‌ها و تجربیات جدید برود. این فرد همیشه از وضع موجود راضی نیست و به دنبال یافتن چیزهای بیشتری است.

باید تبدیل به فردی شوید که مایل است همه‌چیز را کشف کند و در معرض امکانات جدید باشد ولی در عین حال قدردان باشد. این فرد درک می‌کند در کدام نقطه ایستاده و هم قدردان است و هم احترام‌آمیز برخورد می‌کند.

به تدریج دیدگاه شما به زندگی تغییر خواهد یافت؛ ولی نه فقط با خواندن کتاب‌های زیاد بلکه عمل کردن به آن‌ها و استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده‌اید.

همه ما ضعف‌هایی داریم که مانع از کسب موفقیت‌های بیشتر می‌شوند. هنگامی که بتوانید این نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت و قدرت کنید؛ در زندگی پیشرفت کردید و فقط یک یادگیرنده مادام‌العمر می‌تواند چنین کاری کند.

هرگز نباید متوقف شوید و دایما باید به سوی جلو حرکت کنید. محیط، افکار منفی، کمبود امکانات و سطح زندگی پایین نباید شما را در یادگیری متوقف کند.

تفکر اشتراکی ذهنیت شما را گسترش می‌دهد

وقتی می‌خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید؛ دنبال فردی بروید که این مهارت را داشته و می‌تواند به شما نشان دهد چگونه باید آن را سریع یاد بگیرید.

تفکر اشتراکی ارزش بیشتری نسبت به تفکر انفرادی دارد. وقتی از دیگران یاد می‌گیرید؛ ساده‌تر و سریع‌تر به هدف می‌رسید تا اینکه در تنهایی کار کنید. همکاری با دیگران در یادگیری باعث افزایش بازدهی و سرمایه‌گذاری روی زمان می‌شود.

شما هم باید به دیگران کمک کنید مهارت‌ها و دانش تازه‌ای یاد بگیرند. این کار هم برای شما مزایایی دارد و باعث بهبود دانش و مهارت شما می‌شود.

افراد موفق، هرچه بیشتر یاد می‌گیرند و دانش آن‌ها بالاتر می‌رود؛ بیشتر به عقل دیگران احترام گذاشته و دوست دارند بیشتر گوش دهند و یاد بگیرند. در روابط تجاری و کسب‌وکاری، گاهی اوقات باید شما توضیحات بیشتری به مشتری بدهید و گاهی اوقات باید سکوت کنید و چیزهای تازه‌ای از همکار یا رئیس خود بیاموزید.

تامل در نحوه برخورد دیگران با مشکلات و چالش‌ها، گوش دادن به صحبت‌های دیگران حتی اگر در محیط کاری نباشد؛ حضور در مکان‌ها و برنامه‌هایی که افراد با دانش شرکت کرده و همراهی کردن با آن‌ها در بحث‌ها و موضوع‌های مختلف روزانه زندگی یا کاری باز هم یک نوع یادگیری و تفکر اشتراکی برای گسترش ذهنیت است.

چیزی که نباید فراموش شود؛ تعهد به یادگیری دایمی و بدون توقف است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5