چگونه در فضاهای کاری پر از استرس، رفتار خودمان را کنترل کنیم و سالم و موفق بمانیم؟

0

طبق آمار موسسه استرس ایالات متحده، یک چهارم شهروندان امریکایی مشاغل خود را بزرگ‌ترین عامل استرس‌زا در محیط و زندگی خود می‌دانند. همین‌طور، این موسسه دریافته است تقریبا ۸۰ درصد کارمندان (می‌توان گفت اکثریت) در کار خود استرس دارند.

وقتی سطح استرس شما بالا است؛ همه نوع پیامد منفی در انتظارتان است. از احساس خستگی، سردرد، رنج، درد در بخش‌های مختلفی از بدن مانند کمر و گردن، بی‌خوابی، خشونت، واکنش‌های غیرعادی به‌ویژه در برابر همکاران و صبر پایین بگیرید تا بیماری‌ها و آثار منفی دیگری که نمی‌خواهیم اینجا فهرست کنیم.

امروزه، بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل استرس‌زا شدند. به وضوح شاهدیم که محیط‌های کار استرس بیشتری نسبت به ده‌های گذشته دارند. به همین دلیل، ناچار هستید یک سری ترفندها و استراتژی‌ها برای مدیریت استرس و اضطراب خود در محل کار داشته باشید.

مهم است بتوانید در روزها و ساعت‌های پرفشار کاری و در اوج اضطراب‌ها، هنوز کنترل خود را حفظ کرده و حداقل روی رفتار، گفتار و ذهنیت خود مسلط باشید تا کمتر آسیب ببینید.

در ادامه به چند ترفند و نکته مهم در همین زمینه اشاره می‌کنیم که تا به شما کمک کنند با استرس کمتری مواجه باشید:

تا می‌توانید وقفه‌ها را کاهش دهید

یک مطالعه از دانشگاه‌های کالیفرنیا، ایروین و هامبولت نشان می‌دهد هزینه ایجاد وقفه‌ها و قطع موقت کار باعث افزایش سطح استرس می‌شود.

به گفته محققان؛ افراد می‌خواهند با کار سریع‌تر و بیشتر، وقفه ایجاد شده را جبران کنند و همین اقدام منجر به استرس بیشتر، سرخوردگی و فشار کاری و زمانی می‌شود.

وقفه‌های بیش از ۲۰ دقیقه می‌توانند افراد را تحت فشار قرار دهند و باعث تحریک استرس و اضطراب شوند. ناامیدی هم افزایش پیدا می‌کند و افراد حس می‌کنند در کار خود پیشرفتی ندارند.

یک مطالعه جداگانه دیگر از سوی دانشگاه مینه‌سوتا نشان می‌دهد؛ وقفه‌ها و دست کشیدن از کار باعث اختلال در عملکرد مغز، عدم انجام درست وظایف و کارها، مشکلات عاطفی و ناراحتی می‌شود.

هر دو مطالعه سیستم‌های برنامه‌ریزی و اجرایی را برای کاهش وقفه‌ها، تداخل‌ها و توزیع‌ها پیشنهاد می‌کنند.

هر چیزی که باعث ایجاد وقفه، حواس‌پرتی و موارد نظیر این‌ها می‌شود را باید در محیط کار خود کاهش دهید. مثلا، اگر می‌دانید هر روز ساعت ۱۰ صبح همکاران شما دور هم جمع می‌شوند تا قهوه بخورند ولی شما باید کار کنید؛ با گذاشتن هدفون در گوش خود سعی کنید روی کارتان تمرکز داشته باشید.

خود را برای موفقیت با یک کار آماده کنید

دیوید مایر، استاد روان‌شناسی دانشگاه میشیگان در مقاله‌ای که در نشریه HealthDay چاپ شده؛ درباره چندوظیفه‌گی می‌گوید: «چندوظیفه‌گی در بروز استرس بسیار تاثیرگذار و مهم است. ذهن می‌خواهد روی یک کار تمرکز کند ولی ناچار است به درخواست‌های متعددی پاسخ دهد؛ در نتیجه مغز مجبور می‌شود آدرنالین و هورمون‌های استرس‌زای بیشتری تولید کند.»

طبق تحقیقات دانشگاه، چندوظیفه‌گی دیجیتالی مانند پاسخ دادن همزمان به ایمیل‌ها، گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی، جواب دادن به تماس‌ها و خواندن مطالب روی اینترنت نه تنها باعث افزایش استرس می‌شود؛ در بروز افسردگی، فرسودگی و اضطراب‌های غیرمستقیم نیز نقش پررنگی دارد.

برای کاشه استرس در محیط کار باید به سمتی پیش بروید که در طول روز فقط روی یک نوع کار تمرکز داشته باشید. خودآگاهی کمک می‌کند بهتر بتوانید از چندوظیفه‌گی جلوگیری کنید. مثلا، اگر عادت دارید در حین کار دایما گوشی تلفن خود را برای پیام جدید رسیده چک کنید؛ باید اپلیکیشن‌هایی روی گوشی نصب کنید که باعث حواس‌پرتی شما نشوند.

به سمت وضعیت‌های منفی نروید

محیط‌های کاری به اندازه کافی پراسترس هستند و دیگر نیازی دارید به صورت عمدی یا سهوی به سوی گفت‌وگوها، کنش‌ها و سبک‌های فکری منفی بروید تا مشکل دوچندان شود.

به طور مشخص و واضحی، باید از افراد، همکاران و دوستانی که تفکرات منفی، تخریب‌گرانه و شایعه‌پراکن دارند؛ دوری کرده و با آن‌ها همراه نشوید چون توانایی بالایی در مسوم کردن ذهن شما و ایجاد استرس و نگرانی بیشتر دارند.

در کار، باید تمام تمرکز و قدرت ذهنی شما معطوف به حل مسئله، پیدا کردن راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید باشد نه اینکه نگران آینده، تصمیم‌های مدیریتی، فعالیت‌های مشکوک یک همکار رقیب یا وضعیت مالی شرکت باشید.

مسیر خود را از افراد منفی‌گر جدا کنید؛ در جمع‌‌های آن‌ها شرکت نداشته باشید و طوری برنامه‌ریزی کنید که در اوقات استراحت، نهارخوری و جلسات در کنارشان نباشید. مرزهایی تعیین کنید تا جز در بحث‌های کاری و پروژه که ناچار هستید؛ در اوقات دیگر سیبل سخنان و تفکرات آن‌ها قرار نگیرید.

اقدام دیگر شما، بررسی این موضوع باشد که آیا خودتان هم فردی منفی‌نگر هستید یا خیر؟ اگر احساس می‌کنید نسبت به کار، همکاران، مدیران و شرکت دلسرد و ناامید هستید؛ باید هرچه زودتر اقداماتی برای پاک‌سازی ذهنی خود انجام دهید.

با زیرنظر گرفتن خود متوجه شوید در کدام‌ ساعت‌ها انرژی شما بالا و در کدام اوقات به پایین‌ترین سطح انرژی می‌رسید و چرا؟ بعد برنامه‌ریزی کنید تا ذهن شما در کدام ساعت‌ها سخت‌ترین فعالیت‌ها را انجام دهد.

بهتر است برخی مسایل نگران‌کننده را با رئیس خود مطرح کرده تا از ذهن خود برای همیشه پاک کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

معماری‌هایی که واقعا شایسته تحسین هستند و ستایش هنری ما را برمی‌انگیزند

تناسب اجزا، انحناها، هماهنگی با فرهنگ و شرایط اقلیمی، عظمت، رنگ‌ها یا نشانه‌های قدمتی که ما را به خلسه‌های پر از تخیل می‌برند، هر کدام از اینها ممکن است یک عمارت را شاخص و برجسته کنند.در این پست بناهایی را با هم مرور می‌کنیم که هر یک از…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5