آموزش هوش تجاری با Power BI

0

رپورتاژ

داده ها نیروی حیاتی سازمان‌های مدرن است و هوش تجاری به معنی بهره برداری از این داده ها، بزرگترین دارایی آن‌هاست. ما بیشتر از هر زمان دیگری داده تولید می کنیم. اما حجم بالای اطلاعات دیجیتالی چندان مورد استفاده قرار نمی گیرند، مگر آنکه سازمان ها قادر به درک آن باشند. اینجاست که هوش تجاری کاربرد دارد.
اگر در مورد اجرای یک پلتفرمی فکر می کنید تا به شما کمک کند بینش مفید و کاربردی را از داده های خود به دست آورید، شما در جای مناسبی هستید. در این مقاله به آموزش هوش تجاری می‌پردازیم.

همچنین در این مقاله، ما به سراغ اصول اولیه می رویم تا بدانیم نرم افزار Power BI پرچمدار مایکروسافت چیست، چقدر هزینه دارد و چه کاری می تواند برای تجارت شما انجام دهد.

‏هوش تجاری و Power BI چیست؟

Power BI یک نام جمعی برای مجموعه ای از برنامه ها و سرویس های ابری است که به سازمان ها کمک می کند تا داده ها را از انواع منابع، از طریق رابط کاربر پسندی جمع آوری، مدیریت و تجزیه و تحلیل کنند. Power BI داده ها را با هم ادغام کرده و آنرا پردازش می کند و آن را به بینش های قابل فهم تبدیل می کند، و غالباً از نمودارها و جداول بصری قانع کننده و آسان برای پردازش استفاده می کند. این برنامه به کاربران امکان می دهد عکس های واضح و مفیدی از آنچه در تجارت خود اتفاق می افتد ایجاد کرده و به اشتراک بگذارند.
‏Power BI به طیف وسیعی از منابع داده ها، از صفحه گسترده Excel به پایگاه داده های ابری و پیش فرض متصل می شود.
‏Power BI اصطلاحات منفاوتی دارد و می تواند به عنوان یک برنامه کاربردی دسک تاپ ویندوز بنام Power BI Desktop، سرویس آنلاین SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) به نام Power BI Service یا برنامه های کاربردی موبایل Power BI موجود در تلفن و تبلت های ویندوز  و همچنین برای دستگاه های iOS و Android، در نظر گرفته شود.
‏Power BI بر پایه Microsoft Excel ساخته شده است، و به همین ترتیب، منحنی یادگیری از Excel تا Power BI آنقدر شیب دار نیست. هرکسی که می تواند از اکسل استفاده کند می تواند از Power BI نیز استفاده کند اما دومی بسیار قدرتمندتر از همتای خود اکسل است.

هوش تجاری چه کاری انجام می دهد؟

Microsoft Power BI برای اجرای گزارش ها و بینش های سطحی بر اساس داده های یک شرکت و هوش تجاری استفاده می شود. Power BI می تواند به طیف گسترده ای از مجموعه داده ها متصل شود و اطلاعاتی را که از آن تغذیه می شود، مرتب کند تا بهتر هضم و درک شود. گزارش ها و تصاویری که از این داده ها حاصل می شوند، می توانند با سایر کاربران به اشتراک گذاشته شوند.
‏Power BI به کاربران کمک می کند تا نه تنها آنچه در گذشته اتفاق افتاده است و آنچه در حال حاضر رخ می دهد، بلکه آنچه ممکن است در آینده رخ دهد را نیز ببینند. Power BI با قابلیت های یادگیری ماشینی تزریق می شود، به این معنی که می تواند الگوهایی را در داده ها پیدا کند و از آن الگوها استفاده کند تا پیش بینی های آگاهانه ای انجام دهد و در مدیریت فرایند های کسب و کار به شما کمک کند و سناریوهای “چه می شود اگر” را اجرا کند. این برآوردها به کاربران امکان می دهد پیش بینی هایی را انجام دهند و خود را برای برآورد تقاضای آینده و سایر معیارهای کلیدی آماده کنند.

چه افرادی از هوش تجاری استفاده می کنند؟

اگرچه محصولات هوش تجاری عمدتاً مورد توجه تحلیلگران کسب و کار و دانشمندان داده قرار می گیرند، به لطف ماهیت کاربر پسند آن، Power BI را طیف وسیعی از افراد در یک کسب و کار استفاده می کنند.
نحوه استفاده از آن بستگی به نقش شما دارد. Power BI می تواند داشبورد های سفارشی بسته به اینکه چه اطلاعاتی به شما مربوط هستند و به چه اطلاعاتی نیاز دارید ایجاد کند و به این اطلاعات دسترسی پیدا کنید.
این برنامه در درجه اول توسط متخصصان اطلاعات کسب و کار استفاده می شود، که از آن استفاده می کنند تا مدل ها و گزارش های مبتنی بر داده را ایجاد کنند و سپس در سراسر سازمان خود به اشتراک بگذارند. همه مشاغل دارای مقیاس یا نیاز به پشتیبانی از اطلاعات شخصی به صورت تمام وقت نیستند، بنابراین، از این رو از Power BI غالباً به عنوان یک ابزار خود خدمتی (سلف سرویس) توسط شعب مختلفی از تجارت استفاده می شود تا پیشرفت خود را بررسی کرده و بینشی به آنها ارائه دهد.
‏Power BI با هر اطلاعاتی که به آن بگویید کار می کند، بنابراین می توانید تقریباً در مورد هر چیزی گزارش دهید. اغلب در بخش هایی مانند امور مالی، بازاریابی، فروش، منابع انسانی، و بخش اجرایی بیشترین محبوبیت را دارد. از نظر محبوبیت محصول، مایکروسافت معمولاً تعداد کاربران را منتشر نمی کند، اما در سال 2016 این تعداد در حدود پنج میلیون نفر بود.
اگر به این نرم افزار به عنوان یکی از ابزارهای هوش تجاری نگاه می‌کنید و می‌خواهید در آن به اطلاعات بیشتری دست یابید توصیه میکنیم شرکت در دوره های آموزشی هوش تجاری با Power BI را در دستور کار خود قرار دهید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.