دیدنی های مسیر تهران یزد

0

رپورتاژ

مسیر اول کوتاه‌ترین راه به یزد و به طول 621 کیلومتر است و می‌توانید آن را در مدت‌زمان 6 ساعت ونیم تا 7 ساعت طی کنید. با انتخاب مسیر اول، از جاده‌ی یزد-تهران که یکی از جاده‌های معروف و قدیمی است گذر خواهید کرد. مسیری که جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد و از شهرهای قم، کاشان، اردستان و میبد می‌گذرد.

خرید بلیط اتوبوس تهران یزد از علی بابا برای شما این امکان را به وجود می‌آورد تا بتوانید از این شهر زیبا بازدید کنید.

مسیر دوم 811 کیلومتر است و با انتخاب آن زمان سفرتان 9 ساعت ونیم خواهد بود. در طی هردو مسیر شما از استان‌های قم و اصفهان می‌گذرید تا به یزد برسید.

سفر تهران یزد با حرکت در مسیر اتوبان قم شروع می‌شود. مسیر تهران قم ۱۴۸ کیلومتر است و چیزی حدود ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول می‌کشد.

در قم می‌توانید از جاذبه‌های مذهبی و تاریخی آن مانند حرم حضرت معصومه، بازار قدیم قم، خانه تاریخی زند (موزه مردم‌شناسی) و … دیدن کنید.

رستوران‌های قم برای صرف ناهار:

رستوران صدف یا مرغ بریان طاهری، قدیمی‌ترین مرغ بریان در خیابان چهار مردان قم (خیابان عمار یاسر). سایر رستوران‌های خوب قم مانند رستوران مداین، رستوران البرز و رستوران ارگ سالاریه در بلوار امین واقع‌شده‌اند. رستوران بزرگ خادم در بلوار شهید صدوقی و رستوران ایتالیایی ماکارونی در ابتدای خیابان دور شهر، رو به روی پاساژ طوبی قرار دارند.

با خرید بلیط اتوبوس تهران یزد از علی بابا می‌توانید از این زیبایی‌ها لذت ببرید.

سپس به سمت کاشان ادامه دهید. این مسیر طبق نقشه ۱۱۲ کیلومتر است و در حدود یک ساعت و ۱۹ دقیقه طول می‌کشد.

جاذبه‌های دیدنی کاشان:

خانه بروجردی‌ها/ نشانی: کاشان، خیابان علوی

ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

مدت‌زمان بازدید:۳۰ دقیقه

خانه بروجردی‌ها یکی از آثار تاریخی زیبای کاشان است که در محله سلطان میر احمد قرارداد، این اثر در نیمه دوم قرن ۱۳ هجری و در عصر قاجار ساخته‌شده است.

مسجد آقابزرگ کاشان

نشانی: کاشان،خیابان آقابزرگ

ساعت بازدید: در طول روز

مدت بازدید:۳۰ دقیقه

فاصله از جاذبه قبلی:۴ دقیقه با خودرو و ۱۲دقیقه پیاده

مسجد آقابزرگ مسجد و مدرسه‌ای بزرگ در کاشان، منسوب به ملا مهدی نراقی ملقب به آقابزرگ که به هزینه مردی نیکوکار به نام حاج محمدتقی خانبان و پسرش در نیمه قرن ۱۳ ق، مقارن با دوران پادشاهی محمدشاه قاجار ساخته‌شده است

بازار تاریخی کاشان

بازار کاشان مربوط به دوره صفویه است و در راسته بازار بزرگ شهر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۸ شهریور ۱۲۵۵ با شماره ثبت ۱۲۸۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برخی از قسمتهای بازار به اصناف معین اختصاص داشته و مهمترین بازارهای صنفی کاشان هم بازارهای مسگری ، رنگرزی ، زرگری ، کفش دوزی و بازار ریسمان فروشی بوده است. خرید بلیط اتوبوس ترمینال شرق علی بابا بازدید از این زیبایی‌ها را برای شما امکانپذیر می‌کند.

نشانی: کاشان، خیابان بابا افضل تا حدود دروازه دولت

ساعت بازدید: در طول از ۸ صبح تا غروب

مدت بازدید:یک الی ۲ ساعت

فاصله از جاذبه قبلی:۶ دقیقه با خودرو و ۱۴ دقیقه پیاده

باغ فین و حمام فین کاشان

در فاصله‌ی ۶ کیلومتری جنوب شهر کاشان، منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا قرار دارد که در گذشته به روستای فین کوچک مشهور بوده.

نشانی: کاشان، خیابان امیر کبیر

ساعت بازدید: در طول روز

مدت بازدید:یک ۱ ساعت

فاصله از جاذبه قبلی:۲۶ دقیقه با خودرو

پس از استراحتی کوتاه به سمت آران و بیدگل و نوش‌آباد بروید.  از جاذبه‌های این شهر زیارتگاه امامزداه هلال بن علی و بازدید از شهر زیرزمینی اویی است. سپس به سمت اردستان رانندگی کنید. مسیر کاشان تا اردستان ۱۲۸ کیلومتر است که حدود ۱ ساعت و ۲۳ دقیقه طول می‌کشد.

اردستان یکی از شهرهای تاریخی ایران است که بناهای تاریخی زیادی در آن واقع شده است.

مسجد جامع اردستان

نشانی: اردستان، خیابان مسجد جامع

ساعت بازدید: در طول روز

مدت بازدید:۳۰ دقیقه

مقبره امیر اویس (سنگ سفید)

نشانی: اردستان، خیابان دکتر شریعتی

ساعت بازدید: در طول روز

مدت بازدید:۲۰ دقیقه

فاصله با جاذبه قبلی:۹ دقیقه پیاده،۲ دقیقه با ماشین

پس از این بازدیدتان از شهر تمام می‌شود و می‌توانید به سمت شهر نایین حرکت کنید. فاصله اردستان تا نایین حدود ۹۶ کیلومتر است که یک ساعت و ۷ دقیقه طول می‌کشد.

نایین شهری در استان اصفهان است که در شهرستان نائین قرار دارد. این شهر در منطقه دشت کویر قرارگرفته است و آب و هوایی خشک دارد. قدمت نایین بیش از ۳۰۰۰ سال است.

مسجد جامع نایین

نشانی: نایین

ساعت بازدید: در طول روز

مدت بازدید:۳۰ دقیقه

خانه پیرنیا، موزه مردم‌شناسی نایین

نشانی: نایین، جنب مسجد جامع

ساعت بازدید: از ۹ صبح تا ۶ عصر

مدت بازدید:۴۵ دقیقه

فاصله با جاذبه قبلی:۱ دقیقه پیاده

پس از نایین به سمت عقدا حرکت کنید. فاصله نایین تا عقدا ۷۰ کیلومتر است که حدود ۴۷ دقیقه طول می‌کشد و پس از آن به اردکان بروید. از جاذبه‌های اردکان زیارتگاه چک چک است.

زیارتگاه چک‌چک

نشانی:اردکان،جاده زیارتگاه چک چک

ساعت بازدید:۸صبح الی ۸شب

مدت بازدید:یک ساعت

چک‌چک یا «چکچکو» یکی از زیارتگاه‌های مهم زرتشتیان است.

پس از  بازدید از زیارتگاه چک چک ساعت حدود ۶ است. پس از بازدید به سمت میبد حرکت کرده و در این شهر اقامت کنید. جاذبه‌های میبد عبارتند از:

نارین قلعه (نارنج قلعه)

مسجد جامع میبد

کاروانسرای عباسی میبد

برج کبوترخانه

پس از عبور از میبد در نهایت به شهر تاریخی و زیبای یزد خواهید رسید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.