چند اپلیکیشن مدیتیشن رایگان برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای کرونایی

0

احتمالا این روزها استرس و دلهره بیشتری دارید. خبرهای ویروس کرونا پشت سر هم بر سر آدم آوار شده و آرامش افراد را برهم می‌زنند. روال زندگی عادی تغییر کرده است و دلایل زیادی برای تحت فشار عصبی قرار گرفتن وجود دارد.

مثلا، روزهای متمادی در خانه خود قرنطینه شده‌اید و نمی‌توانید پا به بیرون از خانه بگذارید. مجبور شدید در این وضعیت آلودگی شهرها سرکار بروید یا اینکه کارتان را به خانه آورده و در کنار خانواده مجبور هستید ساعت‌های زیادی دورکاری کنید.

از سوی دیگر، بسیاری از کسب‌وکارها تعطیل شده یا افت درآمد داشتند. برای ایام نوروز انواع برنامه‌ها را داشتید ولی اکنون وضعیتی غیر قابل تحمل را می‌گذرانید. برخی از مردم هم به طور طبیعی مستعد استرس و اضطراب هستند و اکنون شرایط به گونه‌ای شده که وسواس بیشتری گرفته و بی‌خواب شدند.

به نظر می‌رسد هیچ زمانی مانند اکنون به آرامش، مراقبه و مدیتیشن نیاز نداشتیم. با توجه به ادامه داشتن وضعیت غیرعادی در کشور، باید سراغ روش‌ها و ترفندهایی برویم که باعث آرامش بیشتر روحی و روانی ما شده و بتوانیم ذهن خود را کنترل کرده و روی عادت‌های خود تسلط داشته باشیم.

خوشبختانه، در اینترنت اپلیکیشن‌های مدیتیشن رایگان خوبی یافت می‌شود که بتوانند استرس ما را کاهش دهند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Simple Habit

این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده و به طور محدود حق اشتراک استفاده از آن را به خاطر شیوع کرونا برداشته است.

به این معنی که شما می‌توانید از طرح‌های مدیتیشن و برنامه‌های مراقبه که برای کاهش استرس و اضطراب طراحی شدند؛ به طور رایگان استفاده کنید.

در این برنامه‌ها موضوع‌هایی مانند مراقبت از خود (self-care)، کاهش ترس (easing fear)، ارتباطات ذهن آگاهانه (mindful communication) و یوگا در دسترس است. در اپلیکیشن Simple Habit گزینه‌های زیادی برای کشف هرگونه احساس و استرس در خود و روش‌هایی برای از بین بردن آن پیدا خواهید کرد (لینک دانلود اندروید و iOS).

Calm

یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب مدیتیشن، نرم‌افزار Calm است که مجموعه‌ای از منابع مورد نیاز برای یافتن آرامش و ذهن آگاهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از آن‌جایی‌که شیوع ویروس کرونا باعث سلب آرامش بسیاری از مردم در سراسر جهان شده است؛ در نرم‌افزار موبایل Calm مجموعه‌ای از موسیقی‌ها، تمرین‌های مدیتیشن، داستان‌های خواب و موارد دیگر برای هر رده سنی یافت می‌شود.

این مجموعه سعی می‌کنند توجه ذهن را از اخبار کرونا به سوی دیگری جلب کرده و آرامش را به ضمیر ناخودآگاه مغز برگردانند (لینک دانلود اندروید و iOS).

Muse

اپلیکیشن Muse: The Brain Sensing Headband در حالت عادی هزینه‌ای ۱۵۰ دلاری برای اشتراک و استفاده دارد ولی این روزها می‌توانید از مجموعه رایگانی از منابع مدیتیشن برای کاهش استرس خود استفاده کنید.

در این اپلیکیشن ۲۰ راهنمای مدیتیشن توسط پزشکان مشهور جهانی به صورت رایگان عرضه شده است. همین‌طور، جلسات رایگان مدیتیشن به صورت گروهی و آنلاین در صفحه لایو اینستاگرام آن پیدا خواهید کرد.

در این نرم‌افزار می‌توانید منابعی برای کسب آرامش بیشتر، توجه به ذهن و افکار، تغییر باورها به شکل آرام و خنکی بهره ببرید (لینک دانلود اندروید و iOS).

چند اکانت اینستاگرام مدیتیشن

به جز صفحه لایو اینستاگرام Muse که روزانه برنامه‌های مدیتیشن گروهی و آنلاین برگزار می‌کند و این شانس را به شما می‌دهد تا هر روز با دیگران برای رسیدن به آرامش تمرین و مدیتیشن کنید و به‌نوعی وقت خود را در خانه مفید بگذرانید؛ چندین حساب کاربری معروف مدیتیشن دیگر در اینستاگرام هم برنامه‌هایی برای این روزهای کرونایی دارند.

صفحه مربی یوگا Denisse Monge به فالورهای خود آموزش‌هایی درباره مدیتیشن و اهمیت آن مراقبت از سلامتی روحی و جسمی خود ارائه می‌دهد.

مربی بهداشت و سلامت روان Robyn Youkilis نیز جلسات مدیتیشن ساده‌ای برای فالورهای خود به اشتراک گذاشته است. این جلسات را می‌توانید حتی در بیرون از منزل و با دیگران تمرین کنید.

مربی یوگای دیگری به نام Phylicia Bonann نیز موسیقی‌ها و صداهایی برای مدیتیشن طراحی کرده است که به شما کمک می‌کنند تا از استرس خود کاسته و ذهن خود را به سوی ساحل آرامش ببرید. در این صداها با تکرار برخی تلقین‌ها و تکنیک‌های باستانی مدیتیشن سعی شده ناحیه‌های فعال شده ذهن را دوباره خونسرد کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

عکس‌هایی از حوادث ناگوار که با کمی «احتیاط» و عقل قابل پیشگیری‌اند

گاهی ما در کارهایمان به اصطلاح از خلاقیت استفاده می‌کنیم یا سعی می‌کنیم کاری را بدون اینکه وسایل لازمش را داشته باشیم با چیزهای بی‌ربط، در زمان کم، تمام کنیم. خب راستش گاهی شانس می‌آوریم و پز می‌دهیم که خلاقیت داشته‌ایم، اما خیلی وقت‌ها…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5