اپل فهرستی از اپلیکیشن‌هایی که همه باید در آیفون خود داشته باشند پیشنهاد کرد – سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست‌های اپلیکیشن‌های ضروری نیستند!

0

تصور کنید یک آیفون جدید خریده‌اید و تصمیم گرفته‌اید به جای بازیابی یک نسخه پشتیبان قدیمی، آن را از ابتدا راه‌اندازی کنید. اولین اپلیکیشنی که دانلود می‌کنید چیست؟

بسیاری از مردم، احتمالاً جی‌میل، یا آمازون یا نتفلیکس را نصب می‌کنند. بعد از نصب اپلیکیشن‌هایی که در ذهنتان است، احتمالا قسمت پیشنهادات اپ استور را می‌بینید.

جالب است بدانید که اپل، فهرستی از اپلیکیشن‌های ضروری در اپ استور دارد. این فهرست، فهرستی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها نیست، بلکه لیست اپلیکیشن‌هایی است که اپل فکر می‌کند هر کاربر «باید» نصب کند.

جالب اینجاست که سه اپلیکیشن فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ در لیست وجود ندارد. با توجه به اینکه هر یک از این برنامه‌ها بیش از یک میلیارد کاربر دارند، این یک حذف قابل تامل است. هر سه برنامه متعلق به متا هستند، که قبلاً فیس بوک نامیده می‌شد.

آیا اپل به خاطر «رفتار» متا این 3 اپلیکیشن را توصیه نکرده. منظورم ردیابی فعالیت‌های کاربران توسط اپ‌های متا و بعد نشان دادن تبلیغات متناسب است. آیا اپل واقعا به خاطر اینکه حریم خصوصی را یک «حق اساسی بشر» می‌داند، این کار را کرده؟ یا شاید هم مسئله به سادگی رقابت مرسوم بین اپل و متا است و بقیه چیزها بهانه‌های ظاهری هستند.

سال گذشته، اپل تغییراتی را در iOS اعمال کرد که توسعه‌دهندگان را ملزم کرد قبل از اینکه کاربران را ردیابی کنند، از آنها اجازه بگیرند. این کار به تجارت فیس بوک لطمه وارد کرد.

در آن زمان، متا، تبلیغات تمام صفحه را در روزنامه‌های بزرگ منتشر کرد و هشدار داد که اپل تهدیدی برای اینترنت باز است و عمداً به مشاغل کوچک آسیب می‌زند.

اما چهار اپلیکیشن اول لیست عبارتند از اسنپ‌چت، تیک تاک، یوتیوب و گوگل. اگر به شما بگویند فهرستی از چهار رقیب اصلی فیس بوک را بنویسید، احتمالا دقیقا همین‌ها را می‌نویسید. سایر پیشنهادها اینها هستند: Pinterest، LinkedIn، Twitch و البته تعداد انگشت شماری از اپ‌های استریم (که شامل Netflix یا Spotify نمی‌شود.)

از این قضیه می‌توان دو نتیجه گرفت:

1- یکی اینکه مشکل فیس‌بوک و بدنامی‌ای که پیدا کرده (یا به آن چسبانده شده)، چیزی نیست که به سادگی با یک تغییر اسم به متا قابل حل کردن باشد. البته رفتار اپل، اپ‌های زیر مجموعه متا را از سکه نمی‌اندازد، اما در عین حال شما را تشویق به نصب هم نمی‌کند.

همچنان پشت سر فیس‌بوک، شایعاتی پراکنده می‌شود. مثلا دو شایعه تازه این هستند که این شرکت به فعالان سیاسی پول داده است تا داستان‌های منفی علیه تیک تاک، بزرگترین رقیب خود را بسازند یا اینکه این شرکت در یک دوره شش ماهه “در کاهش مناسب برهنگی، خشونت و حتی مطالب رسانه‌های موافق دولت روسیه شکست خورده است.”

کلا مشکل این است که خیلی‌های فیس‌بوک را شرکتی می‌دانند که حاضر نیست مسئولیت را بپذیرد و پاسخگو باشد.

متا برای تبدیل شدن به یک شرکت متاورس، هنوز هم به درآمد تبلیغاتی که از کاربران iOS ایجاد می‌شود، نیاز دارد.

2- اپل کنترل زیادی بر اپ استور دارد و باید بسیار مراقب نحوه استفاده از این قدرت باشد. در حال حاضر این شرکت با فشار زیادی از سوی قانونگذاران بر سر این کنترل مواجه است. این واقعیت که اپل فهرستی «از اپلیکیشن‌هایی که باید داشته باشید» را تنظیم می‌کند و انتخاب‌های واضح را کنار می‌گذارد، ممکن است این طور تفسیر بشود که اپل با هر اپلیکیشن و توسعه‌دهنده‌ای که از نظر مالی برایش جذاب نباشد، مشکل دارد و از نظر برندینگ، برایش گران تمام شود و شرکت کینه‌جو به نظر برسد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.