نگاهی به آیفون SE جدید: میان‌رده‌ای ۳۹۹ دلار برای این روزهای کرونایی با تراشه، دوربین و فناوری‌های ارتباطی به‌روز شده

0

اپل سرانجام پس از چند ماه گمانه‌زنی و تغییر زمان و تاخیر، از گوشی آیفون SE جدید مدل ۲۰۲۰ رونمایی کرد.

یک گوشی آیفون ارزان قیمت ۳۹۹ دلاری برای مدل ۶۴ گیگابایتی با ظاهر و شمایلی شبیه به آیفون ۸. صفحه‌نمایش این آیفون ۴.۷ اینچی با حاشیه‌های زیاد در بالا و پایین و کلید هوم دارای Touch ID.

این طراحی از آیفون ۶ به یادگار باقی مانده است و باعث می‌شود آیفون iPhone SE جدید اساسا متعلق به نسل پنجم آیفون‌های اپل باشد.

بنا بر گفته اپل، این آیفون جدید از امروز ۱۷ آوریل برایش پیش‌ثبت‌نام در دسترس است و ۲۴ آوریل به طور رسمی وارد بازارهای خرده‌فروشی و فروشگاه‌های فیزیکی می‌شود.

یک مدل ۱۲۸ گیگابایت از این آیفون هم با قیمت ۴۴۹ و یک مدل ۲۵۶ گیگابایت با قیمت ۵۴۹ دلار معرفی خواهد شد. در رنگ‌های سفید، مشکی و قرمز (Product Red) با همراه یک سال اشتراک رایگان اپل تی‌وی پلاس در بازار عرضه می‌شود.

آیفون ۸ در سال ۲۰۲۰

آیفون SE جدید که SE2 یا SE 2020 جدید در رسانه‌ها خطاب می‌شود؛ در اصل همان آیفون ۸ با دوربین و پردازنده بهتر ولی برچسب قیمتی پایین‌تر است. اگرچه از نظر طراحی نسبتا قدیمی است ولی مزیت بزرگ آن استفاده از تراشه A13 Bionic اپل است. همان تراشه‌ای که روی آیفون‌های ۱۱ و ۱۱ پرو شاهد هستیم.

اپل نسل دوم آیفون SE را جایگزین آیفون ۸ کرده است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. آیفون SE مدل ۲۰۲۰ نسخه دیگری مثلا مدل Plus ندارد و آیفون ۸ پلاس نیز کماکان در بازار به فروش خواهد رفت.

ارتقای پردازنده به اپل کمک کرده است ویژگی‌های جدید به دوربین آیفون اضافه کند. در دوربین پشتی یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با فلاشر استفاده شده است. پردازنده A13 بهبود عکاسی Smart HDR می‌شود که چندین عکس در یک عکس ترکیب می‌شوند تا به روشنایی و جزئیات بهتری در تصویر دست پیدا کنیم.

آیفون SE دارای حالت پرتره مبتنی بر فناوری «monocular depth sensing» است. این فناوری از یادگیری ماشینی برای تشخیص عمق و چهره استفاده می‌کند. متاسفانه، حالت پرتره دوربین فقط روی افراد کار می‌کند و برای حیوانات خانگی یا سوژه‌های دیگر نیست.

از دیگر ویژگی‌های دوربین آیفون SE می‌توان به تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال اشاره کرد. اپل می‌گوید این ویژگی یک تثبیت‌کننده «cinematic» در ویدیوها است. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه را دارد.

دوربین سلفی این آیفون از لنزی ۷ مگاپیکسلی با قابلیت‌های پرتره برخودار است.

همان طراحی، صفحه‌نمایش و باتری

باتری آیفون SE نیز مشابه آیفون ۸ است. اپل هنوز هیچ حرفی درباره طول عمر این باتری نزده است. در جعبه دستگاه یک شارژر ۵ واتی قرار داده شده است ولی اگر یک آداپتور خوب در دسترس باشد تا شارژر ۱۸ وات را هم پشتیبانی می‌کند. برای شارژ از درگاه لایتنینگ سود می‌برد و شارژ بی‌سیم Qi را نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچی IPS LCD رتینا با ویژگی True Tone رنگ را شاهد هستیم که به نظر می‌رسد دقیقا همان صفحه‌نمایش آیفون ۸ است.

اپل می‌گوید این اندازه صفحه‌نمایش محبوب‌ترین اندازه صفحه‌نمایش است که تا کنون به فروش رسیده است. بیش از ۵۰۰ میلیون آیفون با صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ به فروش رسیده است و اپل هم به این دلیل دوباره سراغ این اندازه نمایشگر رفته است.

از جک هدفون خبری نیست و ولی یک هدفون لایتنینگ در جعبه قرار داده شده است. نکته مثبت دیگر در آیفون SE، جمع شدن مجموعه‌ای از فناوری‌های به‌روز ارتباطی مانند وای‌فای ۶، Gigabit LTE و دو سیم‌کارت است که سیم‌کارت دوم eSIM است.

این گوشی از فناوری Haptic Touch نیز پشتیبانی می‌کند که جایگزینی برای فناوری محبوب 3D Touch است.

میان‌رده‌ای با دوربین و پردازنده گران‌ترین آیفون‌ها

آیفون SE یک گوشی میان‌رده دیگر از اپل است با فناوری‌های به‌روز و نسل جدید که می‌تواند برای کاربران جذاب باشند. به عنوان مثال، با وجود شیوع ویروس کرونا و استفاده از ماسک توسط مردم، شاید فناوری تاچ آی‌دی این گوشی کاربردی و هیجان‌انگیز باشد.

در حالی‌که فروشگاه‌های فیزیکی اپل در سراسر دنیا بسته هستند؛ باید دید فروش این گوشی در روزهای آغازین عرضه چگونه است. البته، سایت اپل پشتیبانی خوبی از مشتریان دارد و قرار است در فروشگاه‌های آنلاین دیگری هم عرضه شود.

اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم؛ یک گوشی میان‌رده خوب است. شما از دوربین و پردازنده‌ای روی این گوشی بهره‌مند می‌شوید که روی پرچم‌دارها و گران‌ترین آیفون‌های اپل نصب شده‌اند.

برای سال‌های طولانی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند و اندازه صفحه‌نمایش کوچک آن به همراه فناوری تاچ آی‌دی برخی افراد را به خود جذب می‌کند.

اما طراحی آن کمی قدیمی و تکراری است و شاید بخش دیگری از کاربران را فراری دهد. آن‌ها گوشی‌هایی با حاشیه‌های بسیار باریک، صفحه‌نمایش بزرگ و درخشان‌تر می‌خواهند و ترجیح می‌دهند منتظر گوشی‌های جدید بعدی اپل بمانند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برای جبران خطرات سلامتی ناشی از نشستن در طول روز وجود باید تحرک متناوب انجام بدهید. اما هر چند دقیقه…

برای کاهش اثرات مضر نشستن بر سلامتی، هر نیم ساعت یکبار 5 دقیقه پیاده روی سبک داشته باشید. این یافته کلیدی مطالعه جدیدی است که در مجله Medicine & Science in Sports & Exercise منتشر شده است.محققان نوشته‌اند:«ما از 11 فرد سالم…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.