مایکروسافت ورد به مشکل قدیمی و پر بحث یک یا دو کارکتر فاصله پایان داد؛ از این پس دو کارکتر فاصله، خطا تشخیص داده می‌شود و کاربر باید آن را تصحیح کند

0

یکی از مشکلات قدیمی در مایکروسافت ورد، فاصله‌های دو برابر میان کلمات است. تقریبا همه کاربران هم‌عقیده هستند استفاده از فاصله دو کارکتری چندان زیبا نیست و بهتر اینکه همان فاصله تک کارکتری استفاده شود.

پس از سال‌ها، اکنون مایکروسافت با یک به‌روزرسانی می‌خواهد به این بحث و مشکل پایان دهد. مایکروسافت هم به این نتیجه رسیده است که گذاشتن دو کارکتر فاصله در تایپ نرم‌افزار ورد شبیه به یک خطا است و باید رفع شود.

مایکروسافت ورد در طی یک به‌روزرسانی فضاهای دو کارکتری را هایلات کرده و به عنوان خطا به کاربر هشدار می‌دهد تا آن‌ها را درست کند. پس از یک دوره، خود نرم‌افزار ورد به طور خودکار این تصحیح را انجام خواهد داد.

این تغییر و به‌روزرسانی از نسخه دسکتاپ مایکروسافت ورد آغاز شده است و پیشنهاد تصحیح فاصله‌های بیشتر از یک کارکتر از طریق ویرایشگر این برنامه به کاربر نشان داده می‌شوند.

البته، اگر هنوز جزو افرادی هستید که اعتقاد دارند باید دو کارکتر فاصله میان کلمات باشد یا تصور می‌کنید این شکلی بهتر است؛ می‌توانید فعلا این پیشنهاد برنامه ورد را نادیده بگیرید.

ویژگی Editor در نرم‌افزار ورد اجازه می‌دهد کاربران این پیشنهاد را برای نخستین بار نادیده بگیرند یا فاصله را به یک کارکتر تبدیل کنند. همین‌طور، امکان خاموش کردن پیشنهادهای نوشتاری برنامه ورد وجود دارد (برای آن دسته از افرادی که کلا از هیچ پیشنهادی استقبال نمی‌کنند).

اختلافی چند دهه‌ای که هنوز ادامه دارد

مایکروسافت چندین ماه است که مشغول آزمایش این ویژگی است و با بازخوردهای مثبتی همراه بوده است که منجر به ارائه یک به‌روزرسانی برای نسخه‌های دسکتاپ شد. به تدریج این ویژگی برای همه کاربران نرم‌افزار ورد فعال خواهد شد.

«کریک گریگرسن»، یکی از مدیران بخش نرم‌افزار مایکروسافت دراین‌باره می‌گوید: «ما می‌دانیم فواصل بزرگ یک انتخاب برای همه کاربران نیست و شاید برخی از نویسندگان ترجیح دهند هنوز از فاصله‌های بیشتر استفاده کنند. ما همچنان در حال تست این ویژگی با کاربران هستیم و این پیشنهادات هر کاربری را قادر می‌سازد تصحیح فاصله را به راحتی پذیرفته، نادیده گرفته یا به طور کلی خاموش کند.»

بخش عمده‌ای از بحث درباره لزوم استفاده از یک یا دو کارکتر فاصله از ماشین‌های تایپ نشات گرفته شده است. ماشین‌های تایپ برای حروف یک کارکتری همان اندازه فاصله را مدنظر می‌گرفتند که برای حروف بزرگتری که چند کارکتر فضا می‌گیرند. مثلا، برای حرف «i» و «m» یک کارکتر فضا در نظر گرفته می‌شد؛ بنابرانی فضای اضافی بعد از «.» نیاز بود تا مشخص شود جمله پایان یافته است.

امروزه در برنامه ورد و دیگر نرم‌افزارهای تایپ و متنی، فونت‌ها طوری ساخته شده‌اند که این فاصله‌ها رعایت شده و دیگر نیازی به فاصله‌گذاری بیشتر نیست.

به هر حال، چندین دهه است روی یک یا دو کارکتر فاصله بحث است و هنوز هم این اختلاف‌نظرها ادامه دارد. در سال ۲۰۱۸، یک مطالعه نشان داد بیشتر مردم طرفدار یک کارکتر فاصله هستند و کمتر از دو کارکتر فاصله یا بیشتر استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود تغییرات جدید مایکروسافت ورد در ماه آینده برای همه کاربران در سراسر جهان عرضه شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین کتاب های علمی تخیلی برای پرورش تخیل شما |۶۴ اثر خواندنی

تهیه فهرستی از آثار علمی تخیلی که در ایران ترجمه و منتشر شده باشند و محبوب باشند، دشوار است. کلا وقتی فهرست می‌کنیم هدف ما ترغیب خواننده به بیشتر خواندن است و نه اینکه ادعا کنیم چیز کاملی درست کرده‌ایم.پس این شما و شماری از محبوب‌ترین…

عکس‌هایی که به ما جلوه‌ای عجیب و جالب از دوره ویکتوریایی و ادواردین در انگلیس می‌دهند

دورهٔ ویکتوریا یا دورهٔ ملکه ویکتوریا، که گاهی دورهٔ ویکتوریایی نیز گفته می‌شود، دورهٔ اوج انقلاب صنعتی در بریتانیا و اوج امپراتوری بریتانیا بود.پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

تصاویر طبقه‌بندی شدن پنتاگون البته «تخیلی» و حاصل میدجرنی از بازیابی یوفوها و برنامه‌ مهندسی معکوس…

بشقاب پرنده مخفف عبارت Unidentified Flying Object است. به هر شیء یا پدیده‌ای اطلاق می‌شود که در آسمان مشاهده شود و به راحتی قابل شناسایی یا توضیح نباشد. بشقاب پرنده‌ها اغلب با ادعا‌های مربوط به فضاپیما‌های فرازمینی مرتبط هستند، اما می‌توان…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5