نگاهی به زیباترین پارک‌های ملی آمریکا – گالری عکس

2

پارک ملی به محدوده‌ای از منابع طبیعی، از جمله جنگل، مرتع، بیشه‌های طبیعی، دشت، رودخانه، دریاچه و کوهستان اطلاق می‌شود که نمایان‌گر نمونه‌های برجسته‌ای از مظاهر طبیعی باشد. دولت‌ها به منظور حفظ همیشگی وضعیت زیست‌بوم و همچنین ایجاد محیط مناسب برای تکثیر و پرورش جانوران وحشی و رشد گیاهان در خطر انقراض و برای جلوگیری از دخالت‌های مخرب انسانی، این مناطق را تحت حفاظت قرار می‌دهند.

ایالات متحده آمریکا، اولین کشور و آغازگر سیاست حفظ طبیعت و تأسیس پارک‌های ملی بود. سیستم پارک‌های ملی توسط برخی تاریخ‌نویسان «بهترین ایدهٔ آمریکا» اطلاق گردیده.

در آمریکا ۵۹ پارک ملی وجود دارد که با داشتن سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر بازدیدکننده، یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری در جهان هستند. تصاویر زیر مربوط به شماری از زیباترین پارک‌های ملی آمریکاست.

تاریخی‌ترین پارک ملی

رشته کوه‌های سنگی پارک ملی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌”گرند کنین” (Grand Canyon) واقع در ایالت آریزونا، قدمتی به دارازی تاریخ دارند. لایه‌های سنگی این کوهها به لحاظ زمین‌شناسی تاریخی به میلیون‌ها سال پیش را بازمی‌گردد.

 پارک‌های ملی آمریکا

قدیمی‌ترین پارک ملی در جهان

پارک ملی یلواستون (Yellowstone) نخستین پارک ملی ایالت آمریکا و نخستین پارک ملی در سطح جهان است که در سال ۱۸۷۲ توسط کنگره ایالت آمریکا بنا نهاده شد. در این پارک بیش از ۴ تا ۵ هزار حیوان خزدار زندگی می‌کنند. آنان در فصل زمستان برای گرم کردن خود به چشمه‌های آب گرم این پارک پناه می‌برند.

جدیدترین پارک ملی

پارک ملی پینکلز (Pinnacles Nationalpark) واقع در کالیفرنیا در سال ۲۰۱۳ تاسیس شده و به عنوان پارک ملی به ثبت رسیده است. در این منطقه حفاظت شده دیگر کمتر نشانی از نخستین انسان‌های ساکن در آن به چشم می‌خورد.

بزرگترین پارک ملی

پارک ملی رنگل سنت الیاس (Wrangell St. Elias) با وسعتی حدود ۵۳ هزار کیلومتر مربع بزرگترین پارک ملی آمریکا محسوب می‌شود. این پارک با تمامی ذخایر طبیعی خود جزو میراث جهانی و یکی از بزرگترین مناطق حفاظت شده جهان است. این پارک در ایالت آلاسکا قرار دارد.

مرتفع‌ترین پارک ملی

پارک ملی دنالی (Denali) در مرکز آلاسکا واقع است. دنالی نام کوهی است که در این پارک قرار دارد و ارتفاع آن ۶۱۹۰ متر است. این پارک سالانه بیش از ۴۰۰ هزار بازدیدکننده دارد.

میراث جهانی یونسکو

پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite) واقع در کالیفرنیا، در سال ۱۹۸۴ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این پارک به دلیل سنگ‌های بزرگ گرانیت، آبشارها و رودخانه‌های زلال و نخل‌های غول پیکر و سرانجام تنوع زیستی از شهرت جهانی برخوردار است.

این منطقه حفاظت‌شده با ۱۵۰ سال سابقه و بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری، یکی دوست‌داشتنی‌ترین مقاصد برای گردشگران آمریکا است.

نوک‌تیزترین پارک ملی

پارک ملی برایس کنیون (Bryce Canyon) در جنوب غربی ایالت یوتا قرار دارد. دلیل تعیین این منطقه به عنوان پارک ملی حفاظت از ستون‌های سنگی رنگارنگی است که در دل کوه‌های آن جای دارند. پارک ملی برایس کنیون در ارتفاع ۲۴۰۰ متری تا ۲۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد که بسیار بیش از ارتفاع پارک ملی گراند کنیون است. این پارک یکی از جاذبه‌های گردشگری آمریکاست و سالانه بیش از یک میلیون بازدیدکننده دارد.

خشک‌ترین پارک ملی

پارک ملی “دیت ولی” (Death Valley) یا “دره مرگ” گرم‌ترین و خشک‌ترین پارک ملی ایالت متحده آمریکا محسوب می‌شود. گرمای این منطقه در تابستان اغلب به بیش از ۴۰ درجه می رسد. با این حال این پارک با ۳۶ گونه حیوان خزنده و ۳۰۷ گونه پرنده، محل زیست حیوانات بومی متعددی است. البته این پارک همیشه نیز چنین کسالت‌آور نیست. همین درختان خشک و تکیده با ریزش باران بهاری سرشار از شکوفه‌های رنگارنگ می‌شوند.

مرطوب‌ترین پارک ملی

تالاب‌های پارک ملی اورگلیدز (Everglades) از شمال به دریاچه اوکیچوبی (Okeechobee) در شمال و از جنوب به شبه جزیره فلوریدا محدود می‌شود. این پارک به دلیل تالاب‌ها و باتلاق‌های پوشیده از علف، به رودخانه باتلاقی نیز شهرت دارد. پارک ملی اورگلیدز در ایالت فلوریدا واقع است و به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

پرانفجارترین پارک ملی

پارک ملی آتشفشان هاوایی به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است. کوه آتشفشان کیلاویا که در این منطقه قرار دارد، از دهه ۱۹۸۰ بدینسو یکی از فعال‌ترین آتشفشان‌های جهان محسوب می‌شود. مواد مذاب این آتشفشان از اطراف آن جاری و با عبور از مناطق غیرمسکونی وارد اقیانوس آرام می‌شود.

سبزترین پارک ملی

پارک ملی ردوود (Redwood) کالیفرنیا دارای بلندترین درختان جهان است. ارتفاع درختان “سکویا”، یا “ماموت” گاه به بیش از ۱۱۰ متر می‌رسد. برخی از این درختان غول پیکر، با تنه‌ای به قطر حدود ۷ متر، به عمر هزار ساله خود می‌بالند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. سامان می گوید

    البته به نظر نمی رسه درخت های پارک یوسیمیتی، نخل باشن

  2. مهدی می گوید

    چه جالب و عالی بود
    دست مریزاد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5