با رعایت این نکات در تابستان از کودکان خود در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید

0

رپورتاژ

محافظت از پوست کودکان، یکی از مهمترین کارهایی است که همه والدین باید انجام دهند. خطر ابتلا به سرطان پوست به تدریج از دوران کودکی افزایش می‌یابد. به گزارش https://lafarrerr.com/ بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی دانشگاهی، دست‌کم پنج آفتاب سوختگی همراه با تاول تا قبل از ۲۰ سالگی، خطر ابتلا به ملانوما را تا ۸۰ درصد افزایش می‌دهد.

به همین دلیل، والدین نه تنها باید از ضد آفتاب برای کودکانشان استفاده کنند، بلکه باید برای دورکردن آنها از اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید، اقدامات محافظتی لازم را هم انجام دهند. در ادامه تمام مراقبت‌هایی که باید انجام دهید را بیان می‌کنیم.

یک ضد آفتاب مناسب تهیه کنید

بهترین ضد آفتاب، ضد آفتابی است که دارای SPF (فاکتور حفاظتی در برابر خورشید) ۳۰ یا بیشتر بوده و روی آن عبارت “طیف گسترده” طیف گسترده” یا “broad spectrum” قید شده‌باشد تا از پوست، هم در برابر اشعه‌های UVA و هم اشعه‌های UVB محافظت ‌کند.

علاوه‌براین، ترکیبات فعال موجود در ضد آفتاب را هم بررسی کنید و به دنبال اکسید زینک یا دی اکسید تیتانیوم باشید. این ترکیبات، مهارکننده نورخورشید و طیف گسترده هستند و اگر پوست ضد آفتاب حساس باشد، سبب تحریک پوست او نمی‌شوند. استفاده از این ترکیبات برای نواحی حساس، نظیر صورت هم بلامانع است، زیرا سبب سوزش چشم‌ نمی‌شوند.

در سایه و در روزهای ابری هم به کودکان‌تان ضد آفتاب بزنید

در سایه و در روز‌های ابری هم پوست در معرض اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار دارد، و نباید استفاده از ضد آفتاب را فراموش کرد. به طور مشابه، مه و غبار هم اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید را مهار نمی‌کنند. صرف‌نظر از آب و هوا، هر روز به ضد آفتاب ضد آفتاب بزنید.

به یاد داشته باشید که شن و ماسه، برف و بتن تا ۸۵ درصد اشعه‌های فرابنفش خورشید را منعکس کرده و می‌توانند پوست بدون محافظ را، حتی در سایه بسوزانند.

30 دقیقه قبل از قرارگرفتن در برابر خورشید از ضد آفتاب استفاده کنید

۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا ضد آفتاب جذب پوست شود؛ بنابراین آن را قبل از ترک خانه روی پوست ضد آفتاب اعمال کنید.

خود را درگیر مالیدن کامل ضد آفتاب روی پوست ضد آفتاب نکنید؛ زیرا برای مهار اشعه‌های فرابنفش خورشید، قرار گرفتن لایه ظریفی از ضد آفتاب روی پوست کافی است. ضد آفتاب را به طور مساوی و به مقدار زیاد روی پوست ضد آفتاب بزتید.

به تاریخ انقضا ضد آفتاب دقت کنید

یک کرم ضد آفتاب از 1 تا 3 سال تاریخ انقضا دارد، و این اطلاعات را می‌توان روی جعبه یا قوطی محصول دید.

اگر می‌دانید که چند سال است آن ضد آفتاب را دارید، اما نمی‌توانید تاریخ انقضای آن را پیدا کنید، احتمالا بهتر است برای اطمینان، کرم ضد آفتاب جدیدی بخرید.

راهنمای استفاده پشت محصول را نگاه کنید، اگر تاریخ انقضا را دوازده ماه بعد از تولید نوشته، بیشتر از این زمان از آن استفاده نکنید.

به مقدار کافی از ضد آفتاب استفاده کنید

نیم ساعت قبل از اینکه ضد آفتاب را از منزل خارج کنید، تمام قسمت‌های بدن او را که در معرض خورشید قرار دارند نظیر گوش، برآمدگی کف پا، پشت زانو و دست به طور کامل با کرم ضد آفتاب بپوشانید، تا پوست ضد آفتاب برای جذب ضد آفتاب زمان داشته‌باشد. دست‌کم هر دو ساعت یکبار، ضد آفتاب را تجدید کنید‌.

اگر ضد آفتاب مشغول شناکردن و بازی در آب است یا عرق کرده، ضد آفتاب را در فواصل زمانی کمتری تجدید کنید.

در کنار استفاده از کرم ضد آفتاب، به کودکان لباس مناسب بپوشانید

علاوه بر ضد آفتاب کودکان لباس و پوشش آن‌ها هم بسیار اهمیت دارد. به ضد آفتاب لباسی بپوشانید که محافظت بیشتری در برابر اشعه‌های فرابنفش خورشید ایجاد کند و بافت متراکمی داشته باشد‌.

هرچند با لباس های تیره و ضخیم بیشتر گرمتان می شود، این لباس ها نسبت به لباس های روشن تر و نازک تر نور کمتری را به پوست می رسانند. البته، وقتی اینگونه لباس ها را می پوشید، به خصوص در روزهای بسیار گرم (داغ!)، احتیاط کنید تا زیاد از حد گرمتان نشود.

همچنین اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب عینک آفتابی و کلاه لبه‌دار بپوشد تا از صورت، گوش‌ها و گردنش محافظت شود.

اگر ضد آفتاب دچار اگزما یا حساسیت پوستی است، از یک متخصص مشاوره بگیرید

در این شرایط، بهترین کار این است که با پزشک متخصص‌تان و یا داروساز راجع به این موضوع صحبت کنید. آنها می‌توانند به شما مشاوره دهند که بهترین محصول برای ضد آفتاب چیست.

با این وجود اگر کودک شما پوست حساسی دارد یا دچار اگزما است، از یک محصول کمتر حساسیت زا استفاده کنید. (قبل از قرار گرفتن در برابر اشعه های فرابنفش)

با اینکه ضد آفتاب های بزرگسالان و کودکان احتمالا از نظر معنای SPF تفاوت ندارند، ضد آفتاب های کودکان و نوزادان اغلب طوری فرمول بندی شده اند که کمتر احتمال ایجاد ناراحتی پوستی را دارند.

در خودرو هم مراقب اشعه‌های مضر باشید

شیشه خودرو  اشعه های UVB که باعث آفتاب سوختگی هستند را فیلتر می‌کند. اما پرتوهای UVA می‌توانند از شیشه عبور کنند و حتی باعث آسیب هم شوند، با وجود اینکه لزوما آن را نمی بینید.

افرادی که به طور مستمر در خودرویشان هستند، (مانند رانندگان کامیون) باید محافظت از خودشان در برابر آفتاب را با پوشیدن پیراهن آستین بلند و استفاده از کلاه در نظر بگیرند.

اگر در یک روز آفتابی قصد بیرون رفتن با خودرو را دارید به کودک شما با پوشیدن لباس مناسب آسیب ببیند، خیلی کم است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.