راهنمای سفر به تبریز، اردبیل و سرعین

0

رپورتاژ

اگر به ایران‌گردی علاقه دارید، خوب است بدانید که بخش مهمی از دیدنی‌های کشور در نواحی شمال غربی به ویژه در تبریز، اردبیل و سرعین قرار دارند. هر سه این شهرها در یکی از بهترین مناطق آب و هوایی واقع شده‌اند و همچنین به دلیل سابقه تاریخی و دارا بودن شاخصه‌های توریستی، می‌توانند به خوبی پاسخ‌گوی نیازهای مسافران و گردشگران داخلی و بین‌المللی باشند؛ اما این شهرها دقیقاً در وجودشان چه چیزهایی نهفته است که این چنین همه را به خود می‌خوانند، موضوعی است که ما در قالب راهنمای سفر به آن می‌پردازیم.

راهنمای سفر به تبریز

سرنخ‌های کتاب مقدس به رودخانه آجی‌چای (تلخه رود) که از باغ عدن روان می‌شود اشاره دارد و تبریز را به عنوان دروازه بهشت معرفی می‌کند. میراث تاریخی و طول و دراز تبریز و جاده ابریشم با آن بازار پر رونقش، نشان از مهم بودن این شهر دارد. تبریز غنی از فرهنگ آذری، با فرش‌های معروف، چایخانه‌ها، عشق به موسیقی و پیوندهای قوی خانوادگی، می‌تواند بخشی از ایران زمین را تعریف کند. تبریز در یک فلات مرتفع بین دریاچه ارومیه و کوهستان سهند واقع شده است. تبریز نسبت به شهرهای اطرافش، تابستان نسبتاً گرمی دارند، گرچه زمستان‌های آن سرد، بارانی و برفی است.

جاهای دیدنی تبریز

مسجد آبی با آن کاشی‌های متنوع و بسیار زیبایش که به عنوان «فیروزه اسلام» شناخته می‌شود، ارگ علی‌شاه (قوس عالی‌شاه) که یکی از بلندترین دیوارهای تاریخی ایران و نمادی از تبریز است، پارک ایل‌گلی که نخستین پارک اینترنتی ایران نامیده می‌شود، خانه حریر که نمادی از مینیاتور ایرانی است، موزه شهرداری، موزه آذربایجان، خانه قانون اساسی، موزه قاجار، بازار قدیمی تبریز، کلیسای سنت مری و دره لیقوان که در نزدیکی شهر قرار دارد، همه و همه چشم‌انداز تاریخی این شهر کهن هستند.

غذاهای محلی تبریز

تبریز مانند سایر شهرهای ایران غذاهای سنتی مخصوص به خود را دارد که به خورشت هویج، کوفته تبریزی، سارما (برگ دلمه)، کباب، آش دوغ (سوپ ماست) و سوپ گوجه فرنگی می‌توان اشاره کرد. خوشبختانه رستوران‌های مجلل و مدرن بسیار خوبی در تبریز وجود دارند، به عنوان مثال: رستوران سنتی شهریار، حاج محمد آشپز، شاندیز، پرویز شیشلیک، دلستان، گزماخ، حاج علی و برکه و همچنین رستوران ایتالیایی ۳۸ درجه در میدان دانشگاه از جمله این موارد هستند.

سوغاتی‌های تبریز

در تبریز می‌توانید انواع صنایع دستی از جمله سفال، فرش، ظروف مسی، کفش دستباف، گلدوزی، گلیم، حکاکی روی چوب، سرامیک کاری، نقره و مینیاتور کاری را خریداری کنید. تبریز همچنین دارای سوغاتی‌های خوشمزه‌ای مانند قرابیه، لوز، باقلوا، نوقا و آجیل است. شما می توانید تمام این سوغات را از بازارهای تبریز خریداری کنید.

یکی از مهمترین موضوعات سفر، داشتن اقامتگاه است. برای سفر به تبریز اگر نیاز به اجاره سوئیت در تبریز داشتید حتما از سایت های اجاره دهنده ویلا استفاده کنید.

راهنمای سفر به اردبیل

یک مسیر زیبا به شهری تاریخی در دامنه‌های کوه‌های خشک آذربایجان شرقی و هم‌جوار با دریای خزر، اردبیل باعث می‌شود که یک توقف ضروری به این شهر داشته باشیم. آرامگاه شیخ صفی الدین که در فهرست یونسکو قرار دارد، مهم‌ترین جاذبه این شهر است، اما پراکندگی مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای اردبیل، جای حرف بسیار دارد. در روزهای آفتابی، قله برفی کوه سبلان به طرز چشمگیری از دریاچه شورابیل دیده می‌شود که نمایی بسیار زیبا دارد. همچنین اردبیل در یک فلات بادی قرار دارد، جایی که باد به طور سالیانه در وزش است. هوا در تابستان بسیار مطبوع است، وی هر چه به فصول سرد نزدیک می‌شویم، سرما استخوان سوز می‌شود!

جاهای دیدنی اردبیل

از آنجا که شیخ صفی الدین شخصیت بزرگی بود و مردم او را دوست داشتند. برای احترام به او و کارهایش، پس از مرگ وی آرامگاهی برای او ساخته شد. بر طبق اسناد تاریخی، نخست مکان یک آتشکده در دوره ساسانیان بود. پس از ورود اسلام به ایران، آتشکده قدیمی در اردبیل به مسجدی تبدیل شد که به آن مسجد جامع اردبیل گفته می‌شود. موزه مردم شناسی اردبیل، حمام آقا نقی یا موزه حمام ظهیرالاسلام نام‌های مختلف این مکان هستند. در این موزه می‌توانید با فرهنگ و سبک زندگی مردم در اردبیل آشنا شوید. دریاچه شورابیل قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است! از آنجا که این دریاچه دارای آب شور است، آن را به آذری «شورابیل» می‌گویند. دریاچه شورابیل ۱۸۰ هکتار است و اصلی‌ترین جاذبه گردشگری اردبیل محسوب می‌شود.

غذاهای محلی اردبیل

افراد محلی در اردبیل سوپ و آش را دوست دارند؛ بنابراین، می توانید انواع مختلفی از آش را در این شهر پیدا کنید که بسیار محبوب هستند. یکی از آن‌ها آش دوغ است که با برنج، سبزیجات و نخود فرنگی پخته می‌شود. پیچاق قیمه، نوعی خورشت است که توسط بادام، پیاز، تخم مرغ و ادویه تهیه می‌شود. این خورشت با برنج سرو شده و ماست خورده می‌شود. باسترما برنج نیز غذایی مشابه برنج باستیرما در باکو و آستارا است. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل برنج، سیب زمینی، گردو، پیاز، مرغ، سس به و سس زردآلو است. برنج به طور جداگانه پخته شده و سپس با خورشت مخلوط می‌شود.

سوغاتی‌های اردبیل

باقلوا اردبیل نیز در بین گردشگران بسیار مشهور است. این شیرینی خاص بسیار خوشمزه و گزینه‌ای عالی برای خرید به عنوان سوغاتی است. کوکی قرابیه از شیرینی‌های معروف این شهر است. همچنین فرش‌های سنتی و ظروف مسی از صنایع دستی معروف اردبیل هستند که می‌توانند به عنوان سوغاتی خریداری شوند. برای اجاره سوئیت در اردبیل می توانید به سایت های اجاره دهنده ویلا مراجعه کنید.

راهنمای سفر به سرعین

پای کوه‌های سبلان، منطقه‌ای با چشمه‌های آبگرم وجود دارد گردشگران بسیاری را در سال به خود می‌بیند. این چشمه‌ها، زیبایی‌های سرعین را دوچندان کرده‌اند و جذابیت‌های طبیعی منطقه سبلان افزوده‌اند. سرعین شهری است در استان اردبیل که به خاطر چشمه‌های آب گرمش شهره عام و خاص است. جمعیت این شهر در حدود ۸۰۰۰ نفر است و در تابستان به بیش از ۲۰۰۰۰ نفر می‌رسد، زیرا بسیاری از گردشگران به دلیل آب و هوا و جاذبه‌های طبیعی‌اش به این منطقه سفر می‌کنند. وجود چشمه‌های آب گرم سرعین به دلیل نزدیکی به یک آتش‌فشان غیرفعال در کوه سبلان است.

جاهای دیدنی سرعین

چشمه‌های آبگرم سرعین در صدر جاذبه‌های دیدنی این شهر قرار دارند. مهم‌ترین چشمه‌های این منطقه عبارت‌اند از: بهار گرمایی قارا سو، چشمه آبگرم ساری سو، چشمه آبگرم گاومیش گلی، بهار بیلداره، آبگرم سبلان و آبگرم بش باجیلار است. روستای تاریخی کنزق در دو کیلومتری شرق شهر سرعین، از جاذبه‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شود که دارای چندین چشمه آبگرم است. آبشار ورگه سران، تپیه باستانی آناهیتا، دره گلستان، پیست اسکی آلوارس و منطقه سبلان از دیگر مکان‌های دیدنی این شهر هستند.

غذاهای محلی سرعین

عسل، آش دوغ، کره و سرشیر و به طور کلی لبنیات محلی سرعین بسیار محبوب هستند. در همین راستا، می‌توانید برای صبحانه خود را به عسل، سرشیر و کره مهمان کنید. همچنین کباب سرعین نیز طرفداران خاص خود را دارد.

سوغاتی‌های سرعین

سرعین به دلیل عسل طبیعی‌اش بسیار مشهور است، به طوری که می‌توان گفت بهترین عسل کشور در منطقه سرعین پیدا می‌شود. همچنین از صنایع دستی سرعین می‌توان به گلیم، ورنی، جاجیم، خورجین و نمد اشاره کرد.

بیشتر اقامتگاههای شهر سرعین سوئیت و آپارتمان هستند. برای اجاره سوئیت در سرعین، می توانید قبل از سفر از طریق سایت های اجاره دهنده ویلا اقدام کنید.

اگر به دنبال اجاره و رزرو اقامتگاه در یکی از شهرهای تبریز، اردبیل و سرعین هستید، می‌بایست به سایت شب سَری بزنید! در سایت شب می‌توانید انواع اقامتگاه‌ها اعم از اجاره ویلا، آپارتمان و سوئیت را مشاهده کرده و هر کدام را برحسب نیاز خود انتخاب کنید. سایت شب در ۲۴ ساعت شبانه‌روز همراه و پشتیبان مشتریان خود است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.