سالشمار زندگی فریدا کالو – به مناسبت زادروز او

1

1907‌-مگدلنا کارمن فریدا کالو کلدرون (Magdalna Carmen Frieda Kahlo Calderon) در 6 ام ژوئیه در شهر کویاکان مکزیک بدنیا آمد. در بین 4 دختر ماتیلده کلدرون Matilde‌ Calderon و آقای گیلرمو کالو (Guillermo Kahlo) او سومین بود. بعدها نام خود را به فریدا Frida تبدیل کرد.

1913-فریدا به بیماری فلج کودکان مبتلا شده که به نقص دائم پای راست او منجر می‌شود.

1922-فریدا وارد دبیرستان شده و با دیه‌گو ریورا (Diego Rivera) آشنا می‌شود. دیه‌گو، مشغول کشدین نقاشی «آفرینش» بر دیوارهای دبیرستان می‌باشد.

در 30‌ نوامبر شعر «خاطره» بوسیله نشر دانشگاهی به چاپ می‌رسد.

1925-در 17 سپتامبر، فریدا و دوست پسرش الکس (Alejandro Gomez Arias) دچار تصادف اتوبوس شده و فریدا به شدت مجروح می‌شود. فریدا هنگام گذاردن دوران نقاهت نقاشی را شروع می‌کند.

1926-از اولین کارهای نقاشی او تصویر خواهرش آدریانا، آلسیا، میگوئل Adriana,Alicia) (Galant,Miguel N.Lira هستند. تصویری از خود را نیز کشیده و به الکس هدیه می‌دهد.

1929-در 21 اوت فریدا با دیه‌گو ریورا ازدواج می‌کند. او 22‌ ساله و شوهرش 43 ساله هستند.

1930-10 نوامبر. کالو و ریورا به سانفرانسیسکو می‌روند.

1931‌-در سانفرانسیسکو فریدا با دکتر لیئو الوسر  Eloesser آشنا می‌شود که سالهایی طولانی مشاور طبی او می‌شود. در نوامبر همان سال بعد از یک سفر کوتاه به مکزیک، فریدا و ریورا به نیویورک می‌روند تا در نمایشگاه مروری بر آثار ریورا در موزهٔ هنر مدرن این شهر شرکت کنند.

1932-در دیترویت، زمانی که ریورا مشغول نقاشی دیوار انستیتوی هنر است، فریدا دچار سقط جنین می‌شود.

1933-فریدا و ریورا به نیویورک برمی‌گردند. فریدا تابلوی «پیراهنهایم در آنجا آویزان هستند» را می‌کشد و ریورا به نقاشی دیوار راکفلر می‌پردازد. در 20 دسامبر فریدا و ریورا با کشتی از نیویورک به مکزیک می‌روند.

1934-جان اگرمن Jaun OGorman خانه و محل کاری برای فریدا و ریورا در سن آنژل می‌سازد. ریورا رابطه‌ای پنهانی با خواهر فریدا، کریستینا کالو، برقرار می‌کند.

1935-فریدا و ریورا از هم جدا می‌شوند. فریدا موقتا آپارتمانی در شهر مکزیکوسیتی اجاره می‌کند. در ژوئیه همین سال به نیویورک می‌رود و بعد از بازگشت با ریورا آشتی می‌کند.

1937-9 ژانویه لیئون تروتسکی (Leon Trotsky‌) و همسرش ناتالیا سدوا (Natalia Sedova) به مکزیک می‌روند و همراه فریدا و ریورا در کازا ازل زندگی می‌کنند.

1938‌-آندره برتون (Andre? Berton) سوررئالیست فرانسوی در سفری به مکزیک با فریدا آشنا می‌شود. ادوارد جی رابینسون هنرپیشه و گردآورنده آمریکایی آثار هنری،4 تابلوی فریدا را می‌خرد. این اولین فروش قابل توجّه می‌باشد. از 1 الی 15 نوامبر همین سال اولین نمایشگاه انفرادی فریدا در گالری ژولین لوی در نیویورک برگزار می‌شود.

1939-در ژانویه فریدا برای شرکت در نمایشگاه «مکزیک» به پاریس می‌رود. نمایشگاه بوسیله آندره برتون ترتیب داده شده و شامل نقاشی‌های فریدا است. موزه لوور نقاشی «چهارچوب» را که تصویر خود اوست خریداری می‌کند.

فریدا از مرکز هندی گانگها تقاضای کمک مالی می‌کند تا بتواند نمایشگاهی در آمریکا ترتیب دهد.

در مارس، فریدا به اطلاع الا و برترام ولف (Ella‌ Bertram Wolfa) می‌رساند که همکاری ریورا و تروتسکی به پایان رسیده است. در آوریل فریدا به شهر خود بازمی‌گردد و در پاییز همان سال ریورا اقدام رسمی برای طلاق را شروع می‌کند. در نوامبر طلاق آنها صادرمی‌شود.

1940-در ژانویه تابلوهای «دو فریدا» و «میز خراب‌شده» در نمایشگاه بین المللی سوررئالیسم که بوسیله گالری هنرهای مکزیک ترتیب داده شده به نمایش گذاشته می‌شود.

فریدا برای معالجات بیشتری توسط دکتر الوسر به سانفرانسیسکو می‌رود و در نمایشگاه بین المللی گلدن گیت شرکت می‌کند. تابلوی «دو فریدا» در نمایشگاه هنر قرن بیستم مکزیک در موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود. در 8 دسامبر فریدا و ریورا در سانفرانسیسکو دوباره ازدواج می‌کنند.

1941-گیلرمو کالو پدر فریدا فوت می‌کند و فریدا به زادگاه خود برمی‌گردد تا با فامیلش زندگی کند.

1942‌-ریورا شروع به ساختن موزه انسان‌شناسی Anahuacalli می‌کند. نقاشی «تصویر نقّاش با موهای بافته» در نمایشگاه «پرنزه‌های قرن بیستم» در موزه هنرهای مدرن نیویورک به نمایش گذاشته می‌شود.

1943‌-کارهای فریدا در نمایشگاه «هنر معاصر مکزیک» در موزه هنر فیلادلفیا و هم‌چنین در گالری «هنر این قرن» متعلق به پگی گانیگهام (Peggy Guggenheim) در نیویورک شرکت می‌کنند.

فریدا تدریس را در دانشکده نقاشی و مجسمه‌سازی وزارت علوم به نام «اسمرالدا» La) (Esmeralda شروع می‌کند.

1946-فریدا تابلوهای «آهوی کوچک»، «درخت آرزو»، Stand Fast را نقاشی می‌کند و برای عمل جراحی روی ستون فقرات خود به نیویورک می‌رود.

1947-تصویر خود فریدا به نام «دیه‌گو در افکار من» که در سال 1945 هم به نمایش گذاشته شده بود در نمایشگاه نقاشان مکزیکی قرون هیجدهم تا بیستم در انستیتوی ملی هنرهای تزئینی در معرض دید تماشاگران قرار می‌گیرد.

1948-فریدا اعتراض نامه‌ای درباره پوشاندن نقاشی دیواری ریورا به میگویل آلمان Miguel) (Ale?man، رئیس جمهور مکزیک می‌نویسد.

1949-فریدا کالو مقاله‌ای در شرح زندگی دیه‌گو می‌نویسد و تابلوهای «دیه‌گو و من»، «عشق ننگ خلقت»، «زمین»، «خودم»، «دیه‌گو»، و آقای Xoloti‌ را نقاشی می‌کند که در افتتاحیه -Salon de la Plastica Mexicana-به نمایش گذاشته می‌شوند.

1950-فریدا کالو دوباره به مدت 9 ماه برای معالجه ستون فقرات بستری می‌شود.

1951-فریدا کالو تابلوهایی از تصویر خود، «دکتر ران فارل»، «چند طبیعت بیجان» و «پدر من» را نقاشی می‌کند.

1953-از 13‌ الی 27 آوریل نمایشگاهی از نقاشی‌های فریدا کالو در گالری هنرهای معاصر در مکزیکو برگزار می‌شود. در ژوئیه همین سال پای راست فریدا به علت قانقاریا از زیر زانو بریده می‌شود.

1954‌-فریدا کالو در ماههای آوریل و می‌بستری می‌شود. در 2 ژوئیه از یک ذات الریه رهایی پیدا می‌کند و در تظاهرات بر علیه دخالت آمریکا در گواتمالا شرکت می‌کند.

فریدا کالو در شب 13 ژوئیه 1954 فوت می‌کند.

1957-در 24 نوامبر دیه‌گو ریورا در آتلیه نقاشی خود رد سن‌آنژل می‌میرد و برخلاف آرزوی قلبی‌اش که خواسته بود خاکستر جسدش با خاکستر فریدا کالو به هم آمیخته شود، پیکر او در مقبره مشاهیر مکزیکوسیتی سوزانده می‌شود.

1958-در 30 ژوئیه، درهای کازاازل به صورت موزه فریدا کالو به روی عموم گشوده می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. امین می گوید

    دکتر جان ، فیلم و یا کتابی برای آشنایی بیشتر با ایشون هست ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5