تبریز شهر تاریخ و طبیعت استان آذربایجان

0

رپورتاژ

تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی، مهمترین و بزرگترین شهر شمال غربی کشور، از کانون‌های تمدن، پیشرفت و گردشگری ایران است. تبریز شهری پرجمعیت، پرجنب و جوش و زنده است که با تاریخ کهن، طبیعت زیبا و مردم پرانرژی‌اش شناخته می‌شود. تبریز شهر سرسبزی است که در میان چند کوه جای گرفته و به همراه روستاها و شهرهای پیرامونش، سرزمین کهن آذرآبادگان (سرزمین نگهدارنده آتش مقدس) را زینت بخشیده است. در این نوشته کمی بیشتر با زیبایی‌های گردشگری تبریز و استان آذربایجان شرقی آشنا می‌شویم.

بهترین فصل سفر به تبریز

سفر به تبریز، یک سفر گردشگرانه ایده‌آل برای تابستان به شمار می‌رود. زیرا هوای تبریز در نیمه نخست سال گرم‌تر و معتدل‌تر است و گشت و گذار در شهر آسان است. هر چند در زمستان هم تبریز زیبایی ویژه خود را دارد ولی ممکن است سرمای آن برای همه قابل تحمل نباشد. پس اگر تصمیم گرفتید به تبریز و آذربایجان شرقی سفر کنید پیشنهاد ما از فروردین تا پایان مهرماه است. معمولا در این ایام تقاضا برای بلیط تبریز و بلیط هواپیما تبریز تهران افزایش می یابد. اما همیشه پیش از سفر، بررسی پیش بینی آب و هوا را فراموش نکنید.

جاهای دیدنی تبریز

تبریز جاذبه های گردشگری بسیاری برای گردشگران و مسافران در همه مقاطع سنی و همه سلایق دارد. باغ ائل گلی یا شاه گلی، نماد شهر تبریز است که محل تفرج و خوشگذرانی اهالی تبریز هم به شمار می‌رود. از سوی دیگر در شمال تبریز، مجموعه تفریحی عینالی، فضایی برای ورزش، کوهنوردی سبک و گلگشت است. اما در مرکز تبریز شما با شمار چشمگیری از خانه های تاریخی رو به رو می‌شوید که معماری ویژه عصر خود را به نمایش می‌گذارند. شماری از این خانه‌های تاریخی اکنون به موزه تبدیل شده‌اند و کارکردی دو چندان سودمند یافته‌اند. اگر علاقه مند به خیابان‌گردی هم باشید، پیاده راه معلم تبریز از مشهورترین و تاریخی‌ترین خیابان‌های این شهر آذربایجان شرقی است. موزه عصر آهن، مسجد کبود، کلیساهای سهرقه، مریم مقدس و سنت استاپانوس و ارگ علیشاه، از جمله دیگر جاهای دیدنی تبریز و پیرامون آن است.

بازار تبریز جاذبه شگفت انگیز تبریز

در میان همه جاذبه های گردشگری و دیدنی های شهر تبریز، بازار بزرگ تبریز، به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سنتی ایران و جهان شناخته می‌شود. زمان پیدایش شکل گیری بازار تبریز تدریجی بوده و در گذر زمان شکل گرفته و در دوره‌های مختلفی توسعه پیدا کرده است. اوج شکوه بازار تبریز، پس از زلزله این شهر و بازسازی آن توسط حاکم تبریز اتفاق افتاد. بازار تبریز از چندین راسته، تیمچه و صدها حجره و کاروانسرا تشکیل شده است و آن را می‌توان یک نمونه کهن از مراکز خرید و مجتمع‌های تجاری امروزی دانست.

تبریز، کندوان و جلفا

سفر تبریز، ورود به دروازه زیبایی‌های آذربایجان شرقی است. زمانی که شما به تبریز می‌رسید می‌توانید با کمی رانندگی یا کرایه خودرو، به روستاها و شهرهای پیرامون هم سر بزنید و از زیبایی‌های آنها هم لذت ببرید. مشهورترین و محبوب ترین جاهایی که گردشگران پس از سفر به تبریز به آنها هم سر می‌زنند، روستای کندوان و شهر جلفا است. روستای کندوان به دلیل معماری خاص خانه‌های مخروطی شکل خود در دل کوه مشهور است. همچنین کندوان دارای خشکبار و عسل طبیعی ارزشمندی است. از سوی دیگر جلفا در کنار مرز ایران جای گرفته است، یک بازارچه مرزی مشهور دارد که جای مناسبی برای خریدگردی است.

چگونه به تبریز سفر کنیم؟

برای اینکه به استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز سفر کنید، گزینه‌های متنوعی در دسترس شماست. تبریز به عنوان یک شهر مهم که مرکز استان هم هست، دسترسی جاده‌ای و زمینی بسیار مناسبی دارد. اما تبریز در گوشه شمال غربی کشور جای گرفته و ممکن است طی مسافت زمینی از همه نقاط ایران به تبریز آسان و ممکن نباشد. برای همین می‌توانید با خرید بلیط هواپیما تبریز خود را در کمترین زمان به این شهر برسانید. فرودگاه بین المللی تبریز که پروازهایی به ترکیه را هم در خود دارد، با فرودگاه های بزرگ و اصلی کشور مانند مشهد، اصفهان و تهران در ارتباط است. اما قیمت بلیط هواپیما کمی بالاتر از روش‌های دیگر سفر است. پس بهترین یک پرواز نسبتا ارزان را پیدا کنیم. سفرمارکت که یک موتور جستجو تخصصی بلیت هواپیما است، با گردآوردن قیمت همه بلیط های هواپیما موجود در بازار در یکجا، به شما کمک می‌کند بدون نیاز به گشتن در میان صدها سایت مختلف، بهترین و ارزانترین بلیط هواپیما تبریز را پیدا کنید.

سوغات تبریز

شهر تبریز هم از دید خشکبار و هم از دید شیرینی‌های ویژه تبریز، دست پری برای رهاورد و سوغات گردشگران دارد. باغ های سرسبز و پردرخت پیرامون این شهر، انواع خشکبار مانند گردو، مویز و میوه‌های خشک شده به صورت سنتی را در اختیار گردشگران می‌گذارد. از سوی دیگر تبریزی‌ها سلیقه خوبی در پخت شیرینی از جمله باقلوای تبریزی، شیرینی لطیفه، راحت الحلقوم، قرابیه، نوقا و پیچ انگشتی دارند. همه این‌ها را باید در کنار عسل، لبنیات و صنایع دستی منحصر به فرد تبریز مانند قالی تبریز، قلم زنی و منبت کاری در نظر گرفت.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.