بهترین اکستندرهای وای‌فای برای همه افراد در سال ۲۰۲۰

0

شیوع ویروس کرونا، اهمیت وای‌فای و اینترنت در خانه را دو چندان کرده است.

اکنون تقریبا در هر خانه‌ای شاهد یک دانش‌آموز، دانشجو، کارمند، فریلنسر و افرادی هستیم که به وای‌فای وصل شدند و پای اینترنت نشستند تا آموزش مجازی ببینند یا دورکاری کنند.

شاید یک سال پیش، وای‌فای در خانه فقط برای سرگرمی بود اما اکنون یکی از ضروری‌ترین نیازها شده است؛ حتی مهم‌تر از گاز و آب و تلویزیون!

اما از آن سو، قیمت مودم‌ها و روترهای رده بالا و پر سرعت بسیار افزایش یافته و عملا برای بسیاری از اقشار جامعه دسترسی به آن‌ها غیرممکن است. با ارتقا و خرید یک روتر دو بانده می‌توان اینترنت خانگی و وای‌فای را سروسامان داد ولی باید برای همین کالا بیش از یک میلیون تومان هزینه شود.

اکستندر وای‌فای چیست؟

در حالی‌که برای تقویت و توسعه وای‌فای خانگی چندین راه‌کار داریم؛ یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش‌ها خرید یک اکستندر وای‌فای (Wi-Fi range extender) است.

یک اکستندر وای‌فای خوب می‌تواند با دریافت سیگنال‌های وای‌فای در یک نقطه از خانه که معمولا نقطه کور وای‌فای است و اینترنت در آنجا ضعیف است؛ این سیگنال‌ها را دوباره تقویت و منتشر کند.

کار با اکستندرهای وای‌فای هم ساده است. غالبا این دستگاه‌ها دیواری هستند و به طور مستقیم باید به پریز برق دیوار وصل شوند. کلید WPS روی آن‌ها را فشار می‌دهید تا به روتر بی‌سیم یا مودم روتر شما جفت شود و بتوانید به وای‌فای قوی‌ترین در اطراف این دستگاه وصل شوید.

نیازی نیست حتما روتر و اکستندر وای‌فای شما از یک برند باشند یا اینکه حتما دوبانده و دارای آنتن خارجی باشد. طبیعی است که اگر اکستندر دوبانده بخرید یا اکستندر دارای آنتن خارجی بگیرید؛ سرعت و کیفیت وای‌فای بهتری خواهید داشت.

گزینه‌های خرید زیادی در بازار هست ولی همه آن‌ها به معنای واقعی کلمه تقویت‌کننده و اکستندر وای‌فای نیستند. در حالی‌که بیشتر این دستگاه‌ها قیمتی ۳۰ الی ۴۰ دلاری دارند و خریدشان برای عموم مردم میسر است؛ در ادامه ۵ اکستندر با عملکرد بالا ولی قیمت اقتصادی را معرفی می‌کنیم:

تی‌پی‌لینک RE220: بهترین اکستندر وای‌فای برای همه

محصول TP-Link RE220 با قیمت ۳۵ دلار یکی از بهترین و اقتصادی‌ترین توسعه‌دهنده‌های وای‌فای جهان است. سریع و قابل اعتماد است؛ اگرچه آنتن خارجی ندارد ولی از بسیاری غول‌های اکستندر دنیا عملکرد بهتری دارد.

تقریبا با هر مودم و روتری سازگاری دارد و نصب آن بسیار ساده است. از هر دو باند رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هر دو باند را تقویت و یک وای‌فای پایدار و مطمئن به شما بدهد.

در تست‌ها، روی فرکانس ۵ گیگاهرتز سرعتی ۷۵ مگابیت بر ثانیه را به نمایش گذاشته است. هرگز قطع نمی‌شود و می‌تواند برای چندین شبانه‌روز پشت سرهم کار کند. عملکرد این اکستندر وای‌فای در طول روز یا شب یکسان است.

اگر می‌خواهید وای‌فای خانه را در اتاق خود یا پای میزکارتان تقویت کنید و دیگر با لپ‌تاپ و کامپیوتر یا موبایل در سالن خانه نباشید؛ تی‌پی‌لینک RE220 یک گزینه بسیار عالی است.

دی‌لینک DAP-1620: سریع‌ترین اکستندر وای‌فای با قیمت مناسب

در میان اکستندرهای وای‌فای ۳۰ تا ۴۰ دلار، دی‌لینک DAP-1620 سریع‌ترین دستگاه است و به شما سرعتی سه رقمی می‌دهد. قیمت این اکستندر حدودا ۴۰ دلار است.

نصب و راه‌اندازی آن ساده است؛ اینترنت پایدار و یکنواختی به شما می‌دهد و کمترین قطعی را دارید. سرعت وای‌فای این دستگاه روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به طور متوسط ۱۰۴ مگابیت بر ثانیه است.

با این سرعت به راحتی می‌توانید استریم و پخش ویدئو داشته باشید یا وب‌گردی تمیز و روانی را تجربه کنید.

در برخی از ساعت‌های روز سرعت کمی افت می‌کند که احتمالا به خاطر شلوغی باندهای رادیویی به‌ویژه در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز است. برای تنظیمات و پیکربندی بهتر و بیشتر دستگاه باید وارد پنل مدیریتی تحت وب آن شوید.

نت‌گیر EX3700: گران و مناسب وبگردی

یک دستگاه قدیمی از نت‌گیر است و در تست‌های سرعت عملکرد بسیار بالایی از خود نشان نمی‌دهد.

در فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز متوسط سرعت بین ۳۰ تا ۴۰ مگابیت است. این سرعت برای استریم ویدئو یا بازی آنلاین مناسب نیست و بیشتر برای وبگردی و گشتن در شبکه‌های اجتماعی است.

در فرکانس ۵ گیگاهرتز هم سرعت پایین‌تر از حد انتظار است. پایداری اینترنت خوب است و قطعی ندارد. به علاوه، یک دستگاه گران‌تر نسبت به تی‌پی‌لینک RE220 و دی‌لینک DAP-1620 است. قیمت اکستندر وای‌فای نت‌گیر EX3700 نزدیک به ۵۰ دلار است.

لینک‌سیس RE6350: کیفیت خوب و قیمت بالا

یک اکستندر وای‌فای دو بانده و باکیفیت از شرکت لینک‌سیس است. این قابلیت را دارد که به طور خودکار شما را بین فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز برای دسترسی به وای‌فای سریع‌تر سوییچ دهد.

روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز متوسط سرعت بین ۱۰ تا ۳۵ مگابیت است. روی ۵ گیگاهرتز سرعت بالاتر است به شرط اینکه زیاد از اکستندر دور نباشید. اگر خواستید از این دستگاه فاصله بگیرید؛ سرعت باند ۲.۴ گیگاهرتز بهتر است.

لینک‌سیس یک نرم‌افزار موبایل به نام Linksys Wi-Fi همراه این دستگاه داده ولی برای تنظیمات پیشرفته‌تر باید به پنل مدیریتی تحت وب مراجعه کرد.

در تست‌های صورت گرفته، تعداد قطعی‌های آن بالا است و با قیمت ۵۰ دلار باز هم برای چنین عملکردی گران است.

شیائومی Mi Wifi Extender Pro: تک بانده و قیمت بسیار مناسب

شرکت شیائومی هم چند اکستندر وای‌فای به سبک و سیاق گوشی‌های موبایل‌اش دارد که در میان آن‌ها مدل Mi Wifi Extender Pro (برخی بازارها به نام Amplifier Pro است) هم معروف‌تر و هم با عملکرد بهتری است.

این اکستندر تک بانده است و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به طور متوسط سرعتی بین ۲۰ تا ۳۰ مگابیت می‌دهد ولی از نظر قیمتی بسیار مناسب است. در ایران با قیمت حدودا ۴۰۰ هزار تومان می‌توانید این اکستندر وای‌فای را پیدا و خریداری کنید.

به خاطر دو آنتن خارجی که دارد؛ تقریبا قطعی اینترنت نداشته و چندین شبانه‌روز در یک عملکرد ثابت و مطمئن کار می‌کند. در صورتی که اکستندرهای وای‌فای تی‌پی‌لینک RE220 یا دی‌لینک DAP-1620 را در بازار ایران پیدا نکردید؛ می‌توانید این محصول را بخرید و در اتاق کنار میز خودتان نصب کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

کارخانه متروکی در پرتغال با ماشین‌های کلاسیک قدیمی در آن کشف شد و سوژه عکاسی شد

متروک بودن هم زیبایی خاص خودش را دارد. خانه و هتل و امارت متروک انگار یک تونل زمان است. یک موزه خاک گرفته دست نخورده.اما این بار کارخانه‌ای با ده‌ها ماشین کلاسیک رها شده در پرتغال با کوشش عکاسان سوژه شده.«داخل این ساختمان صنعتی دو…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5