تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی

0

رپورتاژ

بازار لوازم خانگی در ایران بعد از تحریم ظالمانه آمریکا وارد عرصه جدیدی شده است، از این حیث در این مقاله به بررسی تاثیر تحریم ها بر بازار لوازم خانگی میپردازیم.

لازم است بدانید که نمایندگی بوش ، نمایندگی جنرال الکتریک یا نمایندگی سامسونگ بعد از تحریم ها به سختی به تامین قطعات و خدمات پس از فروش میپردازند، اما آی پی امداد همچنان برای حفظ رضایت حداکثری مردم توانسته است، بهترین خدمات را ارائه دهد.

بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران چگونه میشود؟

بعد از تحریم اقتصادی شرایط بازار لوازم خانگی در ایران متفاوت میشود و این موضوع میتواند باعث نگرانی یا خوشحالی عموم جامعه شود که در ادامه این دلایل را بررسی میکنیم.

بسیاری از برندها به مانند سامسونگ و الجی که در کشور ایران مونتاژ میشدند، به دلیل تحریم ها کوچ کرده اند و دیگر جایگاهی در بازار ایران ندارند. در نظر داشته باشید که ضعف کمبود قطعات باعث شده است؛ شرکتهایی که به مونتاژ برندهای مختلف در داخل کشور میپرداختند با مشکل مواجه شوند.

همچنین بسیاری از برندها به مانند بوش یا جنرال الکترویک که از مارک های خارجی محسوب میشوند به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا جایگاهی در ایران ندارند و سلب نمایندگی نموده اند.

در نظر داشته باشید که همه این موانع و مشکلات میتواند یک نکته مثبت داشته باشد که در ادامه این نکته را بررسی میکنیم.

نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی

نکته مثبت تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی، ایجاد موج مثبت نیروی کار میباشد، در نظر داشته باشید که با خروج برندهای خارجی، بازار لوازم خانگی برای برندهای ایرانی جایگاه مثبتی داشته است و این موضوع باعث شده است که رونق تجاری به بخش تولید کنندگان لوازم خانگی برگردد.

علاوه بر این موضوع بحث ایجاد شغل بسیار چشم گیر است و با اوضاع فروش بیشتر، کارخانه های ایرانی مجبور به جذب نیرو میشوند؛  که این موضوع میتواند به گردش مالی در داخل کشور کمک کند.

نکات منفی تحریم های اقتصادی در بازار لوازم خانگی

اگر دولت و سازندگان لوازم خانگی با همدیگر تعامل خوبی نداشته باشند نکته منفی تبدیل به نکات منفی میشود و بحث متضرر شدن عموم جامعه برای مصرف لوازم خانگی محتمل است.

در نظر داشته باشید که اکثر تولیدکنندگان لوازم خانگی برای تولید یک محصول به خارج از کشود نیازمند هستند که اگر تامین قطعات از جانب دولت حاصل نشود باعث گرانی محصولات و در نهایت عدم رقابت از لحاظ قیمتی در بازار میشود.

بنابراین تعامل دولت با تولیدکنندگان یک امر ضروری است و با این تعامل به راحتی میتوانیم از تحریم های ظالمانه آمریکا رهایی یابیم.

سهولت قاچاق لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی

امروزه با شرایط شبکه های اجتماعی و فروش راحت تر قاچاقچیان بدون پرداخت مالیات توانسته اند به راحتی بخشی از بازار لوازم خانگی را از آن خود نمایند که این امر میتواند به تولیدکنندگان آسیب برساند، بنابراین با جلوگیری از فعالیت این مجموعه ها میتوان بخش عظیمی از فروش بازار را به تولید کنندگان داخلی سپرد که در نهایت باعث رشد اقتصادی در این زمینه میشود.

اضاع تعمیرگاه های مجاز تعمیرات لوازم خانگی بعد از تحریم اقتصادی

بعد از تحریم اقتصادی بخش اعظمی از خدمات در کشور به عهده تعمیرگاه های مجاز میباشد، این تعمیرگاه ها با استفاده از بازار آزاد به تامین قطعات مینمایند و در نهایت به رفع مشکل لوازم خانگی در محل مشتری میپردازند، لازم به ذکر است که بعد از تحربم ها به دلیل گرانی قطعات، هزینه خدمات هم افزایش پیدا کرد که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از مردم که توان خرید لوازم خانگی جدید را نداشتند و مجبور بودند از خدمات بهره گیرند، شد.

بدین منظور تعمیرگاه مجاز آی پی امداد در صدد آمد تا با شفاف سازی هزینه خدمات به این معضل پایان دهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.