روکش های زیرکونیوم و لمینت بدون تراش دندان: مزایا و مراحل

0

رپورتاژ

دندان پزشک زیبایی می‌تواند تغییرات شگفت انگیزی را در ظاهر دندان‌های افراد ایجاد کند که از مشکلاتی مانند آسیب ‌دیدگی دندان، شکستگی یا لب پر شدگی رنج می‌‌برند. استفاده از روش‌های ترمیمی مانند روکش و ونیر توانسته از خدمت بزرگی را به آن دسته از بیمارانی نماید که دوست دارند به بهبود ظاهر دندان‌های خود بپردازند و لبخندی زیبا داشته باشند و مجدداً غذاهای مورد علاقه خود را بخورند. روکش زیرکونیا یک روش عالی برای روکش کردن دندان است و نتایج خوبی را ایجاد می‌‌کند، ماندگاری بالایی دارد، به اصلاح مشکلات مرتبط با عدم مطابقت دندان‌ها می‌پردازد، آسیب دیدگی دندان را ترمیم می‌‌کند و شکل و ظاهر مناسبی را ایجاد می‌نماید. روکش زیرکونیوم و یکی از روش‌های بسیار عالی برای بهبود ظاهر دندان است که نیاز به آماده‌ سازی دندان ندارد و در اکثر موارد می‌‌توان به سادگی روی سطح دندان نصب کرد و تنها کاری که باید دندان پزشک انجام دهد شکل دهی مینای دندان است.

روکش‌های زیرکونیوم

روکش دندان زیرکونیا و پل دندانی زیرکونیا به سرعت به یک روش بسیار پرطرفدار در عرصه دندان پزشکی تبدیل شده اند. زیرکونیا از یک نوع کریستال ساخته شده است، فاسد نمی‌‌شود و ماندگاری و طول عمر بالایی دارد به همین دلیل یک ترکیب عالی برای تولید روکش و پل دندانی محسوب می‌‌شود. ساختار زیرکونیا به کمک اسکن سه بعدی از دهان و دندان بیمار و تهیه قالب دندان ساخته می‌‌شود. سپس با توجه به نتایج به دست آمده دندان پزشک اقدام به تهیه روکش یا پل خواهد کرد و آن را برای نصب در دهان بیمار آماده می‌نماید. روکش زیرکونیا از لحاظ زیبایی ظاهر مطلوبی دارد و علاوه بر آن که شبیه دندان طبیعی به نظر می‌‌رسد در نور خورشید نیز رنگی مشابه رنگ طبیعی دندان دارد. این امر برای آن دسته از بیمارانی که از روکش زیرکونیوم برای دندان‌های ردیف جلویی خود استفاده می‌‌کنند یک گزینه عالی محسوب می‌گردد. این نوع روکش در مقایسه با ونیر پرسلینی و حجم کمتری دارند و ظاهر آنها کاملاً طبیعی می‌باشد.

 روکش زیرکونیا و چه مزایایی دارد؟

به نقل از دکتر کیهانی دندانپزشک در شمال تهران یکی از مهمترین مزایای مرتبط با روکش و پل زیرکونیا این است که از لحاظ بیولوژیکی استفاده از آنها برای اصلاح شکل دندان‌ها هیچ گونه خطری را به وجود نمی‌‌آورد و سلامت بیمار به خطر نمی‌اندازد. استفاده از این روکش برخلاف روکش سرامیکی متصل به فلز هیچ گونه خط سیاهی را در امتداد لثه ایجاد نمی‌‌کند. استفاده از روکش زیرکونیا به دندان پزشک اجازه می‌‌دهد به حفظ دندان اصلی بپردازد و این امر بدین معناست که برای نصب این نوع روکش نیاز چندانی به آماده‌ سازی دندان نیست. عدم نیاز به تراش دندان یکی از مهمترین مزایای استفاده از روکش زیرکونیا است و باعث شده در مقایسه با سایر روکش‌ها محبوبیت بیشتری در میان دندان پزشکان داشته باشد. اگرچه محبوبیت ایمپلنت دندانی زیر کنیا در حال افزایش است برخی از دندان پزشکان ترجیح می‌‌دهند از سایر روش‌های موجود مانند روکش سرامیک متصل به فلز استفاده کنند و در واقع از روش‌های قدیمی بهره می‌گیرند. این امر به ماندگاری و طول عمر بالای روکش و پل فلزی ارتباط دارد زیرا این احتمال وجود دارد که پل و روکش زیرکونیا باعث ساییدگی ریشه دندان و دندان‌های مجاور شوند. تا زمانی که روکش زیرکونیا از دندان جدا نشود احتمال پوسیدگی دندان بسیار کم است.

 روکش زیرکونیا دندانه دار

  • روکش زیرکونیا دندان دار یک گزینه مناسب برای دندان ردیف عقب محسوب می‌شود.
  • استحکام و مقاومت بالایی دارد.
  • یک گزینه عالی برای پل دندانی بزرگ و ایمپلنت محسوب می‌‌شود.
  • شفافیت آن در حد متوسط است.
  • دارای ۸ سایه اصلی است که می‌توانید به دلخواه انتخاب کنید.
  • دیرتر روی سطح آن لکه تشکیل می‌شود.

 زیرکونیا فوق شفاف

  • ساختار دندانه دار یا لایه ای دارد.
  • مقاومت بالایی دارد.
  • برای دندان‌های ردیف جلو بسیار مناسب است.
  • شفافیت بالایی دارد.
  • استحکام عالی و شفافیت قابل توجه آن قابل مقایسه با سایر روکش‌ها نیست.
  • به راحتی روی آن لکه تشکیل نمی‌شود.

 روکش سرامیکی متصل به زیرکونیا

  • یک جایگزین فراگیر است و توسط دندان پزشکان توصیه می‌شود.
  • ترکیبی از زیبایی و استحکام در آن دیده می‌‌شود.
  • طول عمر بالایی دارد.
  • اکثر افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • به راحتی روی آن لکه تشکیل نمی‌شود و تغییر رنگ نمی‌دهد.
  • گزینه مناسبی برای پل دندانی بزرگ، ایمپلنت و اصلاح شکل دندان‌ها و حفظ زیبایی آن است.
  • شفافیت بالایی دارد.

لمینت بدون تراش دندان

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که آرزوی داشتن لبخندی زیبا و دندان‌هایی سفید را دارند اما حوصله جلسات طولانی درمان و مراجعه به دندان پزشک را ندارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است بهتر است بدانید که لمینت بدون نیاز به تراش دندان پاسخگوی نیاز شما است و می‌‌تواند یک لبخند جادویی را به وجود بیاورد تا شما از ظاهر زیبایی دهان و دندان خود لذت ببرید. در این روش شما طی مدت کوتاهی صاحب دندان‌های زیبا و لبخندی جذاب می‌شود. ونیر دندانی قدیمی که تحت عنوان ونیر ۶، ونیر کامپوزیت یا لمینت شناخته می‌شوند یک پوسته نازک هستند که روی سطح دندان‌های ردیف جلو متصل خواهد شد. لمینت شفاف که نیاز به آماده‌ سازی دندان ندارد شبیه ونیر دندان قدیمی است اما نازکتر هستند. ونیر قدیمی‌ ضخامتی حدود ۳/۰ تا ۵/۰ میلی متر دارد حالا که ضخامت لمینیت بی تراش دندان برابر با ۰۳/۰ میلی متر است.

برای نصب ونیر دندانی قدیمی باید سطح دندان تراش داده شود تا فضای کافی برای نصب ونیری چه ضخامت زیادی دارد فراهم گردد. از سوی دیگر نصب ونیر بدون تراش دندان همانگونه که از اسمش مشخص است نیاز چندانی به آماده‌ سازی دندان ندارد زیرا آنقدر نازک است که لازم نیست مینای دندان تراشیده شود. از آنجایی که نصب ونیر بدون تراش دندان به سادگی انجام می‌‌شود و نیازی به استفاده از دریل دندان پزشکی، سوزن یا هرگونه روش دیگری نیست به یک گزینه پرطرفدار برای اصلاح شکل دندان تبدیل شده است. در عوض دندان پزشک به کمک سیمان مخصوص دندان پزشکی ونیر را روی سطح دندان می‌چسباند و این امر به سادگی، به سرعت و بدون درد انجام خواهد شد. لمینت بدون تراش دندان یک روش جادویی برای کسب نتایج دلخواه در مدت زمان بسیار کوتاهی است.

 چه افرادی می‌توانند متقاضی لمینت بدون تراش دندان باشند؟

اگرچه همه افراد می‌‌توانند متقاضی درمان با لمینت بدون تراش دندان باشند افراد زیر نتایج مطلوبی را به دست خواهند آورد:

  • افرادی که دندان‌های آنها به طور دائمی تغییر رنگ داده است و به روش‌های موجود برای سفید کردن دندان پاسخ نمی‌‌دهد.
  • افرادی که دچار آسیب دیدگی دندان، لب پر شدگی یا شکستگی دندان هستند.
  • افرادی که از فاصله زیاد به دندان‌های خود رنج می‌برند.
  • افرادی که از عدم مطابقت دندان‌ها یا شلوغی آنها ناراحت هستند.
  • افرادی که دندان‌های شان بسیار کوچک است یا شکل مناسبی ندارد.
  • افرادی که با مشکل خراب شدن دندان‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

لمینت بدون تراش دندان یک گزینه عالی در عرصه دندان پزشکی زیبایی است و افرادی که از ظاهر دندان‌های خود رضایت ندارند اما قصد ندارند به طور دائمی شکل طبیعی دندان خود را تغییر دهند و از درمان طولانی واهمه دارند می‌‌توانند متقاضی مناسبی برای این روش باشند. با این حال خاطرنشان می‌کنیم که اگرچه لمینت بدون تراش دندان باعث تغییر شکل و ظاهر طبیعی دندان‌ها نمی‌‌شود جدا کردن آنها از سطح دندان می‌‌تواند تغییراتی را به وجود بیاورد. اگر این مسئله باعث نگرانی شما شده است می‌‌توانید با پزشک خود مشورت کنید.

 مشاوره

اگر شما قصد دارید از لمینت بدون تراش دندان برای اصلاح شکل دندان خود استفاده کنید باید قبل از شروع درمان با یک دندان پزشک باتجربه مشورت نمایید. هدف از مشاوره دندان پزشک ارزیابی دندان، لثه، وضعیت بایت و سلامت عمومی شما قبل از نصب لمینت است. در جلسه مشاوره دندان پزشک با شما در خصوص انواع مختلف لمینت بدون تراش دندان صحبت می‌‌کند تا بتواند با توجه به نیازهای شما بهترین گزینه را معرفی کند.

 ممنوعیت‌های نصب لمینت بدون تراش دندان

در برخی موارد لمینت بدون تراش دندان نمی‌تواند پاسخگوی فرایند درمان باشد. از آنجایی که دندان پزشک موظف است به ارائه خدمات درمانی با کیفیت بپردازد در صورتی که متوجه شود لمینت بدون تراش دندان یک گزینه مناسب برای کسب نتایج دلخواه شما نیست در خصوص سایر روش‌های درمانی موجود با شما صحبت می‌کند. از آنجایی که شرایط همه افراد یکسان نیست و هر فرد با بیمار دیگر تفاوت دارد برخی از افرادی که نمی‌توانند متقاضی درمان با لمینت بدون تراش دندان باشند به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که دندان فاقد ساختار مناسب باشد.
  • در صورتی که بیمار دچار بد شکلی شدید دندان باشد.
  • در صورتی که رنگ دندان تیره باشد.
  • در صورتی که بیمار دچار پوسیدگی دندان یا بیماری لثه باشد.

 فرایند درمان

به منظور نصب لمینت بدون تراش دندان باید دندان پزشک اقدام به تهیه قالب دندان یا اسکن دیجیتال نماید تا بتواند جزئیات مورد نیاز را به دست بیاورد. از آنجایی که لمینت بدون تراش دندان با هدف اصلاح طرح لبخند طراحی و ساخته می‌‌شود باید به طور دقیق قالب دندان تهیه شود تا دندان پزشک می‌‌تواند ونیر مورد نیاز را در شکل و اندازه دلخواه طراحی کند. در اکثر موارد قالب دندان یا اسکن دیجیتال در جلسه مشاوره با دندان پزشک تهیه می‌شود.

معمولاً حدود یک تا دو هفته طول می‌‌کشد تا لمینت بدون تراش دندان که با توجه به جزئیات حاصل از اسکن دیجیتال به دست آمده است تهیه شود. پس از این مرحله شما برای نصب لمینت باید به دندان پزشک مراجعه کنید. همانگونه که در قسمت بالا اشاره کردیم نصب لمینت بدون تراش دندان بسیار ساده است و در ابتدا دندان پزشک بررسی سایزی لمینت می‌‌پردازد سپس هر یک از آنها را به کمک سیمان مخصوص روی سطح دندان قرار می‌‌دهد. پس از اتمام همه این مراحل شما می‌توانید با داشتن لبخندی زیبا مطب دندان پزشک را ترک کنید.

 مراقبت از لمینت بدون تراش دندان

پس از آنکه لمینت بدون تراش دندان روی سطح دندان شما قرار گرفت هیچ گونه محدودیتی در ارتباط با مصرف مواد غذایی یا استراحت در منزل نخواهید داشت و می‌توانید فوراً به محل کار خود برگردید و به انجام امور روزمره تان بپردازید. پس از آنکه ونیر روی سطح دندان شما نصب شود فرایند نصب طور دائمی انجام شده و شما به درمان خاصی نیاز نخواهید داشت و می‌توانید از نتایج به دست آمده لذت ببرید.

از آنجایی که لمینت بدون تراش دندان ماندگاری و طول عمر بالایی دارد نباید تصور کنید که نیاز به مراقبت نخواهد داشت بلکه همانند دندان‌های طبیعی همیشه در معرض آسیب دیدگی یا شکستگی قرار می‌‌گیرند. به این ترتیب شما باید از دندان خود در برابر آسیب دیدگی پیشگیری کنید و از انجام دادن هر گونه فعالیتی که منجر به آسیب دیدن دندان‌های طبیعی شما می‌‌شود خودداری کنید. به شدت از انجام برخی کارها مانند جویدن مداد یا ناخن، خرد کردن یخ با دندان، سیگار کشیدن، استفاده ابزاری از دندان برای باز کردن اشیا، دندان قروچه و فشار دادن دندان‌های خود روی هم خودداری کنید.

به علاوه شما باید همان گونه که از دندان‌های طبیعی خود مراقبت می‌‌کنید از لمینت بدون تراش دندان نیز محافظت نمایید. اگرچه لمینت بدون تراش دندان نیاز به مراقبت اضافی ندارد باید همانند دندان طبیعی مراقب باشید دچار آسیب دیدگی نشود، روزی دو بار دندان‌های خود را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید و هر روز از نخ دندان استفاده نمایید. باید حداقل سالی دوبار و هر شش ماه یک بار به دندان پزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان و لمینت شما را ارزیابی کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی مناسبی را انجام دهد.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

یک عکاس از هوش مصنوعی برای تصور اینکه شخصیت‌ها و سلبریتی‌های تاریخی امروز چه شکلی می‌شدند، استفاده…

یک عکاس از هوش مصنوعی (AI) استفاده کرده است تا تصور کند شخصیت‌های تاریخی مانند آل کاپون، بنجامین فرانکلین و شارون تیت اگر امروز به دنیا می‌آمدند چه شکلی بودند.این عکاس به نام آلپر یسیلاتس که در استانبول ترکیه زندگی می‌کند، پرتره های فوق…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.