خالق آنتی‌ویروس مک‌آفی به اتهام فرار مالیاتی در اسپانیا دستگیر شد

0

جان مک‌آفی، یکی از تاثیرگذارترین و البته جنجال‌آفرین‌ترین چهره‌های سیلیون‌ولی در کشور اسپانیا دستگیر و به‌زودی تحویل مقامات امریکایی می‌شود.

دلیل دستگیری او فرار مالیاتی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ عنوان شده است. گفته می‌شود جان مک‌آفی ۷۵ ساله در طی این سال‌ها درآمد و ثروت هنگفتی از روش‌های مختلفی مانند تبلیغات و مشاوره ارزهای دیجیتال و حتی حق فروش اطلاعات زندگی شخصی خود به دست آورده ولی به دولت اعلام نکرده است.

وزارت دادگستری ایالات متحده‌ آمریکا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده جان مک‌آفی به فرار مالی گسترده متهم است و دولت اسپانیا باید این شخص را هرچه زودتر به آن‌ها تحویل دهد.

اولین باری نیست که خالق یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آنتی‌ویروس جهان، در صدر اخبار دنیا قرار می‌گیرد. او  در سال ۲۰۱۲ متهم به قتل یکی از همسایگان خود شد و در حین بازجویی، ناپدید شد.

از آن زمان تا کنون، پلیس ایالات متحده به دنبال جان مک‌آفی است و او هر چند سال یک بار با انتشار ویدئویی، خبر از زنده بودن خود می‌دهد.

در آخرین ویدئو که مربوط به ژانویه سال ۲۰۱۹ بود؛ اعتراف کرد بیش از هشت سال است به دولت مالیات پرداخت نکرده است. چندی پس از آن هم با انتشار یک توییت گفت CIA به دنبال دستگیری او است. در آن زمان مک‌آفی در جمهوری دومینیکن بود و گفته می‌شود چندین روز بازداشت و بعد آزاد شده است. حتی تصویری از او با یک تفنگ در دست روی قایقی منتشر شد.

مرد شرور سیلیون‌ولی

یکی دیگر از اتهامات جان مک‌آفی، استفاده از رمزامرزها بر ضد دولت ایالات متحده است. همچنین، وزارت دادگستری امریکا می‌گوید او با روش‌های مختلفی از جمله استفاده از نام افراد دیگر سعی در فرار مالیاتی دارد. او پول‌هایش را به رمزامرز تبدیل کرده و با حساب‌ها و افراد دیگر سعی در مخفی داشتن آن‌ها دارد.

وزارت دادگستری ایالات متحده در فایلی که حاوی پرونده کامل اعلام جرم مک‌آفی است و به طور عمومی منتشر شده است؛ می‌گوید مک‌آفی دارایی‌های دیگری هم دارد که در اظهارنامه‌های مالیاتی دیگر نیاورده است.

در قوانین دولت ایالات متحده، برای هر پنج مورد فرار مالیاتی یک سال زندان در نظر گرفته شده است. حقوق‌دانان می‌گویند شاید مک‌آفی حداکثر به پنج سال زندان محکوم شود و البته برخی دیگر می‌گویند حداقل یک سال زندان در انتظار او است.

حواشی پیرامون جان مک‌آفی در طی این سال‌ها بسیار زیاد بوده است. در سال ۲۰۱۶، شبکه شوتایم (Showtime) مستندی درباره جان مک‌آفی منتشر کرد که نشان می‌داد او در نوامبر ۲۰۱۲ و هنگامی که در کشور بلیز بوده است؛ به یک قاتل پول داده تا همسایه‌اش را به قتل برساند.

در این سال‌ها، در کشورهای مختلفی از جمله گواتمالا دیده شده است تا نهایتا در کشور اسپانیا دستگیر و به‌زودی تحویل مقامات وزارت دادگستری ایالات متحده می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.