اثرات روانشناختی ریزش مو و راه حل های مقابله با آن

0

رپورتاژ

ریزش مو یا کم پشت شدن موها، مشکلی است که مرد و زن نمی شناسد و ممکن است به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، کم کاری تیروئید یا مصرف داروهای خاص بوجود بیاید. و برای بسیاری از افراد ریزش مو یا کم پشت شدن مو می تواند باعث از دست دادن عزت نفس، افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات عاطفی شود.

چرا ریزش مو برای زنان و مردان بسیار ویرانگر است؟

پزشکان معتقدند این موضوع بیشتر جنبه فرهنگی دارد و تقریبا هر جامعه ای در جهان، موهای پرپشت و سالم را با جوانی، زیبایی و سلامتی مرتبط می داند. اگر کمی دقت کنید تبلیغاتی را به خاطر می آورید که همگی وعده موهایی زیبا را به شما می دهند یا شما را به انجام روش های درمانی برای کاشت مو و … ترغیب می کنند.

همچنین جالب است بدانید متخصصان در این مورد اتفاق نظر دارند که زنان در صورت ریزش موهایشان، بیشتر از نظر عاطفی رنج می برند. و ریزش مو در یک زن بسیار ویرانگر بوده و حتی ممکن است بر زندگی روزمره و کیفیت کلی زندگی آن ها نیز تأثیر بگذارد.

زنان زیادی وجود دارند که به خاطر ریزش مو از موقعیت های اجتماعی خود، دوری کرده اند، عملکردشان کاهش یافته، به پرخوری روی آورده و زندگی سالمشان تحت تأثیر قرار گرفته است. در واقع داشتن موهایی زیبا به زنان احساس زیبایی و غرور می دهد و در صورت از دست دادن آن، عزت نفسشان را از دست می دهند. به خصوص زمانی که این اتفاق در سنین جوانی رخ بدهد.

البته اینکه زنان بیشتر دچار مشکل می شوند به این معنی نیست که مردان دچار مشکل نمی شوند. از نظر مردان، موهایشان نشان دهنده مردانگی آن ها است و مانند زنان وقتی در شرایطی قرار می گیرند که موهایشان را از دست می دهند، معتقدند که دیگر به اندازه کافی مردانگی و جذابیت ندارند.

اما نکته مهم هنگام بروز چنین مشکلی، فهمیدن علت آن است. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و گاهی اوقات بدون نیاز به هیچ درمان پیچیده ای و تنها با عوض کردن سبک زندگی، درمان می شود. بنابراین تشخیص درست علت ریزش مو اهمیت زیادی دارد. و برای یک تشخیص درست بهتر است از حدس و گمان دوری کرده و به یک متخصص پوست و موی خوب مراجعه کرد.

چگونه با جنبه های احساسی ریزش مو مقابله کنیم؟

  1. به خودتان یادآوری کنید که ریزش مو، تهدید کننده زندگی نیست.

ریزش مو یا کم پشت شدن مو با اینکه خوشایند نیست اما نباید از آن یک مشکل جدی برای خودتان درست کنید. افراد زیادی وجود دارند که با سری بدون مو یا موهایی کم پشت هنوز هم به زندگی ادامه می دهند.

  1. از دیده شدن موهایتان خجالت نکشید.

دوستان و خانواده شما، شما را به خاطر خودتان دوست دارند نه تعداد موهای روی سرتان؛ بنابراین از دیده شدن موهایتان احساس ناراحتی نکنید.

  1. از یک آرایشگر خوب برای داشتن یک مدل موی مناسب کمک بخواهید.

گاهی اوقات داشتن یک مدل موی مناسب به شما کمک می کند زیبا تر از همیشه به نظر برسید و کم پشت بودن یا خالی بودن قسمتی از سرتان دیده نشود. بنابراین برای داشتن یک مدل موی مناسب با یک آرایشگر خوب مشورت کنید.

  1. با یک روانشناس صحبت کنید.

اگر ریزش مو باعث شده زندگی عاطفی شما دچار اختلال شود و بیش از حد تحت تأثیر این موضوع هستید بهتر است با یک روانشناس خوب صحبت کرده و از او کمک بخواهید.

  1. امیدوار باشید که ممکن است موهای شما دوباره رشد کند.

همانطور که قبل از این هم گفتیم ریزش مو ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و در بیشتر موارد موقتی است و امکان رویش دوباره موهایتان وجود دارد.

  1. به یک متخصص پوست و موی خوب مراجعه کنید.

تا اینجا ممکن است هیچ کدام از این راهکار ها را قبول نداشته باشید. البته حق با شماست. در جامعه ای که زیبایی اهمیت زیادی پیدا کرده، اهمیت ندادن به چنین مشکلی سخت است. اما جای نگرانی نیست. شاید اگر در گذشته این اتفاق می افتاد، واقعا نگران کننده به نظر می رسید. اما امروزه با پیشرفت علم پزشکی و افزایش راه حل های درمانی دیگر چنین مشکلی، حل نشدنی نیست. شما می توانید به یک متخصص پوست و موی خوب مراجعه کنید و پس از تشخیص علت، به درمان بپردازید.

در مرحله آخر باید بگوییم که اگر از روش های درمانی اولیه هم نتیجه نگرفتید، می توانید از کاشت مو استفاده کنید که این روز ها با روش های متنوعی در مراکز درمانی مختلف انجام می شود.

برای مثال در وبسایت کرج تبلیغ، لیستی از کلینیک های زیبایی خوب در کرج و یا متخصصین پوست و موی حاذق آورده شده است و شما می توانید با در نظر گرفتن نظرات دیگر مراجعین و تخصص های پزشکی هر کدام، به راحتی انتخاب کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.