این 4 تحول در آینده نسبتا نزدیک، فضای کسب و کارها و نیز زندگی همه را دگرگون خواهند کرد

روندهایی مانند 5G، خودران‌ها و رستوران‌های بیرون‌بر یک تکامل طبیعی در عادت‌های فروشندگان و مشتریان هستند

0

کارآفرینان سعی می‌کنند با روندها و فناوری‌های جدید و آینده همراه شوند.

مطمئنا هیچ‌کس نمی‌تواند آینده را پیش‌بینی کند؛ اما هوش مصنوعی با کمک تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌تواند خبرهایی از آینده بدهد. کارآفرینان و مدیران کسب‌وکارها هم باید مانند هوش مصنوعی، به طور مرتب روندهای آینده را زیر ذره‌بین برده و قدرت تحلیل و پیش‌بینی آینده را داشته باشند.

روندهای تازه، بهترین فرصت‌ها را برای ظهور محصولات و خدمات خلاقانه و نوین فراهم می‌کنند. در گذشته، شاهد روندهایی مانند اسمارت‌فون‌ها، ظهور خودروهای خودران یا سیستم‌های اشتراک دیجیتالی بودیم. اکنون نتفلیکس و آیفون بخشی از زندگی روزمره ما هستند اما کدام فناوری‌ها قابلیت تبدیل شدن به روندهای آینده را دارند؟

حداقل می‌توانیم به ۴ روند آینده زیر اشاره کنیم که ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی پیش پای کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها و کارآفرینان قرار می‌دهند:

آشپزخانه‌های بیرون‌بر آینده صنعت رستوران‌ها هستند

در چند سال اخیر، مفهومی به نام Ghost kitchens رواج یافته است که همان آشپزخانه‌ها یا رستوران‌های بیرون‌بر خودمان است. رستوران‌هایی که غذا طبخ کرده و برای مشتری در بیرون از فضای رستوران می‌برند.

مزیت این شیوه، فارغ شدن از فضاهای رستورانی پر زرق و برق، میز و صندلی‌ها و چیدمان ها، کارگرها و گارسون‌های پذیرایی است که منجر به ارائه غذاهایی با قیمت‌های ارزان‌تر می‌شود.

تراویس کالانیک، یکی از بنیان‌گذاران اوبر بیش از ۱۳۰ میلیون دلار روی رستوران‌های بیرون‌بر سرمایه‌گذاری کرده است و اعتقاد دارد این سبک از رستوران‌ها در سراسر دنیا و همه شهرها، از بارسلونا تا نیویورک گسترش پیدا می‌کنند.

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ ارزش این بازار نزدیک به یک تریلیون دلار باشد. این بازار نسبتا بکر و تازه است و بسیاری از محله‌ها یا شهرهای بزرگ، مستعد سرمایه‌گذاری هستند.

خودروسازها، ماشین‌های خودران الکتریکی بیشتری تولید می‌کنند

بیش از هر زمان دیگری، مردم دوست دارند وسایل الکتریکی و فاقد کربن بخرند. آن‌ها تمایلات اخلاقی بیشتری پیدا کردند که از محیط زیست حمایت کنند و تلاقی این خواستگاه‌ها، خودروهای برقی و خودران هستند.

کامیون آینده‌نگرانه Cybertruck تسلا با نمای بیرونی از جنس استیل و عملکرد خوب، یک ماشین الکتریکی است و نمونه بارزی از روند تازه این صنعت. این کامیون می‌تواند شتابی صفر تا صد کیلومتر تنها در ۲.۹ ثانیه داشته باشد و با یک بار شارژ باتری مسافتی ۵۰۰ مایلی را طی کند. چنین ویژگی‌هایی را از خودروی F-150 شرکت فورد سراغ داریم.

شاهد چنین رویکردهایی در دیگر خودروسازها هم هستیم. مثلا یک خودروی هامر گازسوز تبدیل به یک خودروی برقی شده است. آینده متعلق به خودروهای برقی و خودمختار است و این بهترین فرصت برای هزاران کسب‌وکار پدید آورده تا ایده‌ها و محصولات خلاقانه‌ای ارائه بدهند.

سبقت فضای ذخیره‌سازی ابری بر فضای ذخیره‌سازی سنتی مبتنی بر دیسک

هارددیسک‌های روی هم انباشته و درایوهای زیاد نصب شده در کامپیوترها، متعلق به گذشته هستند. در دنیای کنونی سرویس‌های فضای ابری OneDrive و Dropbox جولان می‌دهند و در آینده فضاهای ذخیره‌سازی ابری خلاقانه و هوشمند بیشتر طرفدار پیدا می‌کنند.

برای مثال، سرویس ابری pCloud خودش را به صورت یک هارددیسک اکسترنال مطرح کرده است. وقتی pCloud را روی کامپیوتر خود نصب می‌کنید؛ برخلاف سرویس‌های OneDrive و Dropbox هر چیزی روی آن باقی مانده و دیگر پاک نمی‌شود. همین‌طور، می‌توانید محل ذخیره شدن داده‌های خود را انتخاب کنید؛ مثلا در اروپا یا ایالات متحده نگهداری شوند. این گزینه برای حفظ حریم خصوصی و افزایش سرعت دسترسی به اطلاعات بسیار جالب است.

دیگر ویژگی آینده‌نگرانه این سرویس فضای ابری به نام pCloud Crypto اجازه می‌دهد داده‌ها و محتواها در سمت مشتری رمزنگاری شوند. داده‌ها پیش از اینکه روی سرورهای pCloud ذخیره شوند و در خود کامپیوتر کاربر رمزنگاری می‌شوند. با pCloud Crypto حتی مدیران pCloud هم نمی‌توانند فایل‌ها و داده‌های کاربر را مشاهده کنند.

آینده باید امن‌تر باشد و pCloud ضمن اینکه دنبال ایجاد یک فضای زیاد و سادگی در استفاده از آن است؛ نویدبخش فضای ابری امن را می‌دهد. ویژگی که این روزها کمتر شاهدش هستیم و فقط در یک گزارش منتشر شده، بیش از ۲.۲ میلیارد حساب کاربری کاربران نقض شده است.

5G به طور گسترده در دسترس است

سرعت خارق‌العاده ارتباطات 5G یک زمین بازی کاملا جدید برای مشاغل دیجیتالی فراهم کرده است. چشم‌انداز 5G هر چیزی را ممکن می‌سازد؛ نه تنها خودران‌ها آنلاین بلکه می‌توانیم شاهد کشتی‌های خودران مجهز به 5G باشیم.

شرکتی به نام Seadronix در حال توسعه کشتی‌های خودرانی است که با استفاده از فایوجی و بدون داشتن سرنشین و کاپیتان، هوش مصنوعی و دوربین‌ها و سنسورها را به خدمت گرفته تا مسیریابی دقیقی انجام شود. 5G باعث می‌شود کشتی‌ها با هم در ارتباط باشند و از نزدیک شدن به یکدیگر و تصادف با هم جلوگیری کنند. همچنین، 5G باعث می‌شود این کشتی‌ها دچار خرابی نشوند و پیش از اینکه اتفاقی بیفتد؛ خرابی‌های احتمالی گزارش شوند.

فایوجی به این معنی است که آنچه امروزه در 4G و وای‌فای نیمه تمام باقی مانده است؛ با استفاده از سرعت فوق‌العاده 5G انجام شود. در آینده بسیار بیشتر از امروز درباره کاربردهای 5G خواهیم شنید. از جمله درباره واقعیت افزوده که کاربردهای روزمره بیشتری به خود می‌گیرد؛ سرعت دانلود و استریم فیلم‌ها به چند ثانیه می‌رسد و زمان تاخیر تقریبا صفر می‌شود.

زمان در گذر است و شاید یک دهه دیگر درباره 6G صحبت کنیم ولی فعلا برای یک دهه فرصت داریم تا به روندهای تازه‌ای مانند 5G، خودران‌های الکتریکی، رستوران‌های سرویس‌دهنده به بیرون و فضاهای ابری مشابه هارددیسک‌های اکسترنال عادت کنیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…
منبع entrepreneur
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.