چگونه برای تغییر شغل رزومه بنویسیم؟

0

رپورتاژ

دلایل مختلفی برای تغییر شغل وجود دارند: ممکن است احساس کنید به موضوع جدیدی علاقه‌مند شده‌اید، یا کار فعلی شما قادر به تأمین امنیت مالی شما نباشد یا احساس کنید شغل فعلی حس خوش‌آیندی برای شما ایجاد نمی‌کند یا ممکن است به هر دلیل دیگری بخواهید حرفه‌ خود را تغییر دهید. دلیل شما هر چیزی که باشد، تغییر شغل در مسیر حرفه‌ای بیشتر افراد موضوعی غیرقابل‌ اجتناب خواهد بود.

ساخت رزومه رایگان در وبسایت کاربوم

جستجوی شغل (https://karboom.io/jobs) در صنعتی که پیش از این در آن هیچ تجربه‌ای نداشته‌اید، نیازمند اقداماتی جدید خواهد بود، با این حال این تلاش‌های جدید در صورتی که مایل به تغییر باشید، نتایج موفقیت‌آمیزی خواهند داشت. یکی از دارایی‌های حساس در این تغییر وضعیت، رزومه‌ای است که برای تغییر شغل‌ خود آماده می‌کنید، رزومه‌ای که باید بر نمایش اطلاعات مناسب، متمرکز باشد. با این مطلب از کاربوم (https://karboom.io/) همراه باشید.

نوشتن بخش اهداف و خلاصه رزومه مناسب برای تغییر شغل

عبارت‌هایی که اهداف رزومه را شرح می‌دهند در فضای کنونی جستجوی شغل به‌ندرت استفاده می‌شوند، چنین عبارت‌هایی با هدف تمرکز بر اهداف فرد جویای شغل نوشته می‌شوند و قرار نیست موفقیت‌های ملموس این فرد را نشان دهند. در چنین وضعیتی، از عبارت‌های خلاصه استفاده می‌شود. با این‌حال بخش اهداف رزومه و عبارت‌های بخش خلاصه رزومه در کنار یکدیگر، می‌توانند برای افرادی که می‌خواهند حرفه خود را تغییر می‌دهند مفید باشند.

زمانی‌که اهداف رزومه خود را می‌نویسید، تمرکز خود را روی مهارت‌هایی قرار دهید که در شغل فعلی بدست آورده‌اید و در مورد برنامه خود برای استفاده از این مهارت‌ها در صنعت جدید صحبت کنید، برای مثال عبارت زیر را در نظر بگیرید:

به‌عنوان یک حسابدار که به مدت ده سال در این حرفه فعالیت کرده‌ام، به‌دنبال انتقال مهارت‌های خود به صنعت مالی هستم. مهارت‌های مدیریت پولی و توانمندی‌های محاسباتی این‌جانب، من را به گزینه ایده‌آلی برای موقعیت‌ دستیار مالی تبدیل می‌کند.

«اول این‌که فرد متقاضی شغل باید اطلاعاتی در مورد این‌که چگونه در مورد این دسته‌بندی جدید دانش کسب کرده‌ است ارائه کند. باید توضیح دهد که برای کسب دانش لازم از چه ابزارهایی استفاده کرده‌ است، آیا در کلاس‌ها شرکت کرده‌، آیا تحقیقات مستقل گسترده‌ای انجام داده‌ است؟ افراد بهتر است در این مورد به شکل دقیقی عمل کنند. دوم این‌که افراد باید نشان دهند که این یادگیری‌ها را در بعضی حوزه‌ها استفاده کرده‌اند، تا توانایی خود برای تاثیرگذاری در نقشی که برای آن اقدام نموده‌اند را نشان دهند.

انتخاب فرمت مناسب رزومه برای تغییر شغل

در بیشتر موارد، جویندگان شغل از رزومه‌های عملکردی برای جستجوی مشاغل و تغییر شغل استفاده می‌کنند. رزومه عملکردی می‌تواند ابزار مناسبی باشد، زیرا چنین رزومه‌ای به جای تمرکز بر سوابق کاری بر مهارت‌ها و موفقیت‌ها متمرکز می‌شود. شاید این گزینه برای شما نیز جذاب باشد، با‌این‌حال در اغلب موارد مدیران استخدام ممکن است از چنین رزومه‌هایی استقبال نکنند.

فرمت رزومه عملکردی به نحوی است که تصویر خوبی از جوینده شغل ایجاد نمی‌کند، چنین رزومه‌هایی باعث می‌شوند افراد حس کنند فرد جویای شغل چیزی برای مخفی‌کردن دارد. گزینه بهتری که برای بیشتر متقاضیان شغلی که می‌خواهند حرفه‌ خود را تغییر دهند وجود دارد استفاده از فرمت رزومه‌های ترکیبی است (این رزومه‌ها با عنوان رزومه‌های هیبرید نیز شناخته می‌شوند). چنین رزومه‌هایی مهارت‌ها و موفقیت‌های فرد را نشان می‌دهند، بااین‌حال به‌طور همزمان حاوی سوابق کاری سنتی در بخش دوم سند نیز هستند.

نکته پایانی در مورد فرمت رزومه مناسب برای تغییر شغل این مسئله است: اگر در صنعت خود باقی می‌مانید، رزومه ترکیبی می‌تواند بهترین خروجی را برای شما به‌همراه داشته باشد. اگر حرفه و صنعت خود را تغییر می‌دهید، می‌توانید از رزومه‌های عملکردی استفاده کنید، بااین‌حال استفاده از رزومه ترکیبی در این موقعیت نیز می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

از کلمات کلیدی و مهارت‌های قابل انتقال به حرفه جدید در رزومه خود استفاده کنید

کلمات‌ کلیدی رزومه، نکات مهمی هستند که برای افراد جویای شغل اهمیت زیادی دارند. زمانی که می‌خواهید حرفه خود را تغییر دهید، این کلمات می‌توانند تأثیر شگفت‌انگیزی در خروجی نهایی فرایند جستجوی شغل داشته باشند. کلمات‌ کلیدی جایی هستند که شما به مدیر استخدام و سیستم‌های رهگیری متقاضیان شغل (ATS) که توسط شرکت‌ها استفاده می‌شوند، نشان می‌دهید برای موقعیت شغلی مورد نظر شایسته هستید.

حتی در حوزه‌هایی که ممکن است کاملا برای فرد جدید باشند، شما کلمات‌ کلیدی‌ای پیدا می‌کنید که با سابقه حرفه‌ای گذشته شما مربوط هستند. برک در این‌ رابطه چنین می‌گوید:

«به شایستگی‌های ذکرشده در شرح شغل دقت کنید و بعضی از گزینه‌های ابتدایی خود در رزومه را براساس آنها تنظیم کنید، تا بدین‌ترتیب بتوانید تجربه قابل پیاده‌سازی خود در این حوزه را پررنگ کنید. هر‌جا که می‌توانید، تاثیرگذاری خود را با کمک ارقام نشان دهید. این موضوع تأثیر شگفت‌انگیزی بر نتیجه نهایی کار دارد.»

دقت به جزئیات، کلید نوشتن رزومه مناسب برای تغییر شغل محسوب می‌شود

برای مثال، فرد متقاضی شغل با پیش‌زمینه‌ای در روزنامه‌نگاری می‌تواند کلمه کلیدی «نوشتن» را در شرح شغل یک موقعیت شغلی تبلیغاتی تشخیص دهد. با وجود این‌که این فرد هیچ تجربه‌ای در حوزه تبلیغات ندارد، مهارت‌های نوشتاری این فرد می‌تواند در سطح حرفه‌ای باشد، موضوعی که می‌تواند به حوزه کاری جدید منتقل شود و در آن مورد استفاده قرار گیرد. به چنین مهارت‌هایی، مهارت‌های قابل انتقال گفته می‌شود.

مهارت‌های قابل انتقال، مهارت‌هایی هستند که می‌توانند از یک شغل به شغل دیگر انتقال داده شوند. زمانی‌که حرفه‌ خود را تغییر می‌دهید، وظایف شغلی تا حد زیادی تغییر می‌کنند و ربط خود به حرفه پیشین شما را از دست می‌دهند، این موضوع بدین دلیل رخ می‌دهد که بسیاری از مهارت‌های مرتبط به حرفه‌ پیشین، تنها مورد نیاز آن حرفه بوده‌اند.

مهارت‌های ویژه‌ای وجود دارند که می‌توانند تجارب شغلی پیشین را به انتظارات حرفه جدید مرتبط کنند. مهارت‌های قابل انتقال شامل مهارت‌های سخت و مهارت‌های نرم نظیر نوشتن (همان‌طور که در بالا اشاره شد)، انجام چندین فعالیت به صورت همزمان، ارتباطات، سازماندهی، گوش‌کردن فعالانه، پژوهش و موارد بسیار دیگری هستند.

تلاش کنید این مهارت‌ها را در بخش تجارب شغلی خود پررنگ کنید، تمرکز کمتری بر وظایف روزمره پیشین داشته باشید و بیشتر بر مهارت‌هایی که رشد داده‌اید و بیشتر مورد توجه مسئول جذب هستند تاکید کنید. رزومه ترکیبی می‌تواند به شما در برجسته‌کردن چنین مهارت‌هایی کمک کند، موضوعی که می‌تواند به مزیت رقابتی شما به عنوان متقاضی‌ای تبدیل شود که در حال تغییر شغل خود هستید.

اضافه‌کردن آموزش‌ها و مدارک آموزشی به رزومه روش دیگری است که می‌تواند به نشان‌دادن مهارت‌های مرتبط با حرفه جدید کمک کند، خصوصا اگر در حال تغییر صنعت هستید و مشکلات زیادی در شناسایی مهارت‌های قابل انتقال خود به این صنعت دارید، می‌توانید بر آموزش‌ها و مدارک بین‌المللی که در گذشته کسب کرده‌اید تأکید کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5