10 راز شوک‌آور که این آدم‌ها بعد از آزمایش آنلاین DNA متوجه شدند

0

در فرنگ سایت‌هایی برای آزمایش DNA وجود دارند. کاربران به این سایت‌ها مراجعه می‌کنند، ثبت‌نام می‌کنند و هزینه را می‌پردازند. کیت‌های گرفتن نمونه برای آنها پست می‌شود. در این میان سایت‌های 23andMe و AncestryDNA و MyHeritage DNA خیلی مشهور هستند.

شیوه ارسال نمونه هم معمولا ساده است، آنها سواپ‌هایی روی مخاط گونه خود می‌کنشد تا سلول‌های مخاطی سطحی روی سر آنها بچسبند. این نمونه‌ها برای این سایت‌ها ارسال می‌شود.

انبوه بودن تقاضاها و فناوری‌های نو باعث شده که آزمایش DNA ‌تقریبا مقرون به صرفه بشود، به خصوص در سال‌های اخیر.

اما جالب که بسیاری از این آزمایشات تنها به خاطر مسائل پزشکی انجام نمی‌شوند. بلکه درخواست‌دهندگان می‌خواهند به این وسیله تبار و شجره خانوادگی خود را مشخص کنند و در مواردی هم فراتر از اینها می‌خواهد مطمئن شوند که واقعا نسبت فامیلی با یک خانواده دارند یا خانواده گم شده خود را پیدا کنند.

در مواردی این آزمایش‌ها به جای آرامش دادن، بیشتر باعث آشفتگی می‌شوند. تصور کنید که به شما بگویند که در دهه آینده عمر دچار یک بیماری ناگزیز می‌شوید که باعث زوال عقلتان می‌شود. مثلا بیماری هانتیگتون. آیا دانستن این واقعیت به شما کمک می‌کند؟ آیا واقعا باعث می‌شود که از سال‌های آینده بهتر استفاده کنید؟ چطور می‌توانید دچار افسردگی‌تان را بگیرید؟

از سوی دیگر وقتی کسی متوجه شود که فرزند واقعی یک خانواده نیست، واقعا حس خوبی به او دست می‌دهد؟

بحث کلی این است که دانستن حقیقت، مسلما تلخی‌های خاص خودش را هم دارد.


در اینجا به چند مورد از واقعیات عجیب و شوک‌آوری که افراد بعد از آزمایش DNA متوجه آنها شدند، اشاره می‌کنیم:

1- والتر مک‌فارلن و الن رابینسون از کودکی با هم دوست بودند و با هم به تعطیلات می‌رفتند و به اصطلاح ما رفیق گرمابه و گلستان هم بودند!

الن می‌دانست که فرزندخوانده است و والتر هم نمی‌دانست که پدرش کیست. وقتی هفتاد سالشان شد تصمیم گرفتند که آزمایش DNA‌ بدهند، بلکه ردی از خانواده‌شان را پیدا کنند.

در کمال تعجب آزمایش مشخص کرد که آنها در واقع برادر هم هستند. چیزی برای توجیه دوستی دیرین و پایدار آنها!


2- مادری به نام لیدیا فیرچالید که 2 فرزند داشت و یکی را حامله بود و ازدواج رسمی نکرده بود، دچار مشکل مالی شد و تصمیم گرفت که به نحوی از کمک دولتی استفاده کند.

از مادر خواسته شد که آزمایش DNA‌ بدهد تا واقعا مشخص که بچه‌های متعلق به خودش هستند.

اما آزمایش مشخص کرد که دو فرزند او در واقع خواهرزاده یا برادرزاده او هستند!

وقتی او فرزند سومش را وضع حمل کرد، بلافاصله تست DNA ‌در مورد نوزاد انجام شد و این بار هم آزمایش مشخص کرد که باز او مادر فرزندش نیست و عمه یا خاله اوست!

اما این چطور ممکن بود؟

دست‌کم در مورد فرزند سوم دیگر همه می‌دانستند که واقعا او مادر نوزاد است!

سرانجام علت مشخص شد: لیدیا یک آمیژه یا کایمرا بود.

کایمرا chimera یعنی چه؟

در دوران جنینی، مادر او در واقع دوقلو حامله بود و در همان زمان زندگی جنینی بدن لیدیا ، بدون قل دیگر را به صورت کامل در خود جذب کرده بود! بنابراین در آزمایش DNA، در واقع هویت ژنتیکی خواهر حل‌شده در او به عنوان هویت ژنتیکی او ثبت شده بود!

کلا به جانداری که بیشتر از یک ساختار ژنی داشته باشد، کایمرا گفته می‌شود.


3- مردی به نام استیو دنیس از شیرخوارگی به فرزندخواندگی گرفته شده بود. او وقتی نوجوان شد، از جزئیات امر مطلع شد.

او را در واقع در یک باجه تلفن همگانی پیدا کرده بودند. در نیمه دهه 1950 میلادی، دو مرد در حالی او را پیدا کرده بودند که داخل یک جعبه مقوایی بود و پتوپیچ شده بود و شیشه شیری در کنارش بود.

بعد از 6 دهه بچه‌های استیو کنجکاو شدند که از اصل و نسب خود مطلع شوند و نمونه DNA برای یکی از سایت‌ها فرستادند. با آزمایش برادرزاده استیو پیدا شد و بعد هم خواهر نانتی او پیدا شد. (یعنی آنها هم نمونه DNA‌ به صورت تصادفی فرستاده بودند و اجازه مطابقت دادن DNA خود را با DNAهای دیگر ارسالی داده بودند.)

سرانجام مشخص شد که مادر استیو زنده است و در بالتیمور زندگی می‌کند. با کمی تقلا او یادش آمده بود که چه شده!

او در 18 سالگی باردار شده بود و پدر کودکش او را متقاعد کرده بود که اگر او کودک را در باجه تلفن بگذارد؛ با او ازدواج خواهد کرد! کاری که البته این مرد هرگز نکرد!


4- خانواده‌ای 3 کودک داشتند و بچه چهارمی هم می‌خواستند. تصمیم گرفتند که دختر 10 ساله‌ای را به فرزندی قبول کنند. این کودک الینا نام داشت و چینی‌تبار بود. اما متاسفانه بعد این دختر دچار مشکل مغزی شد.

این خانواده بعدها مشکل فرزندخوانده‌شان را تصادفی با خانواده دیگری در میان گذاشتند. در کمال شگفتی مشخص شد که آن خانواده هم فرزندخوانده دختری از چین به نام کینلی داشته که او هم دچار مشکل مغزی مشابهی شده.

هر دو خانواده نمونه تست DNA دخترخوانده‌هایشان را ارسال کردند و با احتمال 99.9 درصد مشخص شد که این دو با هم خواهرند.


5- در مورد عجیب بعدی راز 100 ساله خانواده‌ای با آزمایش آنلاین DNA آشکار شد.

آلیس کالینز پلبوچ تصور می‌کرد که تبار ایرلندی- آمریکایی دارد. اما آزمایش DNA مشخص کرد که او از نظر ژنتیکی یهودی -خاورمیانه‌ای – اروپای شرقی است!

او خانواده‌اش را وادار کرد که تست DNA بدهند. بعدا آلیس متوجه شد که پدرش در واقع فرزند پدربزرگش نبوده. درواقع زایشگاه، فرزند اشتباهی تحویل پدربزرگ او داده بود!


6- دو زن انگلیسی بعد از تست DNA‌متوجه شدند که از نظر ژنتیکی از نژاد آمریکایی‌های بومی هستند. اما هیچ یکی از اعضای خانواده آنها ربطی به آمریکا نداشتند!

سرانجام این دو متوجه شدند که پیشینیان دور آنها صدها سال پیش از آمریکا به بریتانیا آمده بودند. احتمالا آنها در قالب برده، مترجم یا شاید هم برای نمایش به انگلیس آورده شده بودند!


7- ریک بودیجر،اهل لاس وگاس، در سال 1968 به فرزندخواندگی گرفته شده بود. بعدها او DNA خود را برای آزمایش به سایت 23andMe فرستاد و بعد از بررسی با نمونه‌های دیگر DNA در دیتابیس این سایت، یک تطابق عجیب پیدا شد!

مشخص شد زنی، نوه اوست! اما بعدا که این دو نزد هم رفتند، بررسی‌های بیشتر مشخص کرد که این زن ، خواهر نانتی او بوده و 15 سال دنبال او می‌گشته است!


8- زنی به نام کلی رولت می‌دانست که فرزند واقعی پدرش نیست و به خاطر نازایی پدر، تخمک مادر با اسپرم اهدایی لقاح پیدا کرده.

اما زمانی که او آزمایش DNA‌ فرستاد متوجه واقعیت دردناکی شد! پدر بیولوژیک او در واقع همان پزشکی نازایی بود! به عبارت دیگر، این پزشک از اسپرم خودش استفاده کرده بود! کلی به دنبال کشف حقیقت، از پزشک مزبور شکایت کرد.


9- تصور کنید که به پدر و مادری گفته شود که گروه خونی پسرشان با گروه خونی آنها مطابقت ندارد، یعنی در هیچ حالتی آنها با گروه‌های خونی مشخص خود نمی‌توانند فرزندی با گروه خونی پسرشان داشته باشند.

آنها مشکوک شدند و چون به کمک یک مؤسسه نازایی صاحب فرزند شده بودند، ترجیح دادند که آزمایش DNA هم بدهند و مشخص شد که DNA فرزندشان آنها با آنها مطابقت ندارد.

مجددا آزمایشی برای سایت 23andMe فرستادند و مشخص شد که پدر کودک، یا عمومی کودک بوده یا اینکه پدر در واقع کایمرا است که دومی درست بود.


10- آندره‌آ رامیرز که می‌خواست از تبار مکزیکی خود اطلاعات بیشتری داشته باشد، تست DNA داد. اما آزمایش مشخص کرد که نه‌تنها او مکزیکی نیست، بلکه فرزند واقعی شخصی که پدرش می‌دانست، هم نیست!

با جستجو در دیتابیس سایت 23andMe دنبال اعضای احتمالی خانواده او گشتند. برای او یک خواهر نانتی و یک برادر نانتی در سایت پیدا شد.

سرانجام مشخص شد که والیدن او از اسپرم اهدایی استفاده کرده‌اند. و برادر و خواهر نانتی او از همان مردی که اسپرم اهدا کرده بود، ایجاد شده‌اند. آنها حالا دنبال پدر بیولوژیک خود می‌گردند!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.