همه آن چیزی که باید درباره ویندوز ۱۰ ایکس بدانید

عرضه ویندوز ۱۰ ایکس برای سخت‌افزار مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ چه معنایی دارد؟

0

نسخه کاملا جدیدی از سیستم‌عامل ویندوز در راه است و می‌خواهد نحوه تعامل ما با رایانه‌های شخصی را تغییر دهد و حتی شاید ایده‌های ما درباره اینکه کامپیوترها چه دستگاه‌هایی هستند را هم عوض کند.

در ادامه همه آن چیزی که باید درباره ویندوز ۱۰ ایکس بدانید و اینکه در سال ۲۰۲۱ روی چه دستگاه‌هایی عرضه می‌شود را مرور می‌کنیم.

نسخه ویژه‌ای از ویندوز ۱۰

برای شروع، واضح است که Windows 10X چیست. یک نسخه به‌روزرسانی شده از ویندوز ۱۰ یا نسخه بعدی این سیستم‌عامل نیست؛ بلکه نسخه‌ای است که به طور ویژه برای دستگاه‌های دارای دو صفحه‌نمایش، سبک وزن و کم هزینه طراحی شده است. در ابتدا، قرار بود همراه با دستگاه Surface Neo عرضه شود ولی فعلا این دستگاه با تاخیر روبرو شده است و مایکروسافت می‌خواهد آن را روی دستگاه‌های ارزان‌تر و معمولی‌تری منتقل و بعد پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش را اضافه کند.

عرضه سیستم‌عاملی که قرار بود از دو صفحه‌نمایش پشتیبانی کند؛ روی دستگاه‌هایی با یک صفحه‌نمایش، کار را پیچیده‌تر از آن چیزی می‌کند که تصور می‌کنید. کاربر ممکن است بخواهد دو پنجره را همزمان در یک صفحه باز کند و با آن‌ها تعامل داشته باشد یا یک برنامه در نیمه بالای صفحه‌نمایش باشد و نیمه پایین یک صفحه‌کلید مجازی قرار بگیرد. از طرف دیگر شاید کاربر بخواهد از یک دستگاه تاشو به صورت تک صفحه‌نمایش برای مشاهده فیلم استفاده کند.

پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش در ویندوز ۱۰ ایکس

با همه این پیچیدگی‌ها، ویندوز 10X به راحتی از یک یا دو صفحه‌نمایش پشتیبانی می‌کند و مزایایی که ترسیم می‌کند را به همراه دارد. همان‌طور که اشاره کردیم؛ به نظر می‌رسد مایکروسافت می‌خواهد پیش از ورود به پروژه‌های بلندپروازانه‌ای با دو صفحه‌نمایش، از این سیستم‌عامل در لپ‌تاپی سنتی و دستگاه‌های معمولی رایج بهره ببرد.

چیزی فراتر از یک لایه نرم‌افزاری

ویندوز ۱۰ ایکس چیزی فراتر از یک لایه بالایی برای نرم‌افزارهای موجود مایکروسافت است. در واقع، براساس یک ایده و ابتکار کاملا جدید دیگری به نام Windows Core OS ساخته شده است که یک نسخه سبک و اصلی از ویندوز ۱۰ است و به همین دلیل هم Core گفته می‌شد. این نسخه می‌تواند به راحتی برای انواع مختلف دستگاه‌ها و فرم فاکتورها در بازار طراحی و اجرا شود.

Windows Core OS باعث می‌شود ویندوز ۱۰ بیشتر از گذشته ماژولار و انعطاف‌پذیر باشد. برای دستیابی به این منظور، برخی از ویژگی‌های قدیمی ویندوز که در نسخه‌های دهه‌های پیشین شاهد بودیم، در این نسخه جاسازی شده است تا در نهایت بتواند از هر سخت‌افزار و دستگاهی پشتیبانی کند که البته کمی زمان‌بر است.

نمایش مفهومی ویندوز ۱۰ ایکس

در حال حاضر، این سیستم‌عامل تحت نام Windows 10X روی سخت‌افزارهایی مانند Xbox Series X و Series S به همراه HoloLens 2 نصب شده است.

توسعه ویندوز Core OS به این معنی است که ویندوز 10X نمی‌تواند اپلیکیشن‌های دسکتاپ قدیمی Win32 را برای شروع در سال ۲۰۲۱ اجرا کند. به زبان دیگر، در شروع برنامه‌هایی مانند فتوشاپ و مرورگر کروم در دسترس نخواهند بود. آن چیزی که شما می‌توانید اجرا کنید؛ اپلیکیشن‌های اصلی مایکروسافت مانند مرورگر اج و برنامه‌های تحت وب است.

تغییرات اساسی در ویژگی‌های جدید و قدیمی ویندوز

در نهایت، پشتیبانی از Win32 به این سیستم‌عامل افزوده خواهد شد. هرچند این برنامه‌ها به دلایل امنیتی و عملکردی در یک محیط بسته و حفاظت شده اجرا خواهند شد. وقتی این برنامه‌ها بسته می‌شوند؛ دیگر نمی‌توانند روی سیستم دخالت کرده یا روی عمر باتری دستگاه تاثیرگذار باشند. به لحظا تئوری، ویندوز ۱۰ ایکس نباید دچار کندی تدریجی شود و روی سخت‌افزارهای ضعیف‌تر، سریع‌تر خواهد بود.

اجزای قدیمی ویندوز مانند Control Panel و Device Manager در ویندوز ۱۰ ایکس از بین می‌روند. منوی استارت تمیزتر و ساده‌تر می‌شود؛ نوار وظیفه به جای اینکه ابزارها و آیکون‌های اساسی را از چپ به راست مرتب‌سازی کند؛ در وسط قرار داده و بخش Action Center نیز کاملا بازطراحی شده است.

اولین نمایش Surface Neo در سال ۲۰۱۹

مانند اکثر نسخه‌های ویندوز ۱۰ ایکس، File Explorer بیشتر روی وب متمرکز و با OneDrive بهتر و محکم‌تر از ویندوز ۱۰ ادغام شده است. این ویندوز از برخی جهات شبیه به ChromeOS خواهد بود و از برخی جهات دیگر شبیه به اندروید می‌شود. عمدتا از روی وب و به طور مهندسی شده برای تطبیق‌پذیری بیشتر با دستگاه‌ها دارای چندین صفحه‌نمایش و بحث رسپانسیو بودن اجرا می‌شود.

امنیت کاربر نیز با تغییراتی که روی هسته ویندوز ۱۰ ایکس داده شده است؛ بهبود یافته است. به طور مثال، به نحوه اجرای برنامه‌های قدیمی Win32 اشاره کردیم که در یک جعبه کوچک مجازی اجرا می‌شوند. در سایر بخش‌های این سیستم‌عامل هم ویروس‌ها و بدافزارها نمی‌توانند به تنظیمات رجیستری یا سیستم دسترسی داشته باشند.

پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش

یکی از مزایای بزرگ ویندوز ۱۰ ایکس، پشتیبانی از دو صفحه‌نمایش موبایل مشابه زمانی است که شما یک مانیتور دوم به پی‌سی یا لپ‌تاپ وصل کردید. فضای بیشتری برای انجام کارها در اختیار دارید و استفاده از برنامه‌ها در کنار هم و به طور همزمان راحت‌تر می‌شود. روند جابه‌جایی فایل‌ها و پوشه‌ها ساده‌تر شده و فقط با کشیدن و رها کردن می‌توانید آن‌ها را به نقطه دیگری منتقل کنید.

ویندوز ۱۰ ایکس ابتدا برای دستگاه‌های تک صفحه‌نمایشی عرضه می‌شود و بعد دو نمایشگر!

مایکروسافت از اواخر سال ۲۰۱۹ نوید عرضه ویندوز ۱۰ ایکس را داده است ولی با تاخیر در عرضه دستگاه Surface Neo، دیرتر از انچه گفته شده بود؛ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. البته، مطمئن هستیم برخی از محصولات مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ را با این ویندوز خواهیم دید. محصولاتی که برای مصارف آموزشی، دانش‌آموزی و یادگیری آنلاین مناسب‌تر هستند و اولویت بالاتری دارند. سپس، شاهد عرضه دستگاه‌های مصرف‌کننده نهایی خواهیم بود.

مایکروسافت Surface Duo را قبلا با اندروید عرضه کرد و کاربران زیادی امیدوار هستند که Surface Neo حتما با ویندوز ۱۰ ایکس منتشر شود. در حالی‌که خبرهای رسمی بسیار کمی درباره ویندوز ۱۰ ایکس مایکروسافت داریم ولی امیدواریم در چند ماه آینده شاهد خبرهای جدی بیشتری باشیم یا اولین دستگاه رسمی با این ویندوز عرضه شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

به نظرتان کدام شغل‌ها بیش از آنچه که لایقشان است، درآمد دارند؟!

بسته به فرهنگ هر کشور و شرایط سیاسی و اقتصادی هر ناحیه پاسخ به این سوال هم متغییر است.اما چرا ما برخی‌ها را از این نظر همیشه در رادار خود داریم و بعضی‌ها را نه.واقعیت این است که برخی اصلا چراغ خاموش حرکت می‌کنند و در رادار ما نیستند…
منبع گیزمودو
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.