دنیای لاک پشت‌های نینجا

0

چه بخواهیم چه نخواهیم، مادر دوره‌ای به سر می‌بریم که «بن ۱۰» و «باب اسفنجی» قهرمان کودکان امروزی هستند؛ قهرمان‌هایی که به زعم ما بزرگترهاو با فاصله خیلی زیادی الوس ترو غیرقابل تحمل‌تر از قهرمان‌های دوران کودکی خودمان هستند و نمی‌شود با آن‌ها کنار آمد. اینکه می‌گوییم مایعنی کودکانی که در دهه ۶۰ و ۷۰ زندگی می‌کردند و قهرمان‌هایی را دوست داشتند که دیگر هیچ خبری از آن‌ها نیست؛ قهرمان‌هایی مانند تارزان، زورو، چوبین، توشیشان و که بیشترشان یابه کل به زباله دان تاریخ پیوستند یا از آنهایی که هنوز باقی ماندند کمتر خبری به گوش می‌رسد اما یکی از مواردی که هنوز زنده‌اند و می‌شود از لابه لای این حجم خبرو اطلاعات چیزی درباره‌شان شنید و از اینکه همچنان حضور کمرنگی دارند کلی ذوق کرد، چهار لاک پشت نینجایی هستند که کودکان دیروزی خاطرات زیادی با آن‌ها دارند.

بازی Teenage Mutant Ninja Turtles: OutoftheShadows که کاراکترهای اصلی‌اش همین چهار نینجاهستند به تازگی منتشر شده و هر چند بازی چندان خوبی نیست؛ اما نشان از این دارد که می‌شود روی این چهار لاک پشت زبر و زرنگ بیشتر حساب کرد؛ لاک پشت‌هایی که مسیر جالب و خواندنی برای به وجود آمدنشان طی شده و کمی قدم زدن در دنیای آن‌ها جای دوری نمی‌رود.

دو جوان حدودا ۲۰ ساله که اهل بخش غربی ایالت ماساچوست بودند و روز به روز بر دوستی‌شان هم افزوده می‌شد روزی در یک جشن خانوادگی، در حالی که در آشپزخانه مشغول گفت و گو بودند و سر به سر هم می‌گذاشتند، با یک طرح بسیار ساده، سنگ بنای چیزی را گذاشتند که بعدها لاک پشت‌های نینجا نام گرفت. این دو که سعی می‌کردند با تصویر‌سازی برای روزنامه‌ها و کمیکهای محلی درآمدی برای گذران زندگی به دست بیاورند، هیچ نمیدانستند طرح ساده‌ای که کوین ایستمن» در آن آشپزخانه به عنوان یک شوخی بامزه کشید و «پیتر لویرد» با دیدن آن سر ذوق آمد و ایده را بسط داد، قرار است نه تنها زندگی خودشان؛ بلکه زندگی بسیاری را تحت الشعاع خود قرار بدهد.

طرحی که کوین در سال ۱۹۸۳ در آشپزخانه پیتر کشیده بود، لاک پشتی بود که روی پاهای عقب خود ایستاده و در حالی که نانچاکویی (نانچیکو) را با دستانش می‌چرخاند، خود را لاک پشت نینجا معرفی می‌کند. پیتر آن قدر از این طرح ذوق‌زده شد که چند لاک پشت نینجایی دیگر کشید و پسوند «نوجوان جهش یافته» را روی آن‌ها گذاشت تا نام کامل این مجموعه چیزی بشود که امروزه هم با همین نام آن‌ها را می‌شناسیم؛ «لاک پشت‌های نینجای نوجوان جهش یافته که البته به همان لاک پشت‌های نینجا بسنده می‌کنیم این دو که کارشان با طراحی شخصیتها تمام شد تصمیم گرفتند در اولین اقدام لاک پشت‌ها را به دنیای کتاب‌های مصور، جایی که خود در آن تخصص داشتند بفرستند.

آن‌ها می‌دانستند کمتر انتشاراتی دست به چنین ریسکی می‌زند و کتاب آن‌ها را چاپ می‌کند. از طرفی هم می‌دانستند حتی اگر این اتفاق بیفتد پول چندانی به خودشان نخواهد رسید. بنابراین با ۵۰۰ دلاری که اداره مالیات به کوین برگرداننده بود و ۲۰۰ دلاری که پیتر در بانک داشت و قرض ۱۵۰۰ دلاری از عموی کوین، خود را آماده کردند تا با ثبت شرکت خودشان که «Mirage» نام داشت، کتاب مصورشان را با هزینه خود چاپ کنند. آن‌ها توانستند با همان بودجه کم ۳ هزار نسخه از کتابشان را چاپ و توزیع کنند و حتی با باقیمانده پولشان توانستند در چند کتاب مصور دیگر تبلیغی کوتاه از کتابشان چاپ کنند.

نتیجه این ریسک و خودباوری در عرض چند ماه نمایان شد. نه تنها هر ۳ هزار کتاب آن‌ها به ارزش یک دلارو ۵۰ سنت فروخته شد؛ بلکه برای سیراب کردن تقاضایی که در بازار به وجود آمده بود، مجبور شدند ۶ هزار نسخه دیگر از کتابشان را چاپ مجدد کنند. با پول به دست آمده از فروش کتاب‌هایشان، آن‌ها نه تنها تمام قرض خود را به عموی کوین پس دادند؛ بلکه توانستند سودی را هم با یکدیگر تقسیم‌کننده در ژانویه ۱۹۸۵، آن‌ها شماره دوم کتاب مصور‌شان را به تعداد ۱۵ هزار نسخه چاپ کردند و از آنجا به بعد بود که لاک پشت‌های نینجا به کاراته روی آوردند ومعروف شدند.

کاراکترهای اصلی سری لاک پشت‌های نینجا

کائوبانگ

در دوصفحه پیش با چگونگی تولد سری لاک پشت‌های نینجا آشناشدید و تاحدودی خواندید که این سری چگونه در فرمت کتابهای مصور شهرت اولیه خود را به دست آوردند. در این دو صفحه به معرفی شخصیت‌های اصلی دسری می‌پردازیم و از حاشیه‌های این لاک پشت‌های بامزه برایتان می‌گوییم. حاشیه‌هایی که کمتر شنیده‌اید. مثلا اینکه نام آن‌ها از کجا آمده یا هجی نام یکی از آن‌ها برای چندین سال اشتباه بوده.

کائویانگا جمله معروفی است که لاک پشت‌های نینجا به وفور از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که دکمه استارت را در بازی میکرولاکپشت‌های نینجا میزدید این صدا را می‌شنیدید

ئوناردو (لئو)

در بین اعضای گروه، از لحاظ سنی از بقیه بزرگتر است؛ به خاطر دیسیپلین، دلیری، قاطعیت و خشم غیر قابل کنترلش، بقیه اعضای گروه او را سر گروه خود می‌دانند. هدبند لئو همانند تمام اعضای گروه ابتدا قرمز بود اما بعد از تمام شدن سری اول کتاب‌های مصورشان، رنگ‌های ویژه‌ای نصیب هر کدامشان می‌شود که در این بین هدبند آبی به او می‌رسد. سلاح اصلی لنودو شمشیر کاتاناست؛ شمشیر‌هایی که سامورایی‌ها از آن برای تکه تکه کردن دشمنانشان استفاده می‌کردند. در مبارزات، جدیت لئو با قدرت این شمشیر‌ها توامان می‌شود تا هر چیزی را که سر راهش قرار می‌گیرد به دو نیم تقسیم کند. او توسط استادش «اسپلینتر » آموزش هنرهای رزمی می‌بیند و بعد از مدتی خود به استادی در رشته نینجوتسو می‌رسد تا جایی که می‌تواند تمام نیروهای دشمن را از بین ببرد. او حتی یک بار آنقدر از کوره در می‌رود که به استادش هم آسیب می‌رساند. او تنها عضو گروه چهار نفره نینجاهاست که توانست به تنهایی شردر، بدمن اصلی سری لاک پشت‌های نینجا را شکست دهد.

رافائل (راف)

خب هر گروهی به این شکل و شمایل باید یک شخصیت عصبی و تندرو داشته باشد که با حضورش بتواند هر از گاهی جذابیت‌هایی به داستان ببخشد و یکهو همه چیز را با خاک یکسان کرده و خراب کند. رافائل چنین کاراکتری دارد. او علاوه بر اینکه تندرو و عصبی است، از دماغ فیل افتاده، عبوس و سرکش است، خود را زیاد درگیر مسائل احساسی نمی‌کند و دوست دارد در مبارزات همیشه ضربه اول را نثار حریف کند. با همین خصوصیات تندخویانه، راف مشکلات زیادی برای گروه، مخصوصا برادر بزرگ ترش لئوناردو درست می‌کند و نشان داده دوست دارد هر از گاهی رهبری گروه را به جای او بر عهده بگیرید. با این همه او در وفاداری به گروه مشهور است. برخلاف دیگر برادران، هدبند او قرمز باقی مانده که کمی نشات گرفته از شخصیت محکم و تغییر ناپذیر است. سلاحش یک جفت سلاح سرد به نام «سای» است که از جنگ افزار‌های قدیمی کشورهای آسیای مرکزی و آسیای شرقی؛ مخصوصا ژاپن محسوب می‌شود. البته در هیچ یک از منابع تاریخی اشاره نشده نینجاها از این سلاح استفاده کرده‌اند. در سال ۲۰۱۱ راف از طرف سایت IGNدر بین ۱۰۰ شخصیت برتر کامیک بوک رتبه ۲۳ را به دست آورد.

استاد/ اسپلینتر

استاد و معلم چهار لاک پشت ما. او بسیار هوشمند، مقتدر و مهربان است و در حالی که استاد مسلم هنرهای رزمی است و می‌تواند با توانایی‌هایش هر جنبنده‌ای را از زندگی ساقط کند بسیار آرام و متین است و حتی زمانی که خشمگین می‌شود، فقط تن صدایش را بالا می‌برد. او که چهار لاک پشت را به فرزندی قبول کرده هر جا احساس کند خطر بزرگی در کمین بچه‌هایش است خود را به آنجا می‌رساند. اسپلینتر بلد است از ابزار مدرن چطور استفاده کند

دوناتلو (دن-دنی)

اگر جیمز باند «کیو» را دارد تا برای جاسوس بازی‌هایش انواع تکنولوژی‌ها را مهیا کند و اگر فاکس برای بتمن انواع گجت‌ها را می‌سازد تا در مقابل دشمنانش کم نیاورد، دوناتللو هم با هوش سرشار و آی کیوی بالا، همین کار را برای لاک پشت‌های نینجا می‌کند. دن نه تنها مخترع است و می‌تواند برای حل مشکلات دست به اختراع انواع وسایل مختلف بزند؛ بلکه توانمندی او در زمینه کار کردن با وسایل تکنولوژیک او را مانند شاه کلیدی کرده که می‌تواند هر دری را برای لاک پشت‌های ما باز کند. بنابراین در زمان درگیری‌ها او چندان خودش را به زحمت نمی‌اندازد و س عی می‌کند به جای استفاده از زور بازو از هوش خود برای نابودی دشمنان استفاده کند. دوناتللو هدبند بنفش دارد و س لاح معروفش هم «بو» است که در واقع چوبی بلند است. این چوب مخصوص مبارزاتی به نام بوجیتسو که منتسب است به هنرهای رزمی ژاپن. دن در این رشته به استادی رسیده و این چوب بلند به او کمک می‌کند تا بدون نزدیک شدن به دشمنان با آن‌ها مبارزه کند. در اغلب بازی‌های کامپیوتری طول برد و مقدار صدمه ضربه‌های او بیشتر از بقیه لاک پشتها بود؛ اما در عوض کند بودن او به راحتی به چشم می‌آمد.

شردر «دارث ویدر»

مجموعه لاک پشت‌های نینجا؛ این بدمنی است که کوین ایست من دوست داشت در قصه‌شان وجود داشته باشد؛ موجودی که سیاهی و پلشتی از تمام وجودش نشت کند. پیتر لویرد می‌گوید ما از اول قصدمان این بود که شردر فقط در اولین کتاب مصور ماحضور داشته باشد؛ امامحبوبیت این شخصیت باعث شد به بدمن اصلی مجموعه تبدیل شود. او حالا دشمن قسم خورده لاک پشت‌ها و اسپلینتر است و رهبری گروهی به نام Foot Clan را بر عهده دارد که افراد آن مسبب بیشتر خرابی‌های شهر هستند. در سال ۲۰۰۹ و به انتخاب سایت IGNشردر در بین ۱۰۰ بدمن تمام ادوار کتابهای مصور رتبه ۳۹ را به خود اختصاص داد.

میکل آنجلو (مایک مایکی)

برخلاف بقیه برادرانش، این یکی هم بامزه‌تر است و هم ماجراجوتر و هم بیخیال تر. شاید بخشی از این ش خصیت پردازی به خاطر این است که از بقیه جوان‌تر است و هنوز از خامی در نیامده. برای همین از بزرگ‌ترین تفریحات او می‌توان به خواندن کتاب‌های مصور و پختن و خوردن پیتزا اشاره کرد. گفته شده این شخصیت برای شکست فضای سنگین و جدی کتاب‌های مصوری که ابتدا نوشته می‌شدند، ساخته شده تا کمی آن را تلطیف کند. میکل آنجلو که هدبند نارنجی به سر می‌کند توانایی فوق العاده‌ای در کار با نانچکو دارد (هر چند در بعضی مواقع او را با سلاح‌های دیگری مانند تونفا و زنجیر هم می‌بینیم). مایکی در حین مبارزات با دو نانچکویی که در دست دارد می‌تواند حریفان را به راحتی دست بیندازد یا خیلی راحت آن‌ها را با ضربات پیاپی از دور خارج کند. در بازیهای کامپیوتری، او اغلب سریع‌ترین لاک پشت گروه است ولی هر چند ضرباتش سریع است اما چندان کشنده نیستند. میکل آنجلو را اولین لاک پشتی می‌دانند که تصویرش به ثبت رسیده؛ او همان لاک پشتی است که برای اولین بار کوین ایستمن در آن آشپزخانه آن را به تصویر کشید.

منبع: دانستنیها – مهر 1392


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

عکس‌های پراکنده جالب که دقایقی شما را سرگرم خواهند کرد

این ساعت آفتابی زمان را به صورت دیجیتالی نشان می‌دهدکریم عبدالجبار و مربی جان وودن : هرگز فراموش نکنید که چه کسی به شما کمک کرده و باعث پیشرفت شما شده.فقط به دقت نگاه کنیدآتش نشانان آمریکایی در حال خاموش کردن آتش در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.