۳ کاری که می‌توانید در اندروید ۱۲ انجام دهید، ولی در اندروید ۱۱ نمی‌توانستید!

اندروید ۱۲ در برابر اندروید ۱۱: تفاوت‌های اساسی از جمله به‌روزرسانی‌های امنیتی و اعلان‌های جدید

0

گوگل نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۲ را این هفته منتشر کرد. به نظر می‌رسد اندروید ۱۲ کاملا شبیه به اندروید ۱۱ باشد ولی چند ویژگی جدید و برخی باگ‌های کارایی در آخرین نسخه سیستم‌عامل گوگل می‌بینیم که به شما کمک می‌کند با گوشی خود بهتر و تمیزتر کار کنید.

اگر مشتاق آزمایش سیستم‌عامل جدید گوشی خود هستید؛ می‌توانید هم‌اکنون نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۲ را دانلود و نصب کنید.

اما به این هشدار توجه کنید که این نسخه هنوز نهایی و کاملا باگ‌گیری نشده است؛ بنابراین احتمال دارد پر از اشکال باشد و بهتر است افراد عادی در این مرحله آن را نصب و استفاده نکنند؛ مخصوصا روی گوشی اصلی خودشان. ما انتظار داریم گوگل نسخه بتای عمومی را در ماه می و نسخه نهایی اندروید ۱۲ را در ماه اوت یا سپتامبر عرضه کند.

در ادامه به ۳ ویژگی بزرگ یا تفاوت میان اندروید ۱۲ و اندروید ۱۱ اشاره می‌کنیم:

ویژگی‌های حریم خصوصی اپلیکیشن‌ها

براساس گزارش وبلاگ Android Developers، گوگل چندین ویژگی حریو خصوصی جدید برای اپلیکیشن‌ها اضافه کرده است تا کاربران بتوانند کنترل و شفافیت بیشتری روی آن‌ها داشته باشند.

یک به‌روزرسانی اطلاعات بیشتری در مورد نحوه استفاده از کوکی‌ها توسط سایت‌ها به شما نشان می‌دهد و به‌روزرسانی دیگر نحوه گزارش‌گیری اطلاعات توسط اپلیکیشن‌ها را تغییر می‌دهد تا از ارسال اطلاعات تصادفی، فعالیت‌های کاربر و سرویس‌های او جلوگیری کند.

باید این نکته را اشاره کنیم که این سیاست‌های سخت‌گیرانه برای اپلیکیشن‌ها، هنوز با سیاست‌های بسیار سخت‌گیرانه اپل در iOS فاصله دارند. اپل در iOS جدید خود دقیقا به کاربران می‌گوید کدام اپلیکیشن‌ها در حال جمع‌آوری اطلاعات او هستند و توسعه‌دهنده‌ها را هم وادار کرده است در هنگام نصب اپلیکیشن جدید، به طور واضح و شفاف از کاربر برای ردگیری فعالیت‌ها و اطلاعاتش اجازه بگیرند.

بازطراحی اعلان‌ها

گوگل در اندروید ۱۲ دست به بازطراحی اعلان‌ها زده است تا مدرن‌تر و کاربردی‌تر شوند. وقتی روی یک اعلان جدید ضربه می‌زنید؛ به جای اینکه از طریق یک سرویس واسطه برای شروع استفاده کنید؛ مستقیما شما را به برنامه یا فعالیتی که می‌خواهید انجام دهید؛ منتقل می‌کند. این رویکرد باعث می‌شود همه‌چیز سریع‌تر اجرا شود.

همان‌طور که قبلا سایت XDA Developers گزارش داده بود؛ اندروید ۱۲ به شما یک دکمه جدید می‌دهد تا بتوانید اعلان‌های غیر مهم و کم اهمیت را به تعویق بیندازید و انتخاب کنید چه زمانی می‌خواهید آن را انجام دهید. همچنین، می‌توانید سیستم رتبه‌بندی اعلان‌ها را فعال کنید تا به اندروید اجازه بدهد اعلان‌های شما را براساس نحوه کار با اپلیکیشن‌های مختلف مرتب‌سازی کند.

حالت تک دست

یکی دیگر از تغییرات بزرگ گوگل برای اندروید ۱۲، ایجاد تغییراتی در بخش‌های مختلف اندروید برای کار آسان‌تر با یک دست و انگشت شست است. سایت XDA Developers گزارش داده است که با به‌روزرسانی تنظیمات UI، نوار جست‌وجو به پایین صفحه‌نمایش منتقل شده تا با یک دست بتوان راحت‌تر در آن تایپ کرد.

همین‌طور، ویژگی جدید دیگری به نام «silky home» کشف شده است که اجازه می‌دهد کل رابط کاربری برای استفاده یک دست مناسب‌تر شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

عکس‌های بی‌نظیر از آبشارهای رنگارنگ دریاچه‌های پلیتویس در کرواسی و مقایسه آنها با فصل یخ‌زده

نوشته: تاماس دومبورا توثمن چهار سال پیش در فصل زمستان از دریاچه‌های پلیتویس بازدید کردم و از دنیای زیبا و یخ زده آنها با آبشارهای یخی و مناظر سفید عکس گرفتم.اخیراً دوباره به این دریاچه‌ها بازگشته‌ام تا از همان منظره خیره‌کننده عکس…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…
منبع cnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5