کارگروه قانون‌گذاری اینترنت ماهواره‌ای مرکز ملی فضای مجازی: اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیاز به کسب مجوز دارد

0

دبیر شورای عالی فضای مجازی از راه‌اندازی کارگروهی برای قانون‌گذاری پیرامون اینترنت ماهواره‌ای خبر داد و گفت هم ارائه‌دهندگان و هم کاربران اینترنت ماهواره‌ای باید تابع قانون باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، اعلام کرد برای جلوگیری از تبعات و خطرات ورود این فناوری به حکمرانی فضای مجازی، در حال برنامه‌ریزی برای تدوین مجموعه قوانینی در استفاده از اینترنت ماهواره‌ای هستند. کارگروهی در مرکز ملی فضای مجازی برای مواجهه با خدمات اینترنت ماهواره‌ای تشکیل شده است و می‌خواهد راه‌حل‌های مختلف روبرو شدن با این فناوری را بررسی کنند.

تدوین مقرراتی برای ارائه و استفاده از اینترنت ماهواره‌ای

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد نیاز به تدوین مقرراتی برای دسترسی و استفاده به اینترنت ماهواره‌ای است و گفت شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ماهواره‌ای باید مجوزهایی کسب کنند. همین‌طور، کاربران و افرادی که می‌خواهند از این سرویس‌ها استفاده کنند؛ باید قوانین و مجوزهایی وضع شده باشد.

فیروزآبادی دلایل دریافت مجوز برای این فناوری را خدشه‌دار نشدن حکمرانی فضای مجازی کشور اعلام کرد. علاوه بر این، تدابیری در شورای عالی فضای مجازی برای تقویت اینترنت ثابت و اینترنت موبایل اندیشیده شده است.

او یکی از دلایل استقبال از سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای را ضعف اینترنت ثابت در کشور و وجود نقض در این زمینه بیان کردند. فیروزآبادی می‌گوید ظرفیت اینترنت ثابت در کشور پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیست و از سوی دیگر فشار بسیار زیادی روی اینرتنت موبایل است.

وزارت ارتباطات و حاکمیت باید خدمات متنوع، ارزان‌تر و مناسب‌تری را در اختیار کاربران قرار گیرد تا فناوری اینترنت ماهواره‌ای نتواند خطرات و تهدیداتی برای شبکه ملی اطلاعات ایجاد کند: «اگر شبکه ملی اطلاعات نتواند خدمات بهتر، ارزان‌تر و با سرعت بیشتر و با تنوع بیشتر ارائه دهد، عملاً شبکه ملی، تحت الشعاع شبکه‌های جهانی اینترنت ماهواره‌ای که عمدتاً هم آمریکایی هستند، قرار خواهد گرفت. بنابراین توجه بیشتری می‌طلبد که ما شبکه اینترنت ثابت کشور را توسعه دهیم.»

به گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی عدم توسعه اینترنت ثابت موجب به خطر افتادن امنیت کشور می‌شود. او به وزارت ارتباطات پیرامون قصور در این زمینه ایراد گرفتند و البته به مشکلاتی مانند شبه انحصار مخابرات در مقابل شرکت‌های FCP و سرمایه‌گذاری روی کابل‌کشی اشاره کردند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که در حال مذاکره با شرکت مخابرات ایران، وزارت ارتباطات و سهامداران اصلی مخابرات هستند تا حتماً سرمایه گذاری لازم را در حوزه توسعه اینترنت ثابت انجام دهند.

استارلینک و رقبا در آستانه دسترسی عمومی

گفتنی است در ماه های اخیر، چندین سرویس اینترنت ماهواره‌ای از جمله اینترنت استارلینک از شرکت اسپیس‌ایکس در جهان راه‌اندازی شده و به سرعت در حال توسعه شبکه‌های ارتباطی خود در کشورهای مختلف هستند.

چند روز پیش، پیش‌ثبت‌نام اینترنت استارلینک برای عموم کاربران با هزینه ۹۹ دلاری برای یک سال اینترنت و هزینه ۵۵۰ دلاری برای خرید تجهیزات دسترسی به این سرویس آغاز شده است. فعلا، اینترنت استارلینک در چهار کشور ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند آغاز شده و مذاکراتی با کشورهای دیگر درباره شروع ارائه سرویس‌ها صورت گرفته است.

پیش‌بینی می‌شود اینترنت استارلینک به صورت عمومی از اواسط امسال یا نهایتا ابتدای سال ۲۰۲۲ در اختیار کاربران قرار گیرد. علاوه بر استارلینک، چندین شرکت دیگر مانند «وان وب» در حال ارسال ماهواره‌های اینترنت خود به مدار زمین برای شروع دسترسی به اینترنت پر سرعت و فراگیر در همه نقاط جهان هستند.

کشورهای مختلف، سیاست‌های گوناگونی در قبال دسترسی کاربران به سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای در پیش گرفتند. کشور روسیه در پی راه‌اندازی یک اینترنت ماهواره‌ای بومی است و نمی‌خواهد اجازه بدهد کاربران به اینترنت‌های ماهواره‌ای امریکایی متصل شوند. در برخی دیگر از کشورها هم عوارض و مالیات‌های سنگینی برای کاربران این نوع سرویس اینترنت در نظر گرفته شده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.