آیا چیزی به عنوان درمان پیری وجود دارد؟ مستند «جاودانه‌گران» The Immortalists

0

دست کم دو پژوهشگر علوم پزشکی هستند که به طور جدی مدعی‌اند می‌توان پیری را به تاخیر انداخت یا حتی «درمان» کرد! هر دوی آن‌ها زندگی‌شان را وقف یافتن آن کرده‌اند.

مستند «جاودانه‌گران» The Immortalists ماجرای پرفرازونشیب و جذاب کوشش‌های این دو پژوهشگر برای گشودن رازی را روایت می‌کند که می‌تواند از خاتمه یافتن حیات جلوگیری کند.

ویلیام اندروز ( W. Andrews)، زیست‌شناس مولکولی و پیری‌شناس مشهور آمریکایی، معتقد است کلید این کار در دستکاری سلول‌ها نهفته است. او سرپرستی گروهی از پژوهشگران بود که در سال ۱۹۹۷ برای نخستین بار «تلومر‌»های انسانی را مشخص کرد، بخش انتهایی کروموزوم‌ها که با گذر عمر به طور پیوسته کوتاه‌تر می‌شود و رو به تباهی می‌گذارد.

هدف او یافتن ترکیب شیمیایی مناسبی است که اجازه می‌دهد این تلومر‌ها در طول عمر یک انسان اندازه اولیه‌شان را حفظ کنند. او اطمینان دارد که اگر بتواند در جست وجویش به موفقیت برسد، کشف او می‌تواند فرآیند پیری را متوقف یا حتی معکوس کند.

او در آزمایشگاهش تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار ترکیب شیمیایی را آزمایش کرده است. آزمایش‌های انجام شده روی موش‌ها نتایج بسیار امیدوارکننده‌ای داشتند و اندروز اطمینان دارد که ظرف ۱۵ سال آینده نسخه درمان پیری برای انسان به بازار خواهد آمد.

اوبری دیگری ( A. deGrey)، نویسنده و پیری‌شناس مشهور انگلیسی با ریش بلند و نامرتب که به خرس‌ها دلبستگی دارد، دومین پژوهشگری است که در این مستند به تصویر کشیده می‌شود. ذهن درخشان دیگری مانند ظاهر غیرعادی‌اش مملو از ایده‌های عجیب وغریب درباره جاودانگی است. او ۷ فرآیند زیست شناختی را معین کرده است که باور دارد در پیری و تمام بیماری‌ها و بدکارکرد‌های بدنی ناشی از آن نقش دارند.

از نگاه او علم با جلوگیری از اتلاف سلولی، معرفی آنزیم‌های پرقدرت جدید و بازیابی پروتئین‌های اساسی دی ان ای می‌تواند عمر انسان را به طور نامحدودی افزایش دهد. بسیاری از متخصصان نظریه‌های او را بحث برانگیز و جنجالی می‌دانند اما جامعه محققان علوم پزشکی با وجود تلاش‌های بسیار و مکرر هنوز نتوانسته‌اند نادرستی هیچیک از نظریه‌های دیگری را اثبات کنند.

از نگاه این دو رویاپرداز برجسته و متخصص، نباید پیر شدن را به عنوان یک واقعیت طبیعی و‌گریزناپذیر پذیرفت. با این حال هردوی آن‌ها از موانع پیش رو به خوبی آگاهند.

دنیا پر است از شارلتان‌های پول‌پرستی که با ادعا‌های مشابه درباره جاودانگی دست به انواع کلاهبرداری زدهاند. علاوه بر این اگر چنین هدفی دست یافتنی باشد، به نظر می‌رسد که می‌تواند پیامد‌های اجتماعی فاجعه باری در پی داشته باشد. با این حال آن‌ها در جست و جوی جاری‌شان برای تغییر طول عمر تبار بشر همچنان صادق و بی‌واهمه باقی مانده‌اند.

مستند جاودانه‌گران داستان عشق به بزرگ اندیشیدن و رویاپردازانی را حکایت می‌کند که متعهدانه در پی دستیابی به ناممکن هستند.

این مستند ۸۰ دقیقه‌ای محصول ۲۰۱۴ است و می‌توانید در یوتیوب آن را تماشا کنید. 

منبع: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5