کاشت مو به روش میکروگرافت

0

رپورتاژ

امروزه یکی از چالش‌های مردم دنیا، انجام عمل کاشت مو برای پرپشت کردن موها است. تاثیر داشتن موهایی زیبا و جذاب و در عین حال سالم بر کسی پوشیده نیست. پس باید حواسمان به حفظ سلامت و شادابی موها باشد. اگر  کاشت مو را از طریق پیوند زدن با موهای طبیعی انجام دهید، شاهد رشد دائمی موهای خود بدون نگرانی بابت ریزش مجدد موها خواهید بود. کاشت مو به چند روش مختلف امکان‌پذیر است که در ادامه با بهترین نوع کاشت یعنی کاشت مو به روش میکروگرافت آشنا می‌شویم. با کلینیک نیل همراه باشید.

روش میکروگرافت چگونه انجام می‌شود؟

در اوایل دهه 1980 بود که کاشت مو به روش میکروگرافت مورد استفاده پزشکان قرار گرفت و این یک موفقیت بسیار بزرگ در آن زمان بود. در آن دوره برای اولین بار از تکنیک‌های مایکروگرافی برای ایجاد نتیجه نهایی زیباتر و طبیعی‌تر استفاده شد. در کاشت مو به روش مایکروگرافی تعداد جلسات برای کاشت مو به مراتب کمتر شد و نتایج، شکل جدی‌تر و مهم‌تری به خود گرفتند.

قبل از اینکه روش مایکروگرافی روی کار بیاید، پزشکان برای کاشت مو بخش های زیادی از مو را از ناحیه اهدا کننده استخراج می کردند که باعث می شد پس از ترمیم مو جای زخم های بزرگی باقی بماند. که در حال حاضر دیگر خبری از این شرایط بد نیست.

کاشت مو به روش مایکروگرافی در سال 2008 برای نخستین بار در کشور آلمان مورد ارزیابی قرار گرفت و به تایید سازمان FDA آمریکا و CE اروپا رسید. انجمن جراحان زیبایی و متخصصین پوست و مو آلمان بعد از بررسی و ارائه نتایج درخشان کاشت مو میکروگرافت این روش را به تایید سازمان‌های CE اروپا و FDA آمریکا رساندند.

در این روش پزشکان ابتدا تعداد تارهای موی مورد نیاز را می‌سنجند و سپس بر اساس آن، اقدام به برداشت می‌کنند و در نهایت عمل برداشت فولیکول و پیوند گرافت را انجام می‌دهند.

در کاشت مو به روش مایکروگرافی می‌توان گرافت‌های بیشتری را پیوند زد. البته در نظر داشته باشید در این روش به علت اینکه ظاهر طبیعی فرد حفظ شود، در قسمت جلوی سر، گرافت‌ها کمتری به کار گرفته می‌شود.

این روش در حال حاضر 20 کشور دنیا بر اساس پروتکل‌های ارائه شده، به صورت انحصاری در حال انجام است.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت به شرح زیر می‌باشد:

  • ابتدا با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک در سایز میکرون و در صورت نیاز و وجود سطح طاسی زیاد با روش تریکوفیتیک اسکارلت گرافت‌های مو برداشته می‌شود.
  • چینش گرافت در دستگاه میکرو ایمپلنتر و آماده سازی گرافت‌ها صورت می‌گیرد.
  • در سطح طاسی بدون هیچگونه برش و جای زخم تنها با استفاده از دستگاه و با پانچ‌های ایمپلنتر در سایز میکرو کاشت مو انجام می‌شود.
  • این عمل بین 2 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد.

همه این مراحل با دقت و طرافت بالایی را می‌توانید در کلینیک پوست و مو نیل با صرف کمترین هزینه و زیر نظر باتجربه‌ترین پزشکان تجربه کنید.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

کاشت مو به روش مایکروگرافی همانند سایر روش‌ها، مزایا و معایب خود را دارد. برخی از مزایای این روش عبارتند از:

  • روش مایکروگرافی دوره نقاهت کمتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.
  • موها در این روش ظاهر طبیعی دارند.
  • تعداد گرافت‌های سالم بیشتری در این روش برداشت می‌شود.
  • از دستگاه‌های دقیق و پیشرفته‌ای برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌کنند.
  • در این روش اثری از جای اسکار در منطقه برداشت و کاشت مشاهده نمی شود چرا که از میکروموتورهای ظریف و دقیق، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت استفاده می‌شود.
  • از آنجایی که در این روش برش‌های عمیقی در سر ایجاد نمی‌شود، در نتیجه خطرات و عوارض جراحی هم در آن وجود ندارد.
  • در این روش نظر فرد متقاضی نیز در انتخاب زمان دوره درمان تاثیر دارد. کاشت مو در این روش در جلسات متعددی انجام می شود و با توجه به دستگاه‌ها و تجهیزات برداشت و کاشت گرافت، این روش کاشت مو روشی سریع تر نسبت به روش FUT است.
  • بی حسی در این روش کاشت مو، با استفاده از دستگاه های مخصوص و بدون سوزن انجام می گیرد. اسفاده از سوزن باعث ایجاد حس درد و آسیب احتمالی به ریشه موها می‌شود.
  • رویش سریع تر موها و دست یابی سریع تر به نتیجه، نسبت به سایر روش های کاشت مو با توجه به استفاده از تکنیک سلول های بنیادی نیز از مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت است.
  • از آنجایی که در روش مایکروگرافی از دستگاه‌های اتوماتیک و دقیق استفاده می‌کنند، تعداد گرافت‌های سالم بیشتری برداشت می‌شود.
  • تراکم موها در این روش زیاد می‌شود.

مراقبت های بعد از کاشت مو

بعد از عمل کاشت مو، باید مراقبت‌های لازم از موها را انجام دهیم چرا که باعث می‌شود نتیجه بهتری حاصل شود. نتیجه کاشت مو علاوه بر انتخاب روش مناسب کاشت و مهارت به مراقبت‌های بعد از عمل هم بستگی دارد. برخی اوقات ممکن است برخی رفتارهای ناآگاهانه آسیب های جدی به فولیکول های کاشته شده وارد کنند. در این صورت همه تلاش‌های فرد و پزشک بی‌نتیجه خواهد ماند. بنابراین مراقبت‌های بعد از عمل کاشت مو، اهمیت زیادی دارد.

  • اگر پزشکتان برای شما داروی مسکن تجویز کرده است، حتما دارو را طبق دستورالعمل پزشک مصرف کنید. اگر بعد از مصرف داروها همچنان احساس درد داشتید، حتما به پزشکتان مراجعه کنید.
  • از دست زدن و خاراندن مناطق کاشت مو خودداری کنید. خاراندن مناطق کاشت آسیب‌های جدی به فولیکول‌های کاشته شده وارد می‌کند.
  • جلسات معاینه و مشاوره بعد از کاشت مو بسیار مهم است. لازم است که تمامی جلسات معاینه بعد از عمل، طبق برنامه ریزی پزشکتان انجام شود.
  • اگر کبودی و تورم دارید استفاده از کمپرس آب یخ برای التیام درد بسیار موثر است. البته تورم بعد از عمل کاشت مو به روش میکروگرافت، شایع‌تر از کبودی است.
  • بهتر است از ورزش‌های سنگین برای مدتی خودداری کنید. ورزش‌ها و فعالیت‌های سنگین، سبب پاره شدن مویرگ‌ها و باز شدن مجدد زخم‌های روی سرتان می‌شود.
  • از شاموهایی که پزشکتان تجویز می‌کند استفاده کنید. مصرف هر گونه شامپو بدون اطلاع پزشک ممنوع است و ممکن است به موهایتان آسیب بزند.
  • به مدت دو هفته بعد از کاشت مو از دخانیات، مصرف الکل و برخی قرص‌های استروئیدی خودداری شود.
  • استراحت بعد از عمل، نقش مهمی در خوابیدن ورم دارد. بهتر است تا زمان از بین رفتن ورم و کبودی استراحت کنید.

هزینه کاشت مو به روش میکرو گرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال اندازه آن قسمتی از سر که مو روی آن کاشت شده است، یکی از مهمترین عوامل در تعیین قیمت است. همچنین ویژگی فردی که این عمل را می‌خواهد انجام دهد، بسیار تاثیرگذار است. از آنجایی که در کشور ما پزشکان ماهر زیادی وجود دارند که این عمل را انجام می‌دهند، هزینه این عمل چندان بالا نیست. کیفیت بالای خدمات و هزینه کم در کلینیک نیل باعث شده که علاوه بر ایرانیان، بسیاری از بیماران کشورهای اطراف ترجیح ‌دهند که کاشت مو را در داخل این کلینیک انجام بدهند. کلینیک نیل مفتخر است که خدمات مرتبط با کاشت مو را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت انجام دهد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.