مقایسه انواع روش های کاشت مو براساس هزینه و عوارض + معرفی بهترین روش

0

رپورتاژ

ریزش موی سر، کچلی یا طاسی یکی از اصلی‌ترین معضلات برخی از افراد جامعه است. زیبایی ظاهر اصلی‌ترین رکن ایجاد اعتماد به نفس و حال خوب در افراد است. عوامل مختلفی ممکن است این زیبایی را در معرض خطر قرار دهد. به همین دلیل بسیاری از افراد در صدد بازگرداندن زیبایی از دست رفته خود هستند. کاشت مو یکی از روش‌های بازگرداندن زیبایی برای افرادی است که دچار ریزش موی سر یا طاسی ارثی شده اند، اگر می‌خواهید با روش‌های مختلف کاشت مو، هزینه، مزایا و معایب، نتیجه عمل و عوامل مؤثر در آن آشنا شده و تصمیم خود را عملی سازید، با ما همراه باشید.

کاشت مو چیست؟

قبل از هر چیزی لازم است تعریفی از این عمل زیبایی داشته باشیم تا درک مطالب بعدی برایتان ملموس‌تر باشد. کاشت مو جدیدترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی در حوزه عمل‌های زیبایی است که امروزه در سراسر جهان انجام می‌شود و می‌توان آن را درمان قطعی برای کچلی یا طاسی دانست. ریزش مو و کچلی سن و سال نمی‌شناسد و در جوان‌ها نیز به فراوانی دیده می‌شود. روش‌های متفاوتی برای رفع این مشکل آزاردهنده وجود دارد. برخی از این روش‌ها سال‌های بسیاری است در کلینیک‌ها انجام می‌شود و بعضی دیگر نیز اخیراً با پیشرفت علم و ابداع دستگاه‌های پیشرفته وارد حوزه جراحی‌های زیبایی شده‌اند. در یک تعریف کلی می‌توان چنین گفت که کاشت مو در واقع به انتقال فولیکول‌های مو گفته می‌شود. فولیکول‌ها همان ساختارهای سازنده مو هستند که در بدن تمام افراد وجود دارند. البته در برخی از قسمت‌های بدن مانند پشت سر به فراوانی یافت می‌شوند و در برخی قسمت‌ها مانند کف دست یا کف پا اصلاً وجود ندارند.

این عمل زیبایی در حقیقت کاشت ساختارهای سازنده مو با همان فولیکول می‌باشد. در این عمل فولیکول‌ها از محلی که ریشه مو ضخیم‌تر و تراکم فولیکول بالاتر است، مانند پشت سر برداشته شده و در محل مورد نظر کاشته می‌شوند. به محل برداشت فولیکول، بانک مو و به محل کاشت یا اهدا، ناحیه گیرنده می‌گویند. به فولیکول‌های کاشته شده نیز گرافت می‌گویند. این عمل با سایر عمل‌های پیوندی کاملاً متفاوت است، چون هیچ سلول بیگانه‌ای به بدن فردی که کاشت انجام داده، وارد نشده است و تمام فولیکول‌ها از پشت سر خود فرد گرفته شده‌اند.

برخی از افراد تصورات اشتباهی راجع به این عمل دارند و فکر می‌کنند در کاشت از موهای مصنوعی یا حتی موهای طبیعی که از قبل تهیه کرده‌اند استفاده می‌شود و یا تصور می‌کنند رشد مو بعد از عمل کاشت مو موقت است و بعد از مدتی ریزش مو شروع می‌شود. البته این نکته وجود دارد که بعد از عمل کاشت برای مدتی ریزش مو دیده می‌شود که این پروسه کاملاً طبیعی است و افراد نباید بر اساس آن و دیدن نتایج کاشت بر روی سر افراد مختلف نتیجه گیری کنند. شرایط بدنی هر فرد نسبت به دیگری کاملاً متفاوت است، بنابراین نوع کاشت مو و پروسه نقاهت و نتیجه آن کاملاً به شرایط فیزیکی افراد و نوع طاسی آن‌ها مرتبط است و اصلاً قابل مقایسه با یکدیگر نیست. در این راستا هزینه عمل نیز با توجه به عوامل و پارامترهای مختلف تعیین می‌شود که در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت می‌کنیم.

هزینه کاشت مو

یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در عمل‌های زیبایی هزینه آن‌ها است. در مورد  کاشت مو، نیز هزینه تأثیر بسیار قابل توجهی در تصمیم‌گیری افراد دارد. با این وجود در بعضی موارد افراد به قدری از ریزش مو و از دست دادن زیبایی خود آسیب روحی می‌بینند که اصلاً به هزینه کاشت مو فکر نمی‌کنند و فقط تلاش می‌کنند که هر چه سریع‌تر به نتیجه دلخواه خود برسند. .  در هر حال هزینه کاشت مو مسئله‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت یا کم اهمیت جلوه داد. طبیعتاَ روش‌هایی که مزایای بیشتری دارند و نتایج آن‌ها سریع هویدا می‌شود، گران‌تر هستند. پارامترهای بسیار متعددی از جمله نوع عمل، تعداد فولیکول‌های کاشت شده، حجم طاسی سر، زمان و تعداد جلسات کاشت، تهاجمی بودن یا غیر تهاجمی بودن عمل، دوره نقاهت، حتی کلینیک زیبایی در هزینه و قیمت کاشت تأثیرگذار هستند. در ادامه در کنار بررسی انواع روش‌های کاشت براساس هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

مقایسه انواع روش‌ کاشت مو و مزایا و معایب آن‌ها

کاشت مو به دو روش جراحی و غیرجراحی انجام می‌شود. در روش جراحی از پشت سر فرد یک نوار یک یا دو سانتی متری از ریشه مو برداشته می‌شود و محل برداشت ریشه بخیه می‌شود. جای این بخیه‌ها باقی می‌ماند اما موهای سر اجازه دیده شدن محل اسکار را نمی‌دهند. ساختار سازنده ریشه مو بعد از برداشت جداسازی شده و به هزاران فولیکول تقسیم می‌شود، سپس در محل کاشت قرار می‌گیرد. این عمل چند ساعت طول می‌شود و دوره نقاهت آن حدود ۴۰ روز به طول می‌انجامد. در این روش به دلیل وجود بخیه افراد احساس درد می‌کنند و چون گاهی امکان ایجاد التهاب و عفونت در محل  بخیه وجود دارد، آن را روشی تهاجمی می‌دانند. با وجود این که این روش عوارض احتمالی از جمله عفونت محل بخیه را دارد، به دلیل قیمت به صرفه و ارزان مشتریان بسیاری دارد. البته التهاب و عفونت آن کاملاً قابل درمان و مهارشدنی است.

بهترین روش کاشت مو که امروزه بیشترین طرفدار را در سطح جهان دارد، روش‌های غیرتهاجمی بدون هیچ گونه زخم، درد و جای بخیه می‌باشد. در روش پیوند مو غیرتهاجمی حتی قطره‌ای خون دیده نمی‌شود. در این روش‌ها اصلاً بخیه‌ای وجود ندارد و تمام عمل کاشت مو به وسیله دستگاه‌ها با دقت میکرو انجام می‌شود و دست انسان کمترین دخالت را دارد. از طرفی تمام تجهیزات بهداشتی و استریل هستند، به همین دلیل التهاب و عفونت به صفر می‌رسد و دوره نقاهت نیز بسیار سریع و بدون درد طی می‌شود. البته هزینه این روش‌های کاشت از روش جراحی بیشتر است. روش غیرتهاجمی خود شامل چندین روش از جمله FUT ,FIT ,SUT، ترکیبی و فوق ترکیبی می‌شود. اکثر این روش‌ها از یک اصل پیروی می‌کنند و تفاوت‌های جزیی با یکدیگر دارند که پزشک معالج با در نظر گرفتن عوامل مختلفی نوع کاشت مو را انتخاب می‌کند.

در روش غیر جراحی کاشت مو SUT که بهترین روش کاشت مو طبیعی است فولیکول‌های سازنده مو از پشت سر فرد به وسیله دستگاه برداشته می‌شوند و بعد از جداسازی، تعیین خط رویش مو به وسیله لیرز در محل طاسی کاشته می‌شوند. در برخی موارد فولیکول‌ها به وسیله پزشک و با دست کاشته می‌شوند و در روش‌های دیگر به وسیله دستگاه با ظرافت و دقت بالا کاشته می‌شوند. طبیعتاً در این روش‌ها هیچ دردی احساس نمی‌شود، حتی افراد می‌توانند بعد از کاشت سریعاً به روال روتین زندگی برگشته و کارهای روزمره خود را انجام دهند. بسیاری از افرادی که دچار طاسی سکه‌ای یا عقب رفتن خط رویش مو شده‌اند، نگران تراشیدن موهای خود برای عمل کاشت هستند. در صورتی که در جدیدترین روش‌های کاشت، بدون تراشیدن سر، گرافت‌ها در محل کاشت در ناحیه شقیقه یا هیرلاین قرار می‌گیرند. جالب است بدانید در این شیوه‌ها حتی بیهوشی فرد هم لازم نیست و تنها محل مورد نظر بی‌حس می‌شود و فرد کاملاً هوشیار است. علاوه بر طراحی دقیق خط رویش مو، کاشت هر تار مو بر اساس حالت  و زاویه خواب مو انجام می‌شود.

نکته: در روش‌های غیرتهاجمی مانند کاشت مو SUT عوارض خاصی به جز خارش یا التهاب جزئی دیده نمی‌شود که آن‌هم کاملاً طبیعی است و سریع رفع می‌شود.

روش‌های درمانی ریزش مو

گاهی ممکن است پزشک تشخیص دهد که بیمار اصلاً به کاشت l, احتیاجی ندارد و می‌توان با روش‌های درمانی امکان رشد مجدد موی سر را برای افراد فراهم کرد. درمان ریزش مو نیز روش‌های مختلفی دارد. برخی از این روش‌ها در کنار کاشت به کار گرفته می‌شود که چنین روش‌هایی را کاشت فوق ترکیبی می‌گویند. روش‌های درمان نیز غالباً به شکل تزریق مواد لازم بر روی پوست سر انجام می‌شوند و اکثراً این مواد از خون خود فرد گرفته می‌شوند. به همین دلیل این شیوه‌های درمان ریزش مو جزو روش‌های غیرتهاجمی قرار می‌گیرند. مدت درمان و تعداد و حجم تزریق‌ها، دوره نقاهت و نتیجه نهایی به شدت ریزش مو و عوامل دیگر بستگی دارد. داروهایی که برای رشد مجدد مو استفاده می‌شوند، هزینه آن چنانی ندارند اما حداقل به شش ماه زمان نیاز دارند تا اثر بخشی خود را نشان دهند. روش‌های کاشت مو فوق ترکیبی معمولاً سریع‌تر نتیجه را نشان می‌دهند و طبیعتاً گران‌تر هستند.

بهترین کلینیک کاشت مو

انتخاب یک کلینیک کاشت مو معتبر از اهمیت بسیاری برخوردار است و افراد همواره به دنبال مرکزی هستند که علاوه بر تبحر و تجربه در کارشان خدمات زیبایی را با قیمت مناسبی ارائه می‌کنند. کلینیک‌های بسیاری در سطح شهرها هستند که در بین آن‌ها اعتبار کلینیک کاشت مو Vip مثال زدنی است. این کلینیک از معتبرترین و با تجربه‌ترین تیم پزشکی و به روزترین تجهیزات دنیا و اتاق‌های عمل استریل شده و بهداشتی تشکیل شده است. تیم پزشکی این کلینیک قبل از هر چیزی به صورت رایگان با جدیدترین دستگاه اسکن و آنالیز لیزری بانک مو و میزان طاسی سر شما را بررسی می‌کنند و با توجه به تراکم مورد نیاز و بانک موی شما بهترین روش‌ها را برای کاشت مو به شما پیشنهاد می‌دهند. شما می‌توانید عکس و فیلم بیش از ۷۰۰۰ عمل موفق کلینیک کاشت مو Vip را در اینستاگرام بررسی کنید.

برای دریافت نوبت اسکن رایگان با شماره‌های زیر تماس بگیرید.

پیج اینستاگرام : @Vip_kasht

تلفن: 02144158011

واتس آپ: 09120998715

سایت: vipkasht.com

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.