جنگ در اوکراین: آیا موشک ضد تانک NLAW و جاولین همچنان دست بالا را در درگیری‌ها خواهند داشت یا صنایع نظامی روسیه به زودی می‌توانند از عهده تقاضای شدید سلاح‌های هدایت‌شوند و موانع تحریم برآیند؟

0

سلاح جدید ضد تانک سبک (NLAW) اولین موشک ضد زره کوتاه برد و غیر تخصصی است که هر تانک جنگی را فقط با یک بار شلیک با اصابت از بالا به سرعت از بین می‌برد.

NLAW هم می‌تواند مستقیم به هدف بخورد و  هم اوج بگیرد و از بالا به تانک اصابت کند. استفاده از آن آسان است و آن را به یک سلاح ضد تانک محبوب تبدیل کرده است.

سیستم هدایت PLOS مورد استفاده موشک‌های NLAW چیست؟

سیستم‌های ضد تانک NLAW  به عنوان یک سلاح محبوب در میان جنگنده‌های اوکراینی خود را ثابت کرده و علیه خودرو‌ها و کشتی‌های نظامی روسیه هم استفاده شده.

این نسل جدید سلاح‌های سبک ضد تانک، که برای استفاده توسط یک پیاده نظام و شلیک از روی شانه طراحی شده‌اند، از یک سیستم هدایت پیشرفته استفاده می‌کنند که هدف قرار دادن اهداف خاص را تا حد امکان آسان می‌کند.

با استفاده از ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزار پیشرفته، سیستمی را توسعه داده شده که به یک نیرو نیاز دارد که تنها برای چند ثانیه روی آن هدف متمرکز شود و سلاح را مستقر کند.

این موشک‌ها از سیستم خط دید پیش‌بینی‌شده (PLOS) برای انجام حملات بالای پرواز علیه خودرو‌های زرهی و حملات مستقیم به سازه‌ها و خودرو‌های غیر زرهی استفاده می‌کنند.

سیستم خط دید پیش‌بینی‌شده در اکثر سیستم‌های ضدتانک سبکی که برای استفاده توسط یک پیاده نظام طراحی شده‌اند در دسترس نیست، اما NLAW آن را ساده‌سازی کرده.

اپراتور می‌تواند هدایت PLOS را آغاز کند و یک هدف متحرک را در محدوده دید خود را با بزرگنمایی 2.5 برابری ردیابی کند. هنگامی که هدفی در شعاع عملیاتی بین سه تا پنج ثانیه ردیابی شد، اپراتور می‌تواند موشک را پرتاب کند.

محفظه‌ای از گاز تحت فشار موشک را بدون انفجار پرتاب می‌کند و آن را به هوا پرتاب می‌کند و سپس یک موتور موشک مشتعل می‌کند و به سرعت 220 متر در ثانیه می‌رسد. این سیستم برای این طراحی شده که اپراتور‌ها از سوختگی محافظت شوند.

هنگامی که موشک در هوا قرار می‌گیرد، روی هدف متمرکز می‌شود و از سخت‌افزار و نرم‌افزار مخصوص به خود برای ردیابی هدف استفاده می‌کند. یک الگوریتم بر اساس حرکتی که در طول 3 تا 5 ثانیه اولیه ردیابی دیده می‌شود، مکان هدف را پیش‌بینی می‌کند.

روسیه با وجود از دست دادن بیش از 460 تانک از ابتدای تهاجم به همراه 2741 خودروی زرهی، ادعا می‌کند که موشک‌های ضد تانک مورد استفاده نیرو‌های اوکراینی کار نمی‌کنند.

خبرگزاری دولتی TASS روسیه مدعی است که هر دو سیستم موشکی NLAW و Javelin آنطور که انتظار می‌رفت عمل نمی‌کنند.

تاس با استناد به ادعا‌های یک سرباز اوکراینی که توسط روس‌ها اسیر شده است، گزارش داد: «سیستم‌های موشکی ضد تانک قابل حمل انسان Javelin و NLAW که توسط کشور‌های ناتو در اختیار اوکراین قرار گرفته‌اند، عملکرد ضعیفی در میدان نبرد داشته و شکست‌متعددی داشته‌اند.» این اسیر ادعا کرد که تاریخ انقضای باتری برخی از این سیستم‌ها تمام شده بود.

در همین حال، وزارت دفاع بریتانیا روز دوشنبه تأیید کرد، روسیه برای تأمین موشک‌های هدایت‌شونده دقیق تلاش می‌کند و به شدت به بمب‌های موسوم به “گنگ” dumb متکی است. هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز دوشنبه فاش کرد که روسیه تقریباً نیمی از موشک‌های هدایت شونده خود را مصرف کرده است و نیرو‌ها در عملیات نظامی خود در شرق اوکراین به طور فزاینده‌ای بر بمب‌های به اصطلاح “گنگ” تکیه می‌کنند. وزارت دفاع بریتانیا همچنین روز دوشنبه اعلام کرد که موشک‌های هدایت‌شونده دقیق روسیه «به شدت کاهش یافته‌اند» و ارتش روسیه اکنون به «مهمات در دسترس اما قدیمی که کمتر قابل اعتماد، دقیق‌تر و راحت‌تر رهگیری می‌شوند» متکی است.

از سوی دیگر لاکهید مارتین، سازنده سیستم‌های موشکی محبوب ضد تانک جاولین که در حال حاضر توسط نیرو‌های اوکراینی علیه مهاجمان روسی استفاده می‌شود، قرار است تولید این سلاح را تقریباً دو برابر کند.

جیمز تایکلت، مدیرعامل لاکهید مارتین، روز دوشنبه به سی‌بی‌اس نیوز گفت که نرخ کنونی 2100 موشک تولید شده در سال به 4000 موشک افزایش خواهد یافت. با این حال، افزایش تولید فوراً به نفع تلاش‌های اوکراین برای دفع روس‌ها در منطقه دونباس شرقی نخواهد بود، زیرا افزایش تولید در «چند سال آینده» اجرایی خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که برخی از تحلیلگران غربی پیش‌بینی می‌کنند که درگیری بین روسیه و اوکراین به طور بالقوه می‌تواند چندین سال دیگر به طول بینجامد!

حتی زمانی که نیرو‌های روسی به موشک‌های هدایت شونده دقیق مورد نیاز خود را دارند، همیشه موفق نیستند. در ماه مارس، مقامات ایالات متحده تخمین زدند که موشک‌های هدایت شونده روسیه تا 60 درصد شکست خورده‌اند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.