چگونه چشم ‌های ریز را آرایش کنیم تا درشت ‌تر به‌ نظر برسد؟

0

رپورتاژ

اگرچه چشم‌ها دریچه نگاه ما به جهان هستند و همگی آنها زیبایی ویژه خود را دارند، اما شاید یکی از موهبت‌های زیباتر شدن صورت، درشت‌تر بودن آنهاست، ویژگی که همه ما از آن برخوردار نیستیم. آرایش چشم، یکی از راه‌هایی است که تا حدودی کمک می‌کند چشم بزرگ‌تر به نظر برسد. اما این نوع آرایش، اصولی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

1.    با پف چشم‌ها خداحافظی کنید

زمانی که چشم‌ها پف کرده به نظر برسند، چشم کوچک‌تر دیده می‌شود. برای اینکه این پف شدگی کم شود، باید کارهای زیر را انجام دهید:

  • به اندازه کافی بخوابید
  • اغلب صورتتان را با آّب سرد بشویید
  • از تی بگ سرد روی چشم‌ها استفاده کنید؛ ماده‌ای به نام تانن که در تی‌بگ وجود دارد، باعث می‌شود اطراف بافت چشم سفت شده و تیرگی زیر چشک تا حدودی کاهش پیدا کند.
  • از مصرف نمک زیاد بپرهیزید.
  • ورزش را در لیست کارهای روزانه خود قرار دهید.

2.    حواستان به سیاهی زیر چشم باشد

استفاده از کانسیلر برای پوشاندن دایره تیره‌ زیر چشم بسیار مناسب است تا چشم‌ها در گودی چشم، فرورفته‌تر دیده نشوند. این موضوع به خودی خود باعث می‌شود چشم کوچک‌تر دیده شود. برای اینکار از کانسیلری استفاده کنید که فقط یک درجه روشن‌تر از رنگ پوست شماست. کانسیلر لکه‌های این بخش را هم می‌‌پوشاند. کانسیلرهای محبوب ایرانی، برند مای، پرایم و کالیستا هستند.

3.    به سراغ ابروها بروید

به ابروهایتان رسیدگی کنید و تلاش کنید تا آنها به بهترین شکل خود دیده شوند. اگر ابروهای ضخیم، توپر و زیبا داشته باشید، چشم بیشتر به چشم می‌اید. علاوه بر آن سعی کنید ابروهای با ظاهر طبیعی داشته باشد تا اینکه بخواهید آنها را به صورت مصنوعی آرایش کنید. اینکار سبب می‌شود چشمان شما پیرتر دیده شود. یکی از راه‌های مشخص‌تر کردن ابروها، شانه زدن آنهاست. می‌توانید این کار را با براش و یا ریمل ابرو انجام دهید و اگر به دنبال نتیجه دائمی هستید، میکروبلدینگ و یا فیبروز، مناسب است.

4.    از سایه‌ چشم طبیعی و روشن استفاده کنید

از سایه‌های روشن و طبیعی برای چشم استفاده کنید و قوانین کانتور کردن را به درستی انجام دهید. رنگ‌های روشن برای نواحی است که می‌خواهید نور را منعکس کند و رنگ‌های تیره‌تر برای نواحی که می‌خواهید به عقب رانده شود. استفاده از رنگ‌های روشن در مرکز پلک‌ها آنها را به جلو می‌راند. همچنین به خاطر داشته باشید روی پلک را با سایه‌های تیره مانند سیاه و خاکستری نپوشانید. اینکار، چشم‌ها را کوچک‌تر و فرورفته در گودی چشم نشان می‌دهد.

5.    سایه چشم اسموکی

اگر دوست دارید از سایه چشم اسموکی استفاده کنید، باید مهارت این آرایش را یاد بگیرید تا موجب برجسته‌کردن چشم شود و از کوچک‌تر کردن بیشتر آن جلوگیری کند.

6.    استفاده صحیح از خط چشم

بهترین روش استفاده از خط چشم، استفاده از انواع خط چشم ژله‌ای است. براش مخصوص خط چشم ژله‌ای را بردارید و درست از کنار رویشگاه مژه‌ها و از داخل پلک بالا، شروع به کشیدن خط چشم کنید. اینکار باعث پرپشت‌ دیده شدن مژه‌ها و درشت‌تر شدن چشم می‌شود. خط چشم ‌های ژله‌ای میبلین و تارت از معروف‌ترین انواع خارجی موجود در بازار است که از طریق این لینک قابل خریداری می باشد.

زمانی که خط چشم می‌کشید، آن را در نزدیکترین حالت به ریشه مژه‌ها استفاده کنید. علاوه بر آن، یادتان باشد از خط چشم‌ پهن استفاده نکنید، چرا که باعث کوچک‌تر دیده شدن چشم شما می‌شود یا فقط پهن شدن خط چشم را به گوشه بیرونی چشم محدود کنید. همچنین اگر دوست دارید برای پلک پایین هم خط چشم بکشید، فقط برای یک سوم انتهایی، اینکار را انجام دهید. سپس آن را با یک براش به بیرون پخش کنید.

7.    فرکردن مژه‌ها و ریمل‌های حجم دهنده را فراموش نکنید

فر کردن مژه‌ها تاثیر خوبی بر بزرگ‌تر نشان دادن چشم دارد. برای اینکار، از فرمژه استفاده کنید و پس از آن از یک مدل ریمل‌ بلند کننده ایرانی مانند مای و شون که قیمت و کیفیت مناسبی دارند، استفاده کنید. همچنین انواع برندهای خارجی مانند رولوشن و میبلین اصل هم کیفیت بسیار خوبی دارند. علاوه بر آن می‌توانید از پودر شفاف استفاده کنید. این پودر را روی مژه‌های بالایی پخش کنید و پس از آن از ریمل استفاده کنید تا مژه‌ها پرپشت‌تر دیده شود.

8.    مژه‌های مصنوعی

اگر از مژه‌های مصنوعی استفاده می‌کنید، در اینکار اغراق نکنید، هرچه این مژه‌ها بیشتر و بلندتر باشد، چشم‌ها به جای درشت‌تر دیده شدن، کوچک‌تر دیده خواهند شد. اما می‌توانید از مژه‌های مصنوعی به صورت پراکنده و در گوشه‌های چشم استفاده کنید.

9.    از مداد بیرنگ برای خط چشم استفاده کنید

بسیاری از افراد این تصور را دارند که اگر از خط چشم سیاه و یا سرمه برای داخل پلک پایین چشم استفاده کنند، چشم بزرگ‌تر دیده می‌شود، اما این تصور اشتباه است. از یک مداد بی‌رنگ یا سفید برای داخل پلک پایین استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود چشم درشت‌تر، برجسته‌تر و درخشان‌تر به نظر برسد.

10.    از سایه‌های براق استفاده کنید

از سایه‌های براق برای درخشان‌تر کردن گوشه داخلی چشم استفاده کنید. اینکار باعث می‌شود، چشم شما گیراتر و هوشیارتر دیده شود. این سایه را می‌توانید با انگشت دست و یا براش مخصوص در این ناحیه پخش کنید. همچنین زمان‌هایی که قصد ندارید آرایش زیادی داشته باشید، این سایه‌ها می‌توانند جایگزین خوبی باشند.

11.    از قطره چشم استفاده کنید

اگر چشم شما ملتهب و یا قرمز شده است، از قطره‌های چشمی مناسبی که پزشک برایتان تجویز کرده استفاده کنید تا این التهاب را کم کند. چشم ملتهب و سرخ شده، کوچک‌تر به نظر می‌رسد.

12.    از ماسک دور چشم استفاده کنید

در حال حاضر، ماسک‌های دور چشم مناسبی وجود دارند که در کاهش پف چشم کمک کننده هستند، علاوه بر روش‌های طبیعی که در ابتدای مقاله اشاره شد، سعی کنید برای کم کردن پف و سیاهی چشم از این ماسک‌ها به صورت مرتب استفاده کنید.

این موارد از مهم‌ترین راه‌های بزرگ‌تر کردن چشم است. اما بسیار مهم است که همگی آنها را با مهارت کافی و برای مدت طولانی استفاده کنید تا نتیجه لازم را بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5