چگونه جواب آزمایش را بفهمیم ؟ تفسیر جواب آزمایش آنلاین توسط پزشکان دکتر لاندا

0

رپورتاژ

آزمایش و سونوگرافی در آگاهی از وضعیت سلامتی ما نقش اول را دارند. مواردی چون ابتلای ما به بیماری‌های عفونی،کمبود‌ مواد مغذی و ویتامین‌ها و همچنین وضعیت ریسک فاکتورهایی چون چربی، قند خون و وضعیت ژنتیکی را تنها آزمایش تعیین خواهد کرد.

پس از انجام آزمایش سوالی  که در ذهن ما پیش می‌آید این است که که وضعیت سلامتی من چگونه است؟ نیاز به پیگیری درمان است؟  نیاز به تغییری در سبک زندگی خود دارم؟ مثبت شدن این پارامتر یعنی در وضعیت خطرناکی قرار دارم یا موضوع حادی نیست؟ نیاز به مصرف دارو دارم ؟ و چه مدت زمان برای پیگیری درمان خود دارم ؟ به چه متخصصی برای پیگیری مراجعه کنم؟ آیا داروی معده‌ای که دیروز مصرف کرده‌ام روی جواب آزمایش استخدامم تاثیر گذاشته است؟ و اینکه میدانم مشکلی ندارم ولی می‌خواهم پزشک جواب آزمایش را برایم توضیح دهد. می‌خواهم جواب آزمایش خود را بفهمم !

برای فهمیدن جواب آزمایش ابتدا می‌توانید به رنج نرمالی که در جلوی جواب آزمایش نوشته شده است توجه کنید. اگر عدد جواب در رنج باشد به این معنی است که نتایج شما به احتمال زیاد نرمال است البته این قانون همیشه برقرار نیست.

بعنوان مثال رنج نرمال آزمایش ALP 44-147 IU/L ذکر می‌شود. حال جواب آزمایش پسر ده ساله‌ای IU/L 500 شده است و نتایج در رنج نیست وبسیار بالا است. این موضوع باعث نگرانی شدید پدر و مادر شده زیرا در مطلبی یکی از دلایل افزایش شدید ALP را سرطان استخوان ذکر کرده است. آنها، پس از مراجعه به پزشک متخصص، مطلع می‌شوند که در کودکان به دلیل رشد بالای استخوان سطح این آنزیم در بعضی افراد افزایش شدیدی می‌یابد و فرزند آنها سالم است.

پس بهترین روش برای فهمیدن جواب آزمایش مراجعه به پزشک متخصص می‌باشد، پزشک با توجه به شرایط فرد، سن، جنس، علائم و … اقدام به تفسیر آزمایش و تشخیص بیماری و تعیین وضعیت بیمار و توصیه به انجام اقدامات لازم می‌کنند.

مراجعه حضوری به پزشک برای تفسیر آزمایش اگر چه علمی است با این حال راحت نیست. شیوع کرونا، ترافیک و آلودگی هوا تمایل ما به مراجعات حضوری بخصوص در شهرهای بزرگ  را کم کرده است. همچنین پزشکان اغلب بدلیل بار مراجعین و بیماران وقتی برای تفسیر و توضیح  جواب آزمایش افراد نمی‌توانند بگذارند و در حد نگاهی چند ثانیه‌ای و گفتن خوب و بد، بسنده می‌کنند. در بسیاری از موارد علی رغم هزینه زیاد انجام آزمایش توسط فرد با این حال هرگز از تفسیر آزمایش یا سونوگرافی خود، مطلع نمی‌شود.

در این میان، سامانه‌ای که کار خود را یکسال است شروع کرده است، سعی در حل این مشکل دارد. این سامانه با نام دکتر لاندا ادعا در تفسیر تخصصی جواب آزمایش و سونگرافی توسط پزشکان متخصص دارد. فرد تصویر آزمایش خود را ارسال می‌کند و پزشکان پس از بررسی و تحلیل بصورت فایلی صوتی اقدام به تفسیر نتایج آزمایش فرد می‌کنند. بنظر می‌رسد این اقدام آنها، باعث خارج کردن بسیاری از بیماران از سردرگمی پس از دریافت جواب آزمایش خود خواهد شد.

دکتر لاندا علاوه بر تفسیر جواب آزمایش آنلاین اقدام به ارائه مشاوره پزشکی و تجویز دارو‌های غیر نسخه‌ای و مکمل‌های غذایی نیز برای بیماران خود دارد.

این سامانه باعث می‌شود، فرد پس از هزینه‌ی مالی و زمانی که برای انجام آزمایش خود کرده است‌، نه اطلاعاتی خام، بلکه تفسیری همراه با اطلاعاتی تخصصی و کامل دریافت کند. پزشک بصورت ویس با زبانی ساده و قابل فهم قسمت‌های مختلف آزمایش، درمان‌ها و پیگیری‌های لازم را برای شما بیان می‌کنند.

بنظر می‌رسد از معایب این سیسستم عدم امکان برقراری ارتباط برخط با پزشکان است، هرچند مدیران این سامانه، معتقدند که این ویژگی جزو مزیت‌های این سامانه است! زیرا عدم برقراری ارتباط برخط و ریل‌تایم با پزشک باعث کاهش خطاهای پزشکی می‌شود. در ارتباط غیربرخط، پزشک وقت دارد، درصورت نیاز برای تفسیر نتایج بیمار به بررسی منابع و رفرنس‌های تخصصی پزشکی بپردازد و گاها با سایر پزشکان متخصص مشورت کنند.

در دکتر لاندا پزشکان پس از پذیرش بیمار، وقت دارند تا درصورت نیاز رفرنس‌های بروز تخصصی خود را چک کنند و همچنین درصورت نیاز با سایر همکاران و پزشکان مشورت کنند. بدین گونه احتمال خطای پزشکی بسیار کاهش می‌یابد و تخصصی‌ترین تفسیر آزمایش برای فرد بیان می‌شود. حتی در مواردی، تیم پزشکان دکتر لاندا تصمیم می‌گیرند که کدام متخصص که در زمینه بیماری خاصی، صاحب‌نظر‌تر هستند، اقدام به تفسیر آزمایش و یا سونوگرافی تخصصی خاصی را انجام دهند.

دکتر لاندا با دادن راهنمایی‌هایی فراموش نشدنی ( بدلیل فایل صوتی قابل ذخیره )  باعث افزایش آگاهی تک تک افراد جامعه نسبت به سلامتی خود بصورت شخصی‌سازی شده ( بدلیل مشاوره پزشکی با توجه نتایج آزمایش فرد) می‌شود.

اگر علاقمند به تجربه فناوری‌های جدید هستید و جواب آزمایشی دارید همین الان می‌توانید، تفسیر آن را از پزشکان متخصص دکتر لاندا بشنوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.