۱۰ خودروی پر فروش جهان در سال ۲۰۲۰

کرولا فروش خودروسازها را کاهش داد ولی باز خودروهای محبوب توانستند در بازار خوش بدرخشند

1

کرونا فروش خودروها را کاهش داد و خودروسازها در سال ۲۰۲۰ با ظرفیت کمتری مدل‌های جدید خود را تولید و روانه بازار کردند. تقریبا می‌توان گفت در اکثر مدل‌های معروف بازار، شاهد کاهش فروش در سال ۲۰۲۰ بودیم.

قرنطینه‌های طولانی‌مدت، کساد شدن بازار سفر و گردشگری، کاهش قدرت خرید مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و تبلیغات مناسب برای معرفی خودروهای جدید، همگی عواملی هستند که صنعت خودروسازی را با یک شوک بزرگ در سال ۲۰۲۰ روبرو کردند.

اما همیشه می‌توان فهرستی از پرفروش‌ترین خودروهای جهان تهیه کرد. برخی از مدل‌ها توانستند در وضعیت بحرانی بازار، باز هم فروش بالایی داشته و بر محبوبیت خود اضافه کنند. بسیاری از این خودروها، در سال‌های گذشته هم جزو پرفروش‌ترین‌ها بودند و توانستند جایگاه خود را حفظ کرده یا ارتقا دهند.

در ادامه می‌خواهیم نگاهی به ۱۰ خودروی پرفروش بازارهای جهانی در سال گذشته داشته باشیم:

۱- تویوتا کرولا

تنها خودرویی است که توانست دوباره فروش میلیونی خود را تکرار کند. البته، فروش تویوتا کرولا در سال ۲۰۲۰ کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است ولی باز با فاصله زیاد پرفروش‌ترین خودروی دنیا است.

شرکت تویوتا موفق شد در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱ میلیون و ۱۳۵ هزار تویوتا کرولا بفروشد. این خودرو در بازارهای جهانی بسیار بزرگ، پرفروش‌ترین نیست ولی به لطف گستردگی شبکه‌های فروش و توزیع تویوتا در سراسر جهان، در مجموع رتبه نخست پرفروش‌ترین خودروی بازار را کسب می‌کند. حتی تویوتا امید زیادی دارد در سال ۲۰۲۱ هم باز پرفروش‌ترین خودروی سدان دنیا شود.

۲- تویوتا RAV4

تویوتا RAV4 در صدر پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند و کراس‌اوور دنیا نشسته است؛ حتی از خودروی بسیار پرفروش فورد سری F پیشی گرفته است. علت آن هم افزایش محبوبیت و استقبال از خودروهای SUV در بازارهای جهانی است.

تویوتا هم با راه‌اندازی نسل جدید خودروهای سری RAV خود توانست از این فرصت طلایی بیشترین بهره را ببرد. تویوتا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۹۹۵ هزار و ۷۶۲ دستگاه تویوتا RAV4 فروخته است.

۳- فورد سری F

پیکاپ فورد سری F در سال ۲۰۲۰ با افت فروشی نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه شده و در مجموع ۹۳۶ هزار و ۸۴ دستگاه فروخت تا پشت سر تویوتا RAV4 قرار بگیرد. در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱ میلیون فوری F فروخته شده بود.

با وجودی که این پیکاپ محبوب فورد کاهش فروش داشته ولی باز در میان سه خودروی پرفروش دنیا قرار دارد. فورد در تولید سری F هم در سال گذشته و هم امسال با مشکلاتی روبرو بود. مثلا، نسخه فیس لیفت سری F به تاخیر به دست نمایندگی‌ها رسید. امسال هم فورد در تامین و تولید برخی از قطعات و تراشه‌های کوچک با محدودیت‌هایی روبرو بوده و خطوط تولید آن تاخیرهایی را متحمل شدند.

۴- هوندا CR-V

چهارمین خودروی پرفروش دنیا باز هم یک شاسی بلند است. هوندا CR-V برای سال‌های متمادی پرفروش‌ترین شاسی بلند سال بود ولی اینک جای خود را به تویوتا RAV4 داده است.

مجموع فروش هوندا CR-V در سال ۲۰۲۰ به ۷۳۷ هزار دستگاه می‌رسد که یک افت ۱۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۹ را شامل می‌شود. هوندا سیویک نیز یکی دیگر از خودروهای پرفروش این برند ژاپنی است که البته کمتر از مدل CR-V فروخته است اما هر دو از رقیب آلمانی،  فولکس واگن تیگوان پیشی گرفتند.

۵- هوندا سیویک

درست پس از هوندا CR-V، خودروی دیگری از این برند در جایگاه پنجم پرفروش‌ترین خودروهای جهان قرار دارد تا موفقیت‌های این خودروساز ژاپنی تکرار شوند.

مجموع فروش هوندا سیویک در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۶۹۷ هزار و ۹۴۵ دستگاه است که ۱۲۰ هزار دستگاه کمتر از سال ۲۰۱۹ است. هوندا امیدوار است در سال ۲۰۲۱ و با عرضه نسل جدید سری یازدهم دوباره بتواند فروش بالای ۸۰۰ هزار دستگاه مدل سیویک را تکرار کند.

۶- نیسان Sylphy

نیسان Sylphy همان نیسان سنترا در بازارهای بین‌المللی است ولی در کشور چین به نام نیسان Sylphy شناخته می‌شود. این خودرو فروش بالای خود را مدیون همین بازار چین است.

در سال ۲۰۲۰، نزدیک به ۵۴۲ هزار و ۷۲۵ دستگاه نیسان Sylphy در بازار چین به فروش رفته است. مجموع فروش جهانی این خودرو به ۶۷۴ هزار و ۶۶۳ دستگاه می‌رسد. در واقع، بازار چین باعث شده این خودرو در فهرست ۱۰ پر فروش جهانی سال گذشته قرار بگیرد. البته، نباید از مزایای نسل جدید خودروی نیسان به سادگی عبور کرد.

۷- شورلت سیلورادو

در بازارهای جهانی رقابت نزدیکی میان دو خودروی شورلت سیلورادو و پیکاپ رم وجود دارد. سال ۲۰۲۰، این شورلت سیلورادو بود که موفق شد فروش بیشتری نسبت به پیکاپ رم داشته باشد. شورلت این فروش خوب خود را مدیون بازارهای ایالات متحده و کانادا است.

همین‌طور، شورلت سیلورادو جزو معدود خودروهایی است که در سال ۲۰۲۰ فروش بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۹ داشته است. مجموع فروش این خودرو در سال ۲۰۲۰ به نزدیک به ۶۴۴ هزار دستگاه است.

۸- پیکاپ رم

پیکاپ رم با مجموع فروش ۶۳۱ هزار و ۴۴۵ دستگاه و با اندکی اختلاف نسبت به رقیب سنتی و دیرینه خود، شورلت سیلورادو، در رتبه هشتم پرفروش‌ترین خودروهای جهان نشسته است.

پیکاپ رم هم در بازارهای ایالات متحده و کانادا پرفروش است و از محبوبیت بالایی برخوردار است. این دو بازار برای پرفروش کردن هر خودرویی کافی هستند. موفقیت فروش پیکاپ رم در این بازارها باعث شده هنوز بتواند خودش را به عنوان یک خودروی پرفروش مطرح کند.

۹- فولکس واگن تیگوان

شرکت فولکس واگن در سال ۲۰۲۰ با فروش ۱۰.۸ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین خودروساز جهان شد و حتی از شرکت تویوتا با ۱۰.۵ میلیون دستگاه جلو زد.

اما خودروی مدل تیگوان ۲ این شرکت با افت فروش روبرو شد و از جایگاه هفتم در سال ۲۰۱۹ به جایگاه نهم سقوط کرد. مجموع فروش فولکس‌واگن تیگوان به ۶۰۷ هزار و ۱۲۱ دستگاه می‌رسد. سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۷۷۰ هزار دستگاه فروخت.

۱۰- تویوتا کمری

تویوتا سه خودرو در میان پرفروش‌ترین‌های دنیا دارد. پس از تویوتا کرولا و تویوتا RAV4، حالا تویوتا کمری نیز با مجموع فروش ۵۹۲ هزار و ۶۸۴ دستگاه در رتبه دهم قرار گرفته است.

فروش این خودرو نسبت به سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۱۲۰ هزار دستگاه کاهش یافته است؛ اتفاقی که برای بسیاری از خودروهای دیگر نیز تکرار شده و حالا امیدوار هستند در سال ۲۰۲۱ جبران کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

تصور واقعیت دگرگون به کمک میدجرنی – گالری عکس

تاریخ دگرگون یک ژانر جذاب است که به بررسی چگونگی تغییر مسیر تاریخ در صورت رخ دادن برخی رویداد‌های کلیدی به گونه‌ای متفاوت می‌پردازد.یک تغییر جزئی یا یک واگرایی عمده می‌تواند تخیل ما را به کار بیندازد تا آینده‌ای کاملا متفاوت که الان جزو…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. سامان می گوید

    بسیار عالی
    کوروش شماره ۱۰ رو نوشتین تویوتا کرونا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5