33 عکس تاریخی‌ نادر و کمتردیده‌شده‌ای که نگرش جدیدی از وضعیت دنیا در زمان ثبتشان به دست می‌دهند

1

عکاسی چهره دنیا را دگرگون کرد. نخستین دوربین تجاری سال 1888 توسط کداک در اختیار مردم قرار گرفت. کسی چه می‌داند، شاید اگر مثلا دوربین‌ها یک قرن زودتر در اختیار انسان‌ها قرار می‌گرفتند چه عکس‌هایی که ثبت نمی‌شدند. یا تصور کنید اگر از چند دهه زودتر دوربین‌های دیجیتال در دسترس همگان بود، چه چیزها که نمی‌شد.

با این حال، تعداد عکس‌های تاریخی کمتردیده شده، آنقدر زیاد است که ما همیشه عکس‌های جالب و تاثیرگذار تاریخی پیدا می‌کنیم.

علیرغم تغییرات شدید وضعیت دنیا برخی از عکس‌های تاریخی آنقدر حساسیت‌زا هستند که نمی‌شود آنها را هنوز با راحتی منتشر کرد. دست‌کم در برخی جاها!

اما در این پست به تعدادی عکس تاریخی نگاه می‌کنیم که شمار قابل توجهی از آنها را احتمال دارد ندیده باشید.

چهارم نوامبر سال 1940 – یک تازه‌عروس در لندن خانه بمباران‌شده خود را ترک می‌کند:

سال 1967- بقایای یک فضانورد روس که در طی بازگشت از سفر فضایی به خاطر مشکل چتر نجات کشته شده. اسم این فضانورد ولادیمیر کوماروف بود.

سال 1950 – یک مرد روس در حال بازی شطرنج در پارک یخ‌زده مسکو!

سال 1920 – یک زوج لندنی به خاطر آلودگی هوا ماسک به چهره دارند.

سال 1958- آزمایش بی‌وزنی با سقوط آزاد یک گربه در داخل هواپیمای F-94C

روزنامه‌ای در سال 1963 این مقاله را منتشر کرده بود که به زودی همه می‌توانند در جیب یک تلفن داشته باشند. آیا آرزوهای محال امروزی هم بعد از سه چهار دهه، چیزی روتین می‌شوند؟

خلبان‌های زن روسی که در سال 1941 از ماموریت بمباران شبانه آلمان برگشته بودند.

سال‌های ابتدایی قرن بیستم و یک مادر و کودک بومی آمریکایی:

عکس‌هایی که قبل و بعد از پایان جنگ جهانی دوم از یک سرباز روس به نام اوژن استپانوویچ گرفته شده بود. عکس‌ها تنها چهار سال با هم تفاوت زمانی دارند، اما در این مدت سرباز به شدت تکیده و تهی از امید و نشاط شده است.

یک پرستار صلیب سرخ، آخرین کلمات یک سرباز به شدت مجروح را در سال 1917 می‌نویسد:

سر دیوید اتنبرو، در سال‌های پایانی دهه 1950

سال 1948- کودکی که برای نخستین بار یک تلویزیون را می‌بینید:

سربازان انگلیسی در بندری در انگلیس در سال 1940 اینگونه با استتار لباس زنانه مشغول نصب یک توپ هستند!

کارگران معدن در بلژیک در دهه 1920 در حال خروج از معدن بعد از یک روز کاری

سال 1909 – داکوتای شمالی و یک مبارز بومی در عکسی که ادوارد کورتیس ثبت کرده بود:

سال 1929- ترمینال بزرگ مرکزی نیویورک. به سبب ساخته شده ساختمان‌های بلند در اطراف این مکان، دیگر چنین منظره تابش نور خورشیدی هرگز مشاهده نمی‌شود.

سربازان آمریکایی مشغول مداوای یک سگ مجروح:

کارمند شرکت لاکهید مارتین به نام سالی واد ورث مشغول تعمیر یک هواپیمای لاتنینگ مدل P-38 در کالیفرنیا در سال 1944

نیویورک – سال 1969 و یک مامور پلیس مخفی با استتار!

سال 1905 – اسلو –  ملاقات با یک خانواده که در قرنطینه قرار گرفته‌اند

سال 1907 – عمارت شاخصی که در ساحل سانفرانسیسکو قرار داشت. کوتاه‌زمانی بعد از ثبت این عکس، این خانه باشکوه آتش گرفت و نابود شد.

سال 1936- فقر – مادر و کودکانش در  نزدیکی رود تنسی

گرچه در جنگ‌ها بی‌رحمی‌ها بسیار بیشتر از مهربانی‌ها هستند ، اما در این عکس یک سرباز آمریکا نشان داده شده که در جنگی در سال 1968، دو کودک ویتنامی را نجات داده:

سال 1968 و یک عکس بسیار جالب: یک چوپان آذربایجانی برای نخستین بار به موسیقی یک صفحه موسیقی گوش می‌دهد:

یک اسیر خوش‌شانس آلمانی که جزو شمار نسبتا اندک اسرای آزاد شده توسط روس‌ها بوده و توانسته بود جان به در ببرد تا دخترش را که در سال 1956 دیگر 12 سالش شده بود و او را زمان شیرخوارگی ندیده بود، دوباره ببیند:

سال 1945- یک سرباز انگلیسی دختربچه 8 ماهه خود را ملاقات می‌کند

آخرین دوئل با شمشیر در فرانسه در سال 1967 – مبارزه بین شهردار مارسی و کاندید حزب سوسیالیست برگزار شده و گویا تشریفاتی و نمادین است.

آخرین تزار روس یعنی نیکلاس دوم عاشق گرفتن عکس‌های سلفی بود:

این آخرین کشتی اقیانوس‌پیمای بادبانی دنیاست. اسم این کشتی پامیر بود و این عکس در سال 1949 گرفته شده:

مادربزرگ روس، با دست گوش‌های نوه‌اش را گرم نگه می‌دارد. این عکس در سال 1944 گرفته شده و نوه او مشغول خواندن سوگند وفاداری برای عضویت در ارتش روسیه است.

مسن‌ترین سرباز اتریشی در جنگ جهانی اول – نام او گاسپار ولنوفر بود. این عکس در سال 1917 گرفته شده و در این زمان او 79 ساله بود:

سال 1914 و تصویری از یک تصادف رانندگی در هلند:

سال 1903 – زمانی که تصور می‌شود کشتی‌های هوایی صنعت پرواز هوایی را تسخیر خواهند کرد. اینجا یک کشتی هوایی به نام Le Jaune را می‌بینید که در پاریس در حال پرواز است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

این عکس پرنده واقعا فتوشاپی نیست و ترکیبی هم نیست و در یک جلسه گرفته شده است!

این عکس شگفت‌انگیز از یک پرنده در حال شگفت‌زده کردن کاربران در اینترنت است و مغز مردم از پردازش آنچه در عکس می‌بینند، ناتوان شده است!اگرچه این یک عکس ویرایش نشده و ترکیبی هم نیست و به صورت روتین با یک بار شات و نوردهی گرفته شده است.…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

آینه‌ها در فیلم‌ها: فیلمسازها چگونه دوربین‌ها را موقع فیلمبرداری از آینه‌ها ناپدید می‌کنند؟!

هنگام تماشای فیلم، برخی از بینندگان دوست دارند به دنبال خطا‌هایی باشند، مانند یافتن شواهدی از دوربین‌ها و پرسنل ضبط فیلم یا بوم صدابرداری مشخص در یک صحنه و امثال آن. یکی از موقعیت‌های دشوار برای فیلمسازهای، زمانی است که یک صحنه شامل آینه‌ها…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. احسان می گوید

    سفر در زمان با سایت شما امکان پذیره.فوق العاده زیبا بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.