پنج قدم مهم برای داشتن خانه ای تمیز و دلنشین

0

رپورتاژ

همه ما داشتن خانه تمیز را دوست داریم، اما نظافت کردن کاری است سخت که بسیاری ممکن است برای بارها و بارها از انجام دادنش طفره بروند و آن را به تعویق بیندازند. اما چه رازی در خانه‌های همیشه تمیز وجود دارد؟ آیا ساکنان آن عاشق تمیز کردن و نظافت هستند؟ در حالی که بسیاری از این افراد ممکن است شاغل بوده و چند فرزند کوچک هم داشته باشند. در حقیقت راه‌هایی وجود دارد که اگر بتوانید آنها را به صورت روزانه، هفتگی و دوره‌ای به کار ببندید، شما نیز می‌توانید در دسته همین افراد قرار بگیرید؛ نکاتی که وقت چندانی از شما نخواهند گرفت، اما نتیجه فوق‌العاده‌ای به همراه دارند. پس بیشتر از این مقدمه را طولانی نمی‌کنیم و این قدم‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

1- ابتدا یک تمیزکاری اساسی انجام دهید

اگر می‌خواهید خانه طبق سلیقه دلخواه‌تان برای مدت طولانی تمیز بماند و شما فقط کارهای کوچکی مانند مرتب کردن و گردگیری را انجام دهید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا، یکبار خانه را به طور کامل تمیز کنید. بله، حق دارید ناراحت شوید؛ اینکار نکته آسانی نیست که قولش را داده بودیم. اما کمی صبر کنید، برای اینکار می‌توانید از روش‌های مختلفی که پیشنهاد می‌دهیم، یک یا دو مورد را انتخاب کنید و به این ترتیب خانه خود را به طور کامل تمیز کنید:

اگر می‌توانید از شرکت‌هایی که خدمات نظافت منزل و سرویس نظافت محل کار ارائه می‌دهند، کمک بخواهید. برای اینکار می‌توانید هر زمان که مایل بودید و یا حتی فوری، نظافتچی منزل درخواست کنید تا آنها در سر ساعت مقرر در منزل شما حاضرر شوند و کار نظافت منزل را به عهده بگیرند. یکی دیگر از مزیت‌های کمک گرفتن از این افراد، آن است که می‌توانید به صورت ساعتی از آنها بخواهید در منزل حضور داشته باشند. چرا که دستمزد آنها هم به صورت ساعتی پرداخت می‌شود. کمک گرفتن از این افراد را می‌توانید ماهانه یکبار و یا هر زمان که نیاز داشتید، انجام دهید.

اما اگر دوست ندارید از روش اول استفاده کنید، می‌توانید از اعضای خانواده کمک بگیرید و در یک روز تعطیل، چند ساعتی را به تمیز کردن بخش‌های اساسی خانه بپردازید. خانه را به چند بخش مهم تقسیم کنید و به سراغ نظافت آنها بروید. پس از آن می‌توانید کارهای کوچک را در طول هفته به پایان برسانید.

راه سوم که مشابه روش دوم است، تقسیم ساعات طولانی نظافت منزل را پیشنهاد می‌دهد. به این ترتیب، می‌توانید هر بخش اصلی خانه را در ساعات مشخصی از یک روز هفته، نظافت کنید.

به این ترتیب، هرکدام از این پیشنهادها را انجام دهید، به هدف خود دست پیدا کرده‌اید: خانه‌ای تمیز و براق.

حالا نوبت به نکات آسان‌تر می‌رسد که در ادامه آنها را بررسی کرده‌ایم:

2- آشپزخانه را فراموش نکنید

آشپزخانه جایی است که روزانه مورد رفت و آمد زیادی قرار می‌گیرد، پخت و پز در آن انجام می‌شود، سفره غذا در آنجا پهن می شود و ظروف آشپزخانه در این محل شسته می‌شود. بنابراین سعی کنید در حین کارهایی مانند آشپزی کردن، حواستان به مرتب بودن دیگر بخش‌های آشپزخانه نیز باشد. ادویه‌ها را در سر جایش بگذارید، ظروف کثیف شده را به ماشین ظرفشویی منتقل کنید و یا بلافاصله با دست بشویید. همچنین سعی کنید روزانه و یا هر سه روز یکبار، کف آشپزخانه را جارو بکشید. ذرات غذا، به صورت روزانه در این محل پخش می‌شود و اگر حواستان نباشد، به دیگر بخش‌های خانه نیز منتقل می‌شود.

همچنین سعی کنید، هر شب اگر ظرفیت ماشین ظرفشویی پر شده است، آن را روشن کنید تا در هنگام صبح و زمانی که منتظر دم شدن قهوه و یا چای خود هستید، آنها را در کابینت‌های مخصوص خود جای دهید.

دستمال‌ و اسپری تمیز کننده را در داخل کابینت ظرفشویی و یا جایی که دیگر شوینده‌ها را نگاه می‌دارید، قرار دهید تا هر زمان که روی کابینت و میز کثیف شد، دست به کار شده و لک‌ها را از بین ببرید.

ما به شما اطمینان می‌دهیم که انجام این کارهای ساده، به صورت مرتب و روزانه وقت چندانی از شما نمی‌گیرد، اما در مقابل می‌‌توانید مطمئن باشید که همیشه با آشپزخانه‌ای تمیز و مرتب روبرو خواهید بود.

3- مرتب کردن را کار روزانه خود کنید

برای اینکار می‌توانید از وقت‌های مرده خود استفاده کنید. روی مبل، میز، کابینت‌ها و دیگر بخش‌های خانه نگاهی بیندارید و هر چیزی که در سر جایش قرار نگرفته را بردارید و به محل اصلی خود بازگردانید. قانون جالبی وجود دارد که اگر به آن عمل کنید، اینکار آسان‌تر نیز خواهد شد: از هر اتاقی که بیرون می‌روید، سربرگردانید و یکبار دیگر به آن نگاه کنید. ممکن است وسیله‌ای سرجایش نباشد. آن را بردارید و به محل اصلی ببرید. به این ترتیب حتی دیگر نیازی نیست، زمان جداگانه‌ای برای کار مرتب کردن تعیین کنید. همچنین استفاده از ترفندهای موجود در این مطلب نیز کمک کننده خواهد بود.

4- گردگیری و جاروکردن هم لازم است

آیا شما هم مانند من از جارو کردن بیزارید؟ کاری که که حتی با وجود جاروبرقی‌ها همچنان دشوار به نظر می‌رسد. اما اینکار زمانی بسیار سخت‌تر خواهد بود که مجبور باشید تمام خانه را جاروبرقی بکشید. اگر بعد از غذاخوردن، بلافاصله به سراغ جارو کردن بخش کثیف شده بروید، خواهید دید که اینکار نه تنها وقت چندانی از شما نمی‌گیرد، بلکه با مشاهده نتیجه، حس خوشایندی هم به شما دست می‌دهد. اما باید بدانید که جارو کشیدن به تنهایی برای تمیزی فرش‌ها کافی نخواهد بود و آلودگی را به طور کامل از آن‌ها پاک نخواهد کرد پس بهترین کار این است که هر 6 ماه یک بار با بررسی هزینه قالیشویی و نرخ شستشوی فرش کار تمیز کردن فرش را به شرکت‌های معتبر بسپارید.

این موضوع را درباره گردگیری نیز جدی بگیرید. سعی کنید همیشه یک دستمال و اسپری تمیز کننده در نزدیک‌ترین کابینت آشپزخانه و یا حمام داشته باشید که بتوانید به راحتی به آن دست پیدا کنید (باور کنید در بسیاری از مواقع، دسترسی به ابزارهای نظافت، خود نیمی از نظافت کردن است) و پس از آن روی میز، کابینت‌ها و کمدها را گردگیری کنید. وقتی گرد و غبار از روی سطوح پاک می‌شود، تمیزی خانه بیشتر از همیشه به چشم می‌آید.

5- تمیزی سرویس بهداشتی را جدی بگیرید

سعی کنید فرچه، جرم‌گیر و شوینده‌های مناسب را در بخشی از سرویس بهداشتی قرار دهید تا هر زمان که احساس کردید این بخش به شستشو و نظافت نیاز دارد، بلافاصله دست به کار شوید. اگر اینکار را با مشاهده اولین کثیفی‌ها انجام دهید، دیگر به صرف وقت زیاد در تمیز کردن کلی خانه نیازی نخواهید داشت و علاوه بر آن همیشه با سرویس بهداشتی تمیز روبرو خواهید بود. همچنین می‌توانید از اسپری‌های خوشبو کننده برای ایجاد فضای بهتر در این بخش از خانه استفاده کنید.

مواردی که اشاره شد، نکات اصلی در تمیز کردن خانه هستند که می‌توانید مطمئن باشید نه تنها وقت چندانی از شما نمی‌گیرند، بلکه تاثیر شگفت‌انگیزی روی تمیزی خانه خواهند داشت. به این ترتیب، وقتی مهمانی سرزده به خانه شما بیاید، دیگر حس استرس و ناراحتی به دلیل داشتن خانه کثیف تجربه نخواهید کرد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5