با ویژگی شگفت‌انگیز «Live Text» در iOS 15 از هر متنی عکس بگیرید و جای دیگری کپی کنید

نحوه استفاده از «Live Text» در iOS 15

2

شاید «Live Text» جالب‌ترین ویژگی در سیستم‌عامل‌های iOS 15 و macOS Monterey و iPadOS 15 باشد که به تازگی از سوی اپل معرفی شدند. این ویژگی کلمات را از درون تصاویر بیرون کشیده و به شما اجازه می‌دهد در برنامه‌ها، یادداشت‌ها، ایمیل‌ها و جاهای مختلف استفاده کنید.

اگر از این ویژگی در آیفون و آیپد استفاده کنید؛ با ما هم‌عقیده خواهید بود که یک ویژگی بسیار جالب است.

یک ابزار کاملا مفید

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد عادت کردید از هر چیزی عکس بگیرید تا بعدا استفاده کنید؛ ویژگی «Live Text» بسیار مفید و کاربردی می‌شود. حالا، شما می‌توانید به جای ذخیره کامل یک تصویر، فقط متن درون تصویر را گرفته و در جای دیگری کپی کنید. مثلا، متنی زیبا را در برنامه یادداشت خود ذخیره کنید تا بعدا بخوانید.

مثال دیگر، در حالی‌که دارید قدم می‌زنید؛ نام یک رستوران مورد علاقه خود را کپی کرده و آن را در اینترنت جست‌وجو می‌کنید. صاحب کافی‌شاپ، رمزعبور وای‌فای را روی یک برگه نوشته و به دیوار زده است؛ شما سریعا با قابلیت «Live Text» و دوربین آیفون، آن را کپی کرده و به سرعت در تنظیمات وای‌فای خود استفاده می‌کنید.

دانش‌آموزان و دانش‌جویان هم می‌توانند هر چیزی روی وایت‌برد را به متن تبدیل کنند و در نرم‌افزارها یا یادداشت‌های خود جای دهند. به‌ویژه، این ویژگی برای معلمانی که عادت دارند کل یک وایت‌برد را پر از نوشته‌ها و فرمول‌ها و تعریف‌ها کنند؛ بسیار مفید است.

نحوه استفاده از «Live Text» در iOS 15

بهترین بخش ویژگی «Live Text» در iOS 15، آسان بودن استفاده از آن است. اساسا نیازی به هیچ آموزش و یادگیری ندارد.

بخش متنی از یک روزنامه، مجله، اطلاعیه و عکس را انتخاب کنید؛ قفل صفحه‌نمایش آیفون یا آیپد خود را باز کرده و برنامه دوربین داخلی را اجرا کنید. شروع به تصویربرداری از متن مورد نظر کنید؛ دقیقا انگار می‌خواهید از این متن عکس بگیرید.

یکی دو ثانیه صبر کنید تا یک نماد کوچک در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر شود. روی آن ضربه بزنید تا یک پنجره پاپ‌آپ باز شود که متن در آن است. حالا، می‌توانید کل متن یا بخشی از آن، یک جمله و حتی یک کلمه آن را کپی کرده و در جای دیگری استفاده کنید.

همین روند را هم می‌توانید برای تصاویر ذخیره شده در اپلیکیشن Photos اپل انجام دهید. در این حالت، تمام متن درون تصویر انتخاب می‌شود. شما می‌توانید جملات و بخش‌هایی از آن را انتخاب کرده و در برنامه دیگری کپی کنید.

گاهی اوقت، نماد متن در پایین گوشه سمت راست دوربین نشان داده نمی‌شود. در این صورت، باید روی متنی که می‌خواهید انتخاب کنید؛ ضربه زده و انگشت خود را نگه دارید. حتما با این کار متن انتخاب می‌شود؛ جز اینکه با یک تصویر یا متن بسیار پیچیده و درهم روبرو باشیم که از المان‌های دیگر قابل تشخیص نباشد.

ویژگی «Live Text» می‌تواند اغلب اوقات کلمات را هم از درون تصاویر موجود در صفحات وب بیرون بکشد. البته، در برخی آزمایش‌ها نشان داده که کاملا قابل اعتماد نیست و با اشتباهاتی همراه است. باید در نظر داشت که الان داریم از نسخه بتای iOS 15 و iPadOS 15 استفاده می‌کنیم و اپل زمان زیادی دارد تا این فناوری را بهبود دهد و برای نسخه‌های نهایی کاملا آماده کند.

ولی باز در این نسخه غیرپایدار، ویژگی «Live Text» بسیار خوب کار کرده و تقریبا ۱۰۰ درصد می‌توان متن یک برگه چاپ شده را استخراج کند. حتی در بدترین شرایط باز هم می‌توانید کل متن را برای خودتان روی آیفون یا آیپد ذخیره کنید.

تقریبا دست خط‌ها را هم خوب شناسایی می‌کند؛ حتی می‌تواند متن یک دست خط شکسته را بخواند. البته، دقت این کار به شفاف بودن متن بستگی زیادی پیدا می‌کند. در بیشتر از ۹۵ درصد اوقات، متن‌های دست‌خط‌ها را می‌خواند و متن به صورت دیجیتالی روی دستگاه شما آماده است.

قابلیت Live Text ترجمه هم می‌کند

این ویژگی برای مسافران خارجی هم مفید خواهد بود. چون با سرویس ترجمه اپل نیز در ارتباط است. تصور کنید به یک رستوران خارجی رفتید؛ از منو عکس می‌گیرید و بعد آن را باز کرده، روی عبارتی ضربه می‌زنید و نگه می‌دارید تا انتخاب شود. در یک پنجره پاپ‌آپ، گزینه پنهانی برای ترجمه کلمات از انگلیسی به زبان دلخواه شما وجود دارد.

وقتی کمی با این ویژگی و ترجمه متن‌ها کار کنید؛ آن را جذاب و مفید خواهید یافت. ترجمه‌ها کامل و بی‌نقص نیستند ولی می‌توانند مفهوم و آن چیزی که نیاز دارید را به دست بیاورید.

Live Text یک OCR برای هر کس و هر کجا است

«Live Text» از طریق نور سعی می‌کند کلمات و کارکترها را تشخیص دهد؛ فناوری که دهه‌ها است در حال استفاده از آن هستیم اما در iOS 15 و macOS Monterey و iPadOS 15 بسیار ساده‌تر، راحت‌تر و مفیدتر شده است.

چون اپل سازنده و توسعه‌دهنده آن است؛ خیال‌مان از بابت حریم خصوصی راحت است. عملیات تشخیص کارکترها در دستگاه شما انجام می‌شود و تصویر یک سند در سرور دیگری آپلود نمی‌شود. این برای حریم خصوصی بسیار مهم است و اینکه نیازی به یک اتصال اینترنت سریع هم ندارید. همه‌چیز درون یک دستگاه و بدون اینترنت و سرور انجام می‌شود.

اما برای استفاده از این ویژگی به یک دستگاه نسبتا به‌روز نیاز دارید. باید دستگاه آیفون و آیپد شما حداقل به پردازنده A12 Bionic مجهز باشد که در سری دستگاه‌های اپل سال ۲۰۱۸ گنجانده شد. در دستگاه‌های مگ هم ویژگی «Live Text» فقط در سری M (پردازنده M1 سیلیکونی اپل) کار می‌کند و با سری پردازنده‌های اینتل کار نخواهد کرد.

اواخر امسال میلادی، نسخه جدید سیستم‌عامل‌های اپل عرضه می‌شوند و این شانس را داریم که همه مردم ویژگی «Live Text» را روی آیفون و آیپد خود امتحان و استفاده کنند. انتظار داریم شما هم مانند برخی از کاربرانی که به نسخه بتای این سیستم‌عامل‌ها دسترسی داشتند؛ ذوق‌زده شوید و آن را بسیار کاربردی بیابید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
منبع Cultofmac
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. علی می گوید

    بابا دکتر لطفا تو تبلیغاتی که نمایش میدی دقت کن؛ اون دندونای اون کنار برای آدمایی مثل من خیلی آزاردهنده است.
    الان یه مدتی هست تو هر سایتی میریم یا یه کله قرمز میبینیم که مو کاشته یا فک و دهن و …

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      تبلیغات خودکار می‌یان . یک سایت رو هم با رفتن به پنل حذف کنم فایده نداره. چون کلا جریان غالب تبلیغات در کل ایران همینه. پس به دقت من نیست. کلا اقتصاد ایران سقوط کرده و از کوزه همان برون تراود که در اوست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5