حقایقی در مورد ضدعفونی کننده دست و سطوح

0

رپورتاژ

1-به عنوان تمیزکننده‌ی موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند

ضدعفونی کننده دست ممکن است میکروب‌ها را ضعیف کند تا انتقال عوامل بیماری‌زایی به حداقل برسد. اما دست‌ها را کاملا تمیز نمی‌کند. بنابراین توصیه می‌شود حتی‌الامکان از آب و صابون برای تمیز کردن دست استفاده شود و در صورت نبود این‌ها می‌توانید از محلول ضدعفونی کننده برای از بین بردن آلودگی استفاده کنید.‌ آب و صابون  نه تنها باعث تمیزی و ضدعفونی دست‌ها می‌شود، بلکه در از بین بردن میکروب‌هایی مانند نورو‌ویروس و… موثر هستند.

2-میزان الکل همه ضدعفونی کننده‌های دست به یک اندازه نیست.

مرکز کنترل بیماری آمریکا توصیه می‌کند از  محلول ضدعفونی کننده با حداقل 60٪ الکل استفاده کنید. به این ترتیب، می توانید اطمینان داشته باشید که ضدعفونی کننده‌ی دست شما بیشترین میزان از بین بردن آلودگی را دارا است.

3-در استفاده از این محلول‌ها احتیاط کنید.

بهترین مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح، بر پایه الکل هستند، فقط این نکته را در استفاده از محلول‌های سطوح در نظر داشته باشید که استفاده از ماسک الزامی است زیرا این مواد می‌توانند به سیستم تنفسی شما آسیب وارد کنند. این به این معنی است که آن‌ها قابلیت آتش گرفتن را دارند. به همین خاطر حتما بطری‌های ضدعفونی کننده دست را در مکانی امن و بدون شعله یا گرمای زیاد نگه دارید.

4- ممکن است مواد سمی داشته باشد

سازمان غذا و دارو آمریکا وجود نوعی الکل به نام متانول را در بیش از 100 مارک ضد عفونی کننده دست پیدا کرد. این ماده می‌تواند از طریق پوست جذب شود و موجب حالت تهوع، استفراغ، سردرد، تاری دید، کوری دائمی، تشنج، کما، آسیب دائمی به سیستم عصبی یا حتی مرگ گردد. پس موقع خرید به این نکته توجه کنید که در ترکیبات محلول‌، از متانول استفاده نشده باشد.

5-ممکن است سرماخوردگی و آنفولانزا را از بین نبرد

یک مطالعه نشان داد که اگر بعد از عطسه یا سرفه، ذرات بر روی دست شما باقی مانده باشد، محلول ضد عفونی کننده دست ممکن است به خوبی نتواند پاک‌کنندگی را انجام دهد. متخصصان می‌گویند غلظت ذرات و میزان وجود میکروب در این ذرات می‌تواند در تاثیر محلول‌های ضدعفونی کننده نقش داشته باشد. شستن دست با آب و صابون بعد از عطسه روش بهتری است.

6-به اندازه از محلول‌های ضدعفونی کننده استفاده کنید

الکل موجود در ضدعفونی کننده دست می تواند منجر به خشکی و ترک پوست شود. و همین خشکی پوست می‌تواند محیط را برای رشد میکروب‌ها فراهم آورد. هر بار فقط به اندازه کافی از این مواد استفاده کنید تا این اتفاق نیفتد. می توانید بعد از خشک شدن دست خود لوسیون بزنید تا هر گونه تحریک پوستی را تسکین دهد.

7-بعد از استفاده از محلول، زمان دهید تا ضدعفونی انجام شود

برای ضدعفونی کردن دست یک تا دو بار از محلول را در کف دست پمپ کنید. دستان خود را بهم بمالید به شکلی که بین تمام انگشتان‌تان را نیز ضدعفونی کند. بعد اجازه دهید تا دستان‌تان خشک شود. خشک شدن معمولا 20 ثانیه طول می‌کشد.

8-نوشیدن محلول‌های ضدعفونی کننده خطرناک است

فقط دو قلپ ضدعفونی کننده دست لازم است تا مسمومیت با الکل ایجاد کند، میزان خیلی کمتر از این هم می‌تواند سبب مسمومیت کودکان شود. ضد عفونی کننده دست را از کودکان دور نگه دارید.

9-محلول‌های ضدعفونی‌ کننده در دسته‌ی داروها قرار می‌گیرند

FDA مواد ضد عفونی کننده دست را به عنوان داروهای بدون نسخه (OTC) اعلام کرده است.

برای خرید انواع محلول ضدعفونی‌ کننده می توانید به فروشگاه تجهیزات و لوازم پزشکی ماهان مدیکال مراجعه نمایید.
منبع: https://www.webmd.com/cold-and-flu/ss/slideshow-truth-about-hand-sanitizer

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5