سریال انفرادی – معرفی، نقد و بررسی – Solos 2021

0

گویا قرار نیست به این زودی‌ها فرایند ساخت سریال‌های تلویزیونی به یک وضعیت نرمال درآید. پاندمی کرونا ضربه‌ای جبران ناپذیر به صنعت سرگرمی وارد کرده و به همین دلیل در طی ماه‌های اخیر بیش از آن که شاهد پخش سریال تازه یا حتی ادامه س ریال‌های مهم تلویزیونی باشیم، بیشتر سرگرم مینی سریال‌ها بوده‌ایم. مجموعه‌هایی که ساخت و پخش آن‌ها در دوره پاندمی به راهی موفق برای شبکه‌های پخش سریال‌های تلویزیونی در آمد و حالا می‌توان مینی سریال‌ها را فرشته نجات بخش صنعت سرگرمی در روز‌های سیاه سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دانست.

در طول یک سال گذشته اما مینی سریال‌ها مهمی در دسترس مخاطبان قرار گرفت که هریک از آن‌ها تاثیر خود را بر روی مخاطبان گذاشت. دوران قرنطینه خانگی و شکل برخورد مردم دنیا با سریال‌های تلویزیونی نشان داد که در روزگار پاندمی مینی س ریال‌ها حتی برای مخاطبانی که چندان هم اهل تماشای سریال نیستند می‌تواند اتفاق مثبتی باشد.

در این میان هرچند که شبکه‌های نتفلیکس واچ بی‌مکس با مینی سریال‌های خود تفاوت را رقم زدند و شبکه‌ای مانند اولو نیز تلاش کرد نشان دهد که می‌خواهد متفاوت باشد، اما آمازون پرایم همچنان با سریال‌هایش نمی‌تواند شوری بین مخاطبان به پا کند. به این نکته باید توجه کرد هر چند در طول س ال‌های پس از آغاز فعالیت شبکه آمازون می‌توان سریال‌های موفقی از این استریم آنلاین را به یاد آورد اما در مجموع باید گفت که سریال‌های این شبکه در مقابل کاری که رقبا در این سال‌ها انجام داده‌اند، به راستی موفقیتی به حساب نمی‌آید.

در تازه‌ترین اتفاق، شبکه آمازون پرایم یکی از مهمترین پروژه‌های سال ۲۰۲۱ خود که امید زیادی هم به آن داشت را در روز ۲۱ می‌(۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰) پخش کرد. مینی سریال «انفرادی» (Solos)، مجموعه پرستاره و پربازیگری بود که مدت‌ها علاقه مندان منتظر پخش آن بودند. مینی سریالی که به دلیل شرایط ناشی از پاندمی بار‌ها تاریخ پخش آن به تأخیر افتاد و در نهایت جمعه گذشته آمازون آن را در اختیار مخاطبانش قرار داد.

سازنده و نویسنده مینی سریال انفرادی دیوید ویل است. چهره‌ای که نمی‌توان سابقه چندانی از او پیدا کرد اما آنچه که این مینی سریال را تبدیل به مجموعه‌ای مورد انتظار می‌کرد، حضور پرتعداد ستاره‌های هالیوود در «انفرادی) بود. انتشار پوستر‌های تبلیغاتی این مینی سریال با چهره‌های بازیگران معروف آن نشان می‌داد که آمازون پرایم قصد دارد در میانه سال ۲۰۲۱ اتفاق متفاوتی را رقم بزند.

به این نام‌ها توجه کنید: آن هاتوی، هلن میرن، مورگان فریمن، اوزو ادویا، آنتونی مکی، کنستانس وو، دن استیونز و نیکول بهاری. نام‌هایی که شاید برخی از آن‌ها به تنهایی برای موفقیت یک سریال کافی باشند.

آنتالوژی «انفرادی» قصد دارد در فضایی بسیار متفاوت و حتی در فضایی که هر اپیزود بر اساس یک داستان بنا شده به معنای انسان بودن بپردازد. این مینی سریال تلاش می‌کند نشان دهد که انسان‌ها در اوج تنهایی و در بدترین شرایطی که قرار است تجربه کنند، چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آن‌ها نه تنها دنیای امروز را از دریچه تنهایی خود می‌بینند بلکه قرار است در هر اپیزود مسیری از زندگی‌شان را تصویر کنند و راه‌های فراریا تعامل با آن را به گفت وگو بنشینند.

نکته مهم این است که در هر اپیزود این گفت وگو که حالت مونولوگ دارد به طرق مختلفی با خودآگاه آن‌ها انجام می‌شود. حالا این خودآگاه می‌تواند در قالب یک ربات هوش مصنوعی کاملا شبیه باشد یا همان شخصیت در گذر زمان یا حتی آدم‌هایی که در نهایت شخصیت کلیدی هر اپیزود را به خود» او متصل می‌کند.

طبق گزارش استودیو آمازون، همان طور که کاراکتر‌های اصلی این مجموعه با سفر در زمان دست و پنجه نرم می‌کنند، ربات‌هایی با هوش مصنوعی، برنامه‌ریزی خانه‌های هوشمند، پیوند حافظه غیرقانونی و موارد دیگر به منصه ظهور می‌رسند.

به عبارت دیگر این مجموعه هفت اپیزودی (گلچینی از حقایق عجیب، زیبا، اندوه‌آور، خنده دار و شگفت‌انگیز معنای انسان بودن را بررسی می‌کند. این مجموعه شامل حال و آینده ما است و روشن می‌کند که حتی در منزوی‌ترین لحظات همه ما از طریق تجربه انسانی به هم پیوسته‌ایم. »

این س ریال در مورد معنای انسان بودن تأمل می‌کند با این استدلال که ما حتى در منزوی‌ترین لحظات خود از طریق تجربیات مشترک با دیگران در ارتباط هستیم.

اما با همه این تلاش‌ها و حضور ستارگان معروف هالیوود باز هم انفرادی چنگی به دل نمی‌زند. این مینی سریال مانند بسیاری از مجموعه‌های ساخته شده توسط آمازون پرایم هر چند که از اپیزود‌های ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌ای تشکیل شده اما بعد از گذشت دقایقی از هر اپیزود مخاطب را وارد فضایی از خستگی می‌کند و به عبارت ساده‌تر حوصله مخاطب را سر می‌برد.

گفت وگو‌های مونولوگ گونه برای رخنمایی انسانیت در هر اپیزود به دلیل آن که به شدت دیالوگ محور است و حتی در برخی از اپیزود‌ها اکت ساده‌ای هم ندارد، به شدت تصنعی و غیرقابل باور از کار درآمده است. تلاش برای چنین رویدادی با عوض شدن مداوم دوربین‌ها بر چهره بازیگران و تماشای آن‌ها از زاویه‌های مختلف، به راستی هیچ کمکی به این که مثلا معنای انسانیت بهتر فهمیده شود، نمی‌کند.

به این نکات اضافه کنید که قرار بوده از دل این داستان‌ها که به همدیگر پیوند هم می‌خورد، راهی برای فهم بهتر معنای انسان مثلا در تقابل با تکنولوژی برتر عصر آینده به دست آید. در این راه تکنولوژی هم س عی دارد کمک شایانی کند اما آنچه در انتها بازی می‌ماند همان سر رفتن حوصله است که چرا یک مینی سریال با اپیزود‌های کوتاهش حتی ذره‌ای پیش نمی‌رود.

مینی سریال «انفرادی مانند اکثر مجموعه‌های آمازون پرایم درگیر کلیشه‌هایی است که قبلا در استریم‌های دیگر آزموده شده و امتحان خود را پس داده‌اند. حالا دوباره ابداع چرخ و مثلا بازخوانی معنای «انسان» مانند کاری که پیش از این نمونه درخشانش را در سریال اینه سیاه (Black Mirror) دیده بودیم، فقط کاری عبث است.

منبع: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5