هر آنچه باید درباره دستگاه اکسیژن ساز بدانیم

0

رپورتاژ

دستگاه اکسیژن‌ ساز یکی از تکنولوژی‌های نوین و کاربردی است.که وظیفه غلیظ کردن اکسیژن را بر عهده دارد. هوایی که ما تنفس می‌کنیم.دارای بیش از 78 % نیتروژن و 21 % اکسیژن است. این دستگاه یک وسیله برقی است.که هوای دارای اکسیژن اطراف ما را گرفته و به اکسیژن غلیظ‌‌‌تر تبدیل می‌کند. اگر با این دستگاه آشنایی داشته باشید.به خوبی می‌دانید که نمی‌توان نقش آن را در تسهیل زندگی برخی از افراد نادیده گرفت.

اجاره اکسیژن ساز

دستگاه اکسیژن ساز چگونه عمل می‌کند؟

ابتدا باید بدانیم که این محصولات بر خلاف کپسول‌های اکسیژن بدون منبع داخلی اکسیژنی هستند تا اکسیژن اضافه به محیط تزریق کند، پس هرآنچه که به صورت هوایی با طراوت وارد سیستم تنفسی بیمار می‌شود در حقیقت نشأت گرفته از هوای محیط است. زمانی که این دستگاه را روشن می‌کنید، پمپ‌های مخصوص این محصولات هوای درون اتاق را مکیده و سپس از محفظه‌هایی که حاوی پودر زئولیت هستند عبور می‌دهد .

همانطور که گفته شد هوای اطراف ما تنها ۲۱% اکسیژن دارد. عبور هوا از این محفظه باعث می‌شود تا بخش اکسیژنی مخلوط مورد نظر از دیگر اجزای هوا جدا شده و با کمپرسوری که فشار آن را به حدود ۲۳۰ میلیمتر جیوه می رساند، با خلوصی بیش از ۹۰% وارد محفظه نگهداری پشت فلومتر گردد و آماده تزریق به بیمار شود.

دستگاه اکسیژن ساز چند نوع است؟

دستگاه‌های اکسیژن ساز را میتوان در دسته بندی‌های مختلفی قرار داد که دو دسته بندی از مهم ترین‌ها در زیر شرح داده شده است:

1- دسته بندی بر اساس اندازه و قابلیت حمل و نقل

  • دستگاه اکساز ثابت: بیشتر اکسیژن ساز‌هایی که در منازل و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از نوع ثابت هستند. نا‌گفته نماند که اکسیژن‌ ساز‌های ثابت اغلب دارای چرخ‌هایی در قسمت زیرین هستند.و قابلیت حمل به قسمت‌های مختلف خانه یا مکان مورد نظر را دارند.اما این کار را نمی‌توانید به راحتی نمونه‌های قابل حمل انجام دهید.
  • دستگاه اکساز پرتابل: اکسیژن‌ ساز‌های قابل حمل که وزن کم‌تر و اندازه کوچک‌تری نسبت به اکسیژن‌ ساز‌های ثابت دارند.و برای راحتی در حمل‌و‌نقل طراحی و تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها هیچ‌گونه تفاوتی با دیگردستگاه‌های اکسیژن‌ ساز ندارند.و مکانیزم کار آن‌ها مانند یکدیگر است. تنها تفاوت این نوع با دیگر دستگاه‌ها در اندازه، استفاده از باتری در کنار برق مستقیم و همچنین وزن آن‌ها است. دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز پرتابل می‌توانند با برق (AC , DC) و باتری‌ها تغذیه شوند.

2- دسته بندی بر اساس حجم اکسیژن خروجی

انواع دستگاه های اکسیژن ساز، بر اساس حجم اکسیژن خروجی در ظرفیت‌های 3، 5، 8 و یا 10 لیتر در دقیقه ساخته می‌شوند. ظرفیتهای 3 تا 5 لیتر معمولا برای ناراحتیهای تنفسی مزمن و ظرفیت های بالاتر برای موارد حاد استفاده میشود.

دستگاه اکسیژن ساز یا کپسول اکسیژن؟

سوالی که بسیاری از افراد با آن مواجه می‌شوند اینست که برای بیمار کدام یک بهتر است؟

بهتر است با مقایسه کلی این دو در جدول زیر شروع کنیم:

جدول مقایسه معایب و مزایا

قابلیتدستگاه اکسیژن سازکپسول اکسیژن
نیاز به شارژ اکسیژنندارددارد
نیاز به برق مستقیمداردندارد
خطر انفجارندارددارد
جابه جاییآسان و بی خطرخطر آفرین
تنظیم زمان اکسیژن دهیمعمولا دارندندارد
سیستم هشدار دهندهداردندارد
قابلیت تنظیم غلظت اکسیژنداردندارد
نحوه استفادهآسانآسان

 

البته باید به این موارد مقایسه هزینه این دو را نیز اضافه نمود، چون اجاره دستگاه اکسیژن ساز بسیار مقرون صرفه تر از خرید و یا اجاره کپسول اکسیژن است.

با ملاحظه این موارد به راحتی میتوان به سوال بالا پاسخ داد.

خرید دستگاه اکسیژن ساز و یا اجاره اکسیژن ساز، کدام یک مقرون به صرفه است؟

این سوال نیز یکی از سوالات مهم و متداول مشتریان تندیس آنلاین می‌باشد. با توجه به اختلاف هزینه خرید دستگاه اکسیژن ساز با اجاره آن، جواب این سوال به طور جدی بستگی به زمان نیاز بیمار شما به تزریق اکسیژن دارد. مسلما اگر بیمار شما فقط برای مدت کوتاهی نیاز به دستگاه داشته باشد اجاره دستگاه اکسیژن ساز گزینه خیلی خوبی است، ولی اگر بیمار شما برای چندین ماه و یا حتی به طور دائمی نیاز به اکسیژن اضافی داشته باشد اجاره دستگاه اکسیژن ساز از نظر اقتصادی به صرفه نیست و خرید دستگاه اختصاصی خیلی بهتر است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم موارد مهم درباره اکسیژن ساز را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم. شما میتوانید با مراجعه به وبلاگ مجموعه خدمات درمانی و تجهیزات پزشکی تندیس آنلاین اطلاعات بسیار کاملتری درباره انواع دستگاه های اکسیژن ساز، فیلم‌های آموزشی کار با دستگاه اکساز و سایر نکات مربوط به این دستگاه ها بیشتر آشنا شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.