فیلم احضار 3 یا «احضار: شیطان مرا وادار کرده است»: معرفی، نقد و بررسی – The Conjuring: The Devil Made Me Do It

0

فیلم «احضار» The Conjuring که سال ۲۰۱۳ ساخته شد یکی از مهم‌ترین محصولات هالیوود است؛ فیلمی که توانسته به رگ و ریشه‌ی مجموعه‌ای از فیلم‌ها بدل شود و کلی تماشاگر جذب کند. در هالیوود و در فرهنگ سینمایی به مجموعه‌ای از فیلم‌ها که مبتنی بر شخصیت‌ها و قصه‌های یک اثر خلق می‌شوند، می‌گویند جهان فیلم.

جهان «احضار» The Conjuring هم بر همین مبنا شکل گرفته؛ فیلم‌هایی مثل احضار، آنابل، راهبه و ادامه‌های آن‌ها در این جهان قرار می‌گیرند و هر کدام بخشی از قصه‌ی اصلی مربوط به «احضار» را شرح می‌دهند و کامل می‌کنند. حالا در سال ۲۰۲۱ سومین قسمت «احضار» اکران شده است.

اولین فیلم از این مجموعه سال ۲۰۱۳ اکران شد؛ فیلم اول درباره خانواده پرون با پنج دختر است که در سال ۱۹۷۱ به یک خانه‌ی بزرگ و کهنه در روستایی در ایالت رود آیلند اسباب کشی می‌کنند. در بدو ورود، سگ خانواده حاضر به ورود به خانه نیست. کمی بعد، خانواده پرون متوجه می‌شوند که این خانه توسط قدرتی ناشناخته در حال کنترل است.

مادر ملتمسانه از دو متخصص مسائل ناشناخته به نام‌های اد و لورین وارن (پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا) می‌خواهد تا از خانه‌ آن‌ها بازدید کنند. اد و لورین پی می‌برند که درگیر مخوف‌ترین پرونده‌ی زندگی‌شان شده‌اند. این شروعی است برای مبارزه با یک نیروی شر.

آن زمان فیلم کلی ستایش شد چون بدون صحنه‌ی خشن تماشاگر را می‌ترساند. منتقدان هم معتقد بودند که فیلم بعد از «جن گیر» یکی از درخشان‌ترین نمونه‌های فیلم‌های ترسناک است.

از آن زمان یک قسمت دیگر هم در سال ۲۰۱۶ ساخته شد به نام «احضار ۲» که ماجرا را با همان دو مأمور ویژه مبارزه با نیرو‌های شیطانی دنبال می‌کند.

حالا در قسمت سوم که نامش «احضار: شیطان مرا وادار کرده است» The Conjuring: The Devil Made Me Do It ما با یک فیلم هیجان‌انگیز دیگر روبه رویم. همان دو شخصیتی که با نیرو‌های ماوراء الطبیعه مبارزه می‌کنند حالا هم درگیر پرونده‌اند. خبر تولید این فیلم سال ۲۰۱۶ منتشر شد. توسعه اولیه قسمت سوم احضار، در سال ۲۰۱۶ آغاز شد؛ اگرچه جیمز وان، کارگردان دو قسمت دیگر، اظهار کرد به دلیل تداخل با دیگر برنامه‌ها قادر به کارگردانی در این مجموعه نیست.

پیتر سفرن، تهیه‌کننده فیلم، تأیید کرد که این فیلم دیگر در مورد خانه تسخیر شده نیست. تا ژوئن ۲۰۱۷، رسما اعلام شد که قسمت سوم در دست ساخت است و دیوید لزلی جانسون برای نوشتن فیلم نامه استخدام شد.

مایکل چاوز پس از کارگردانی فیلم نفرین لیورونا به عنوان کارگردان فیلم اعلام شد. «شیطان من را وادار کرد داستانی ترسناک از وحشت، قتل و نیروی شر ناشناخته را آشکار می‌کند که حتی محققان باتجربه در زندگی واقعی اد و لورن وارن را شوکه کرد. یکی از هیجان انگیزترین، پرونده‌های آن‌ها، با جنگ برای روح یک پسر جوان آغاز می‌شود، و سپس آن‌ها را فراتر از هر چیزی که قبلا دیده بودند می‌برد، تا اولین بار در تاریخ ایالات متحده باشد که یک مظنون به قتل برای دفاع از خود ادعای دخالت موجودی شیطانی می‌کند.

فیلم، روایتگر ماجرایی در جولای سال ۱۹۸۱ است که در آن اد وارن به همراه همسرش لورن که محققان موضوعات ماوراء الطبیعه هستند درگیر داستان جدیدی می‌شوند؛ روح مرد جوانی (با بازی روآری اوکانر) که در ش هر کانکتیکات زندگی می‌کند، گرفتار نیرو‌های شیطانی شده و صاحب خانه خود را به قتل می‌رساند. به این ترتیب این زوج وارد قضایایی پیچیده می‌شوند و باید با فرقه‌های شیطان پرستی و بزرگ‌ترین خطری که تاکنون با آن مواجه شده‌اند، دست و پنجه نرم کنند.

بهترین توصیف را مجلهی امپایر درباره‌ی فیلم نوشته است:

جیمز وان و دیوید لزلی جانسون مک گولدریک نمی‌گذارند یک لحظه هم آرام و قرار داشته باشید. شخصیت‌های فیلم وحشت‌زده هستند، اجسام و وسایل خانه روی هوا معلق می‌شوند و به اطراف حرکت می‌کنند! و در همین حین، لورن واد سعی دارند روح خبیث را از وجود دیوید گلتزل ۱۱ ساله (با بازی جولیان هیلیارد) بیرون بکشند.

چنین صحنه‌ای ما را به یاد فیلم‌های مختلفی می‌اندازد، مثل جن گیر (Exorcist)، روانی (Psycho) و درخشش (Shining)، اما سری فیلم‌های احضار امضای منحصر به فرد خودشان را دارند که آن‌ها را به آثاری فراموش نشدنی تبدیل کرده است.

مایکل چاوز، کارگردان این فیلم و همچنین کارگردان فیلم نفرین لیورونا) از طریق کلوزآپ‌هایی که با لنز واید می‌گیرد ترس را آرام آرام به جان بیننده می‌اندازد و با صدا‌های مخوف و فضا‌های تاریک و روشن، کاری می‌کند که از ترس در صندلی‌تان فروبروید.

این فیلم در شبکه اچ بی‌او مکس منتشر شده. در این فیلم ورا فارمیگا، پاتریک ویلسون، روآیری اوکانر و… بازی می‌کنند.

منبع: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.