بزرگ‌ترین کامیون‌های دنیا کدام‌ها هستند؟ گالری عکس

0

کامیون‌های عظیم و پر قدرت اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند، قیمت‌های میلیونی دارند و وزن تنها یک لاستیک آن ۵ هزار ۸۰۰ کیلوگرم است. با مشخصات کامیون‌های عظیم جهان در این گزارش تصویری آشنا شوید:

“بلاز” (Belaz 75710)

شاید کمتر کسی بداند که کامیون‌ بلاروسی “بلاز” (Belaz 75710) قوی‌ترین کامیون جهان است. این کامیون در حالت بار زده ۸۱۰ تن وزن دارد. این کامیون ۲۰ متر طول، ۸ متر ارتفاع و ۹ متر و ۷۵ سانتی‌متر عرض دارد.

کامیون بلاز ۱۱ هزار و ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند ۴۵۰ تن بار حمل کند. وزن هر لاستیک این کامیون ۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم است.

بلاز سری ۷۵۶۰۰

سری ۷۵۶۰۰ کامیون بلاز ساخت بلاروس با طول ۱۵ متر و ۵۰، عرض ۹ متر و ۴۵ و ارتفاع ۷ متر و ۴۷ در میان پنج “اَبَر بارکش‌های” جهان قرار دارد. این کامیون توانایی جابجایی ۳۶۰ تن بار را دارد.

از سری کامیون‌های ۷۵۶۰۰ بلاز مدل‌های ۷۵۶۰۱، ۷۵۶۰۲ (در سمت چپ عکس) و همچنین ۷۵۶۰۳ نیز وارد بازار شده است.

کوماتسو 980E

کامیون‌های کوماتسوی ژاپن سری 980E در رتبه دوم جای می‌گیرند. این کامیون در میان “اَبَر بارکش‌ها” با ده متر عرض در رتبه نخست قرار می‌گیرد و توانایی حمل بیش از ۳۶۹ تن بار را دارد.

اگر قرار شود کامیون کوماتسوی ژاپنی با ۹ متر و ۶۰ سانتیمتر عرض وارد اتوبان بشود، سه باند آن را اشغال خواهد کرد. این کامیون توانایی جابجایی ۳۲۶ تن بار را دارد.

کوماتسو ژاپنی دارای ۱۶ سیلندر و قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار است.

کاترپیلار

کارخانه آمریکایی “کاترپیلار” در میان سازندگان کامیون‌های عظیم در رتبه سوم جای می‌گیرد. یک کاترپیلار مدل ۷۹۷ نزدیک به ۵ میلیون دلار قیمت دارد و برای خرید یک دست لاستیک این کامیون باید ۱۶۰ هزار یورو پرداخت کرد.

کاترپیلار کمتر از ۱۰ متر عرض دارد و با قدرت ۴ هزار و ۵۵ اسب بخار توانایی حمل ۳۶۳تن بار را دارد.

کاترپیلار با ۳۵۴۸ اسب بخار قدرت حمل ۲۹۱ تن بار را دارد. عکس مدل ۷۷۵ جی. مدل AC794 در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ وارد بازار شد.

کاترپیلار اف ۷۹۵ می‌تواند ۳۱۳ تن بار را جابجا کند. این کامیون ۷ متر ارتفاع دارد که در حالت تخلیه بار ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد. (عکس: کاترپیلار هنگام کار در معدن الماس در آفریقای جنوبی)

لیب‌هر

رتبه چهارم تولید کامیون‌های غول‌پیکر در دنیا در اختیار آلمان است. کامیون‌های مارک لیب‌هر سری ۲۸۰ این مارک بیش از ۴ هزار اسب بخار قدرت دارند.

کامیون‌های مارک لیب‌هر آلمان گنجایش ۳۶۳ تن بار را دارند. باید تصور کرد که این کامیون‌ها به چه قدرتی برای تخلیه چند صد تن بارشان نیاز دارند.

این غول‌های عظیم و پر قدرت آهنی فقط با مجوز مخصوص اجازه عبور از جاده‌ها را دارند، ولی معمولا در معادن تردد می‌کنند و بخشی از سیستم عظیم ماشین‌‌آلات معادن هستند که به ابعاد آن در عکس بعدی پی‌خواهید برد.

اینجا معدن ذغال‌سنگ “وایس‌واسر” در ایالت زاکسن آلمان است. این بیل مکانیکی عظیم سه هزار تن وزن دارد و هر حرکت یکی از دندانه‌های آن ده‌ها تن خاک را جابجا می‌کند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

منتخبی از تصاویر تاریخی کمتر دیده شده

با اینکه دسترسی به مستندهای خوب این روزها خیلی زیاد شده و به سبب وجود اینترنت (یا شبحی از اینترنت!) ما عکس تاریخی بسیار زیاد می‌بینیم (و می‌توانیم حدس بزنیم که که کئام عکس‌های معاصر روزی تبدیل به عکس تاریخی خواهند شد)، اما باز هم حجم…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.