دلایلی برای حمایت از صرافی‌های دیجیتال داخلی – دو برتری مهم پلتفرم‌های رمزارز ایرانی که باید به آنها توجه کرد

1

پلتفرم‌های تخصصی و معتبر خدمات و معاملات رمز ارز ایرانی مثل اکسکوینو برای کشور، فعالان و علاقمندان ارزهای دیجیتال و حوزه بلاکچین دستاوردهای بزرگی داشته‌اند.

ما در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی ناجوانمردانه غرب و آمریکا علیه کشور و ظرفیت‌های بومی و ملی قرار داریم. تحریم‌ها باعث شده‌اند که بسیاری از حوزه‌های فناوری از جمله فناوری بلاکچین در داخل ایران تحت تاثیر قرار بگیرند.

تحریم‌کنندگان علاقه‌ای به توسعه فناوری بلاکچین در ایران ندارند چون بسیاری از برنامه‌های آنها را به می‌ریزد؛ اما این همه ماجرا نیست.

مردم ایران، علاقمندان و فعالان تجارت رمز ارزها برای انجام معاملات خود نیاز دارند تا با خیال راحت به فعالیت در این حوزه بپردازند. در حالی که پلتفرم‌ها و صرافی‌های خارجی قابلیت دسترسی و نظارت از طرف نهادهای قانونی و حاکمیتی داخلی را ندارند، هر لحظه ممکن است سرمایه‌های ایرانیانی که برای معاملات از آنها استفاده می‌کنند به خطر بیفتد.

اتفاقی که مسبوق به سابقه است؛ یعنی حتی صرافی‌های معتبر رمز ارز بین‌المللی بارها حساب‌های ایرانیان را مسدود کرده‌اند. دستبردهای پلتفرهای غیرمعتبر خارجی به اموال و سرمایه‌های مردم ایران در این حوزه هم متاسفانه تا کنون کم نبوده است.

امکان کنترل و نظارت بهتر

امکان نظارت و کنترل قانونی مناسب بر تراکنش‌هایی که بر بستر بلاکچین و در حوزه رمز ارز اتفاق می‌افتند، یکی از دغدغه‌های اساسی سیاست‌گذاران در هر کشوری است؛ درحالی که چنانچه سیاست‌گذاران بستری فراهم کنند که سرمایه گذاران داخلی، سرمایه‌های خود را به صرافی‌های داخلی رمزارز منتقل کنند، نه تنها کشور از منافع قابل توجه این گردش‌های مالی بهره‌مند می‌شود، بلکه می‌تواند مطابق با سیاست‌های تعریف شده، بر تراکنش‌های این حوزه نظارت کند تا احتمال ایجاد تراکنش‌های مشکوک، کلاهبرداری و اعمال مجرمانه به حداقل برسد. درحالی که با اعمال سیاست‌ها دفعی، سرمایه‌ها به سوی پلتفرم‌های خارجی مبادله رمزارز روانه شده و قدرت نظارتی سیاست‌گذاران به صفر می‌رسد.

سعید خوشبخت از فعالان حوزه رمزارز می‌گوید: «حوزه رمزارزها از جمله حوزه‌هایی است که اکنون در ابتدای مسیر رشد قرار دارد و استقبال قابل توجه سرمایه‌گذاران داخلی نشان داد که این بازار، ارزش توجه بیشتر از سوی سیاست‌گذاران را داراست؛ چنانچه اکنون بسترسازی و ساماندهی درستی برای این حوزه انجام شود، فرصت بسیار مناسبی برای رشد بخش‌های مختلف این اکوسیستم اعم از صرافی‌ها، پلتفرم‌های داخلی و دیگر ارکان فعال در این حوزه فراهم خواهد شد.»

این فعال حوزه کریپتوکارنسی معتقد است با توسعه صرافی‌ها و پلتفرم‌های داخلی مبادله رمزارز در داخل کشور، اساسا قدرت قانون‌گذار برای رگولیشن حوزه و محافظت از حقوق شهروندان افزایش می‌یابد و امکان پیگیری تراکنش‌ها مشکوک و یا تراکنش‌هایی که با اعمال مجرمانه مرتبط هستند تسهیل می‌شود.

امکان کاهش قابل توجه ریسک‌های سرمایه گذاری

وجود صرافی‌ها و پلتفرم‌های داخلی برای مبادله رمزارزها و اعمال تدابیر هوشمندانه‌ای که امکان کنترل کامل و اصولی فعالیت‌های در حال انجام را فراهم کند، می‌تواند ریسک سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها را به حداقل برساند.

خوشبخت در این باره می‌گوید: «باید به این موضوع توجه داشت که به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌های بین‌المللی، فعالیت کاربران ایرانی در پلتفرم‌های خارجی از وجهه قانونی برخوردار نیست. در نتیجه چنانچه به هر دلیلی مشکلی در فرآیندهای سرمایه گذاری آنها ایجاد شود، آن پلتفرم خارجی مسئولیتی در مقابل دارایی‌های سرمایه‌گذار ایرانی قبول نمی‌کند و حاکمیت نیز قدرتی برای پیگیری موضوع و دادخواهی حقوق کاربر نخواهد داشت. درچنین شرایطی اساسا دارایی فرد در معرض نابودی قرار می‌گیرد و این ریسکی بسیار مهم برای یک سرمایه گذاری به حساب می‌آید.»

وی می‌گوید: «چنین ریسک‌هایی از جمله مواردی هستند که با نظام‌مند کردن صنعت رمزارز در کشور قابل ساماندهی بوده و به حفظ منافع کاربران نیز کمک شایانی می‌کند.»

کارشسان اعتقاد دارند باید توجه داشت که پلتفرم‌های داخلی مبادله رمزارز حتی با همه محدودیت‌ها نیز هنوز می‌توانند پاسخگوی نیاز اکثریت سرمایه‌گذران و تریدرهای داخلی حوزه رمزارز باشند و با کاهش قابل ملاحظه ریسک از بین رفتن سرمایه‌ها، زمینه مساعدی ایجاد کنند که ایرانیان بتوانند از این بازارها سود ببرند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. حمید می گوید

    جناب مجیدی
    بهتر است نوشته های تبلیغاتی را مثل همه سایتهای حرفه ای از نوشته های عادی متمایز بفرمایید تا با نظرات شخصی شما اشتباه گرفته نشود.
    خصوصا متنهایی که به حالت کپی و پیستی در سایتهای مختلف منتشر می‌شود:

    https://www.khabarvarzeshi.com/news/316194/%D8%AF%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5