کتاب‌های الکترونیک رایگان را می‌توانید از این 5 کتابخانه آنلاین به صورت رایگان دانلود کنید و بخوانید

0

تا همین یک و نیم دهه پیش، کتاب‌های الکترونیک به ویژه در ایران مرسوم نشده بودند. همزمان شروع تب وبلاگ‌نویسی، به تدریج سایت‌هایی سربرآوردند که نسخه اسکن شده کتاب‌ها را درج می‌کردند. با کندی زیاد، سرانجام سایت‌های فروش قانونی کتاب مثل فیدیبو و طاقچه آغاز به کار کردند و از آن پس دیگر خرید و خواندن کتاب دیجیتالی به زبان فارسی دیگر یک رؤیا نبود.

اما به هر حال در وضعیت اقتصادی جالبی نیستیم و مهم‌تر از آن گاهی دنبال نسخه اصلی و نایاب یک کتاب هستیم. برخی‌ها در این مواقع به تورنت پناه می‌برند. اما جالب است بدانید که در اینترنت کتابخانه‌هایی است که شما می‌توانید آزاد و رها و به صورت قانونی کتاب‌های باارزشی به صورت متنی و حتی گویا از آنها دانلود کنید یا آنلاین بخوانید.

البته مسلم است که هر کتابی هم در آنها پیدا نمی‌شود و در آنها معمولا خبری از کتاب‌های تازه مشمول کپی رایت نیست، اما حجم کتاب‌های رایگان موجود در آنها آنقدر زیاد است که هر کسی مطابق سلیقه خود می‌تواند کتاب‌هایی در آنها پیدا کند. فقط باید هوشمند باشید و در آنها با دقت جستجو کنید.

1- کتابخانه رایگان Open Library

پروژه Open Library، یک پروژه جالب است که به نوعی می‌خواهد یک میراث فرهنگی برای ما در اینترنت جفظ کند.

صفحات وب بعد از پاک شدن از سرورهایشان و مصنرف شدن صاحبانشان از ادامه فعالیت نیست و نابود می‌شوند. اما پروژه Open Library میلیون‌های صفحه وب را آرشیو کرده تا حتی بعد از بین رفتن، نسخه اصلی بتوان به آنها دسترسی نسبی داشت.

اما بخش دیگر این پروژه ذخیره کردن کتاب‌های الکترونیک ارزشمند است. کاربر می‌تواند از میان میلیون‌ها کتاب، کتاب مورد علاقه خود را قرض بگیرد و در حساب کاربری خود در این سایت داشته باشد.

اگر در این سایت ثبت‌نام کنید می‌توانید فهرستی از کتاب‌هی مورد علاقه‌تان را در آینده قصد خواندن آنها دارید، ذخیره کنید.

به علاوه می‌توانید کتاب‌های خودتان را که مشمول کپی رایت نیستند در آن آپلود کنید.

وقت بگذارید و برای امتحان هم شده تنها نگاهی به مثلا بخش کتاب‌های علمی تخیلی یا پزشکی آنها بیندازید و از تنوع آثار شگفت‌زده شوید.

حتی می‌توانید نسخه اصلی کتاب‌های ادبی کلاسیک را ببینید و ترجمه‌هایی که را دارید با آنها مقایسه کنید. کاری که من گاهی دوست دارم و انجام می‌دهم.

2- کتابخانه پروژه گوتنبرگ

پروژه گوتنبرگ از سال 1971 شروع شد و هدف از آن دیجیتال کردن کتاب‌ها و کلا محصولات فرهنگی بود. بعد از راه‌اندازی اینترنت، پروژه گوتنبرگ آنلاین شد و الان 60 هزار کتاب الکترونیک را در دل خود جا داده است.

کتاب‌ها در این سایت هم طبقه‌بندی شده‌اند و محدود به کتاب متنی نیستند و کتاب‌های گویای زیادی هم در آن هستند. حتی در آن محصولات موسیقیایی هم یافت می‌شوند. کتاب‌های آن محدود به انگلیسی نیستند و کتاب‌هایی به زبان‌های دیگر مانند عربی و حتی کتاب‌های یونان باستان هم در آن پیدا می‌شوند!

وقتی شما به کتابی علاقه‌مند شدید، می‌توانید آن را آنلاین بخوانید یا با فرمت متنی یا کیندل دانلود کنید. حتی امکان دانلود کتاب با فرمت محبوب EPUB  با یا بدون عکس هم وجود دارد.

3- کتابخانه  Internet Archive

کتابخانه  Internet Archive را بزرگ‌ترین کتابخانه موجود می‌دانند، چرا که مجموعا 32 میلیون کتاب الکترونیک در آن وجود دارد. به علاه حدود 591 میلیارد صفحه اینترنتی و میلیون‌های ویدئو؛ کنسرت، فایل صوتی و حتی نسخه قدیمی برنامه‌های کامپیوتری هم در آن بایگانی شده‌اند!

4- کتابخانه Wiley Online

شما خواه در پی نوشتن یک انشاء یا مقاله علمی باشید یا خواه در پی کسب معلومات عمومی از این کتابخانه لذت خواهید برد.

فعلا در این کتابخانه 22 هزار کتاب الکترونیک و 1600 شماره مجله بایگانی شده‌اند.

5- کتابخانه دیجیتال جهانی یا World Digital Library

این کتابخانه آنلاین در سال 2009 افتتاج شد و فعلا آرشیوی غنی از کتاب‌های الکترونیک و حتی کتاب نادر خطی با قدمت چندهزار ساله را در خود جا داده است. برآورد می‌شود که 19 هزار اثر از 190 کشور دنیا در آن موجود باشد.

این پروژه توسط کتابخانه کنگره آمریکا و یونسکو پشتیبانی می‌شود و هدف از آن دسترسی‌پذیر کردن فرهنگ برای همگان است. علاوه بر کتاب در آن عکس‌ها و نقشه‌های جالبی هم پیدا می‌شود.


با کتاب افق دیدتان را گسترده کنید و به آموختن ادامه دهید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.