کاپ قاعدگی برای چه سنی مناسب است؟

0

رپورتاژ

شاید استفاده از تامپون‌ها و نوارهای بهداشتی اولین گزینه‌هایی باشند که در زمان قاعدگی به آنها فکر کنید. اما امروزه گزینه‌ی دیگری نیز برای استفاده در این دوران مورد توجه قرار گرفته و بسیار محبوب است. کاپ‌های قاعدگی یکی دیگر از محصولات بهداشتی زنانه هستند که در دوران قاعدگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاپ قاعدگی چیست؟

کاپ قاعدگی شبیه به فنجان‌های کوچکی هستند که از پلیمر پزشکی ساخته شده‌اند و در حین قاعدگی داخل واژن قرار می‌گیرند. ساختار این محصول بهداشتی به گونه‌ای است که با دیواره‌های واژن سازگار است و برخلاف پد و تامپون که خون پریود را جذب می‌کنند، این محصول خون را در دوران قاعدگی در خود جمع خواهد کرد.

مزایای کاپ های قاعدگی

از مزایای این محصول می‌توان به سازگاری با محیط زیست، بی بو و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد.

نکته قابل توجه در خصوص مقرون به صرفه بودن کاپ های قاعدگی این است که با مراقبت مناسب و صحیح از این محصول بهداشتی می‌توان یک کاپ قاعدگی را حداقل برای 7 سال نگهداری کرد.

قیمت کاپ قاعدگی

خوب است بدانید که کاپ‌های قاعدگی در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و بسته به شرکت تولید کننده، و سایز کاپ قاعدگی به طور متوسط در رنج قیمتی 250 الی 550 هزار تومان به فروش می‌رسند.

با در نظر گرفتن هزینه پدهای بهداشتی و تامپون مصرف شده در طول یکسال و آسیبی که این مدل پدها برای محیط زیست دارند، هزینه و مبلغی که برای کاپ قاعدگی و استفاده از آن برای متوسط 5 الی 7 سال می‌پردازید، کاملا مقرون به صرفه است.

با این حال به دلیل فراگیر نبودنِ استفاده از کاپ‌های قاعدگی همیشه سوالاتی ذهن مصرف کنندگان را درگیر می‌کند. یکی از این سوالات سنِ مناسب برای استفاده از این محصولِ بهداشتی است. علاوه بر پاسخ به این سوال در ادامه به چند نکته کاربردی و مهم برای کسانی که برای اولین بار می‌خواهند از این محصول بهداشتی استفاده کنند، اشاره خواهیم کرد.

چه سنی برای استفاده از کاپ قاعدگی مناسب است؟

پاسخ به این سوال ساده است. هر نوجوانی به محض تجربه‎‌ی اولین پریود می‌تواند از کاپ‌های قاعدگی استفاده کند. با این حال بهتر است برای تصمیم‌گیری در رابطه با استفاده‌ از این محصول بهداشتی چند عامل زیر را در نظر بگیرید.

آیا با استفاده از کاپ قاعدگی احساس راحتی دارم؟

کسانی که تجربه‌ی استفاده از تامپون را در دوران پریود داشته‌اند راحت‌تر با استفاده از کاپ‌های قاعدگی کنار می‌آیند. اما به هر حال به دلیل قرارگیری این محصول در داخل واژن باید شرایط آناتومی بدن خود را بسنجید و سپس در مورد استفاده از این محصول بهداشتی تصمیم بگیرید.

آیا با استفاده از کاپ قاعدگی نشتی خون خواهم داشت؟

برخی از افراد بیشتر نگران خونریزی از کاپ در این دوران هستند. باید بگوییم که اگر سایز مناسب خود را انتخاب کنید و طبق دستورالعمل‌های ذکر شده، کاپ قاعدگی را جایگذاری کنید هیچ مشکلی در دوران قاعدگی به لحاظ نشت خون نخواهید داشت. با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر برای اولین بار قصد استفاده از این محصول را دارید برای اطمینان حاصل کردن از انتخاب درست، روزهای اول قاعدگی آن را در منزل استفاده کنید تا اگر مشکلی به وجود آمد بتوانید به راحتی آن را رفع کنید.

آیا با وجود استفاده از کاپ قاعدگی می‌توان ورزش کرد؟

باید گفت نوجوانانی که به طور حرفه‌ای ورزش می‌کنند استفاده از کاپ قاعدگی را ترجیح می‌دهند زیرا این محصول حتی در ورزشی مانند شنا هم برای شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته ورزش کردن در دوران پریودی برای هرکس متفاوت است و باید با توجه به نیاز خود به انتخاب محصول مورد نظرتان در دوران قاعدگی بپردازید.

آیا باکره‌ها نیز می‌توانند از کاپ قاعدگی استفاده کنند؟

جواب کوتاه به این سوال بله است. همانطور که گفتیم به محض پریود شدن می‌توانید از کاپ‌ها قاعدگی استفاده کنید.

برای استفاده از کاپ‌های قاعدگی محدودیت سنی وجود ندارد. با این وجود باید راحتی بدن خود را در نظر بگیرید. به دلیل اینکه عضلات واژن در سن پایین‌تر و در افراد باکره کمی سفت‌تر است ممکن است قرار دادن این محصول در داخل واژن کمی دشوارتر باشد. بنابراین نیاز به تمرین بیشتری برای قرارگیری کاپ قاعدگی دارید و اگر احساس ناراحتی می‌کنید مجبور به استفاده از این محصول نیستید.

همانطور که می‌دانید واژن مانند نوار پلاستیکی انعطاف پذیر است؛ این بدان معناست که عضله‌ی واژن قادر به کشش و بازگشت به حالت اولیه‌ی خود است بنابراین بدانید که واژن با استفاده از کاپ‌های قاعدگی کشیده نمی‌شود.

با این حال پیشنهاد می‌کنیم اگر باکره هستید برای استفاده از کاپ‌های قاعدگی با دکتر متخصص زنان مشورت کنید و اصول خانوادگی خود را هم حتما در نظر بگیرید.

نکات قرار دادن، برداشتن و نگه‌داری کاپ قاعدگی برای بار اول

  • ابتدا دستان خود را به خوبی بشویید و سعی کنید برای این کار کاملاً صبور و آرام باشید.
  • برای قرار دادن کاپ تاهای مختلف را امتحان کنید و ببینید با کدام مدل از تا راحت‌تر هستید.

  • پیشنهاد می‌کنیم برای سهولت در ابتدا از روان‌کننده‌ها برای قرار دادن این محصول استفاده کنید.
  • به آرامی کاپ قاعدگی را داخل واژن قرار دهید و از فیکس شدن آن مطمئن شوید.
  • حواستان باشد برای خارج کردن کاپ ساقه‌ی آن را نکشید. ساقه تنها راهنمای شما برای پیدا کردن پایه‌ی اصلی کاپ قاعدگی است.
  • بعد از خارج کردن کاپ قاعدگی خون جمع شده در داخل فنجانِ آن را در دستشویی خالی کنید و به خوبی با آب و صابون بشویید. فراموش نکنید پیش و پس از استفاده از کاپ قاعدگی دست‌های خودتان را نیز به خوبی شستشو دهید.
  • حتماً سعی کنید سایز مناسب خود را انتخاب کنید تا برای قرارگیری و برداشتن کاپ با مشکلی مواجه نشوید.
  • برای شستشوی کاپ‌های قاعدگی بهتر است از آب گرم استفاده کنید. همچنین به منظور ضدعفونی کردنِ این محصول پیشنهاد می‌کنیم آن را 5 تا 10 دقیقه در آب جوش قرار دهید. این کار را قبل و بعد از هر دوران پریود انجام دهید.

نکته پایانی اینکه،کاپ‌های قاعدگی می‌توانند جایگزینِ مناسبی به جای تامپون و پد های بهداشتی برای استفاده در دوران قاعدگی باشند. با این حال عادت کردن به آنها و نحوه‌ی صحیح مصرف به گونه‌ای که با آن راحت باشید زمان‌بر است و نیاز به تمرین دارد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد استفاده از این محصول بهداشتی را دارید صبور باشید و از تجربیات افرادی که از کاپ‌ قاعدگی استفاده می‌کنند بهره بگیرید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.