بیوگرافی ژرار دوپاردیو، ستاره سینمای فرانسه + گالری عکس (به مناسبت زادروز او)

0

در آنی که بر صحنه یا روی پرده ظاهر می‌شود، همه بی درنگ می‌فهمند غول وارد شده است. ژرار دوپاردیو در چند دهه گذشته بیش از هر بازیگر دیگری در سینمای فرانسه مطرح بوده  و در حال حاضر 70 سالگی را پشت سر گذاشته است.

فیلم های ژرار دوپاردیو آمریکا از غرب تا کشورهای آسیایی در شرق به نمایش در آمده است. او در نقش های متفاوتی مانند کریستوف کلمب، کنت مونت کریستو، سیرانو دوبرژیراک بازی کرده و بزودی در نقش راسپوتین ظاهر می شود. با رابرت دو نیرو، کاترین دونو همبازی بوده و برنده جایزه نخل طلایی ، گلدن گلوب و دو شیر طلایی جشنواره ونیز است.

«هیچ‌وقت دنبال ابر بازیگر شدن نبودم. حتی اگر مردم به من این جایگاه را بدهند، من نمی‌پذیرم. آنچه که برایم مهم است، این است که توقف نکنم… شریک بودن در لحظه‌ها، فیلم‌های که در آن بازی کردم، حتی به عنوان تماشاچی، شریک شدن لحظه‌ها ی احساسی، لحظه‌های خشونت و بی قراری با دیگران.»


فیلم‌‌شناسی:

۲۰۱۲ – آستریکس و اوبلیکس: خدا حافظ خاک بریتانیا
۲۰۱۰ – بعدازظهر من با مارگاریت
۲۰۰۸ – آستریکس در بازی‌های المپیک
۲۰۰۸ – بابلیون ای.دی
۲۰۰۴ – بانوی تفنگدار
۲۰۰۳ – ساکت باش
۲۰۰۲ – ناپلئون
۲۰۰۲ – آستریکس و اوبلیکس: مأموریت کلئوپاترا
۲۰۰۱ – ویدوک
۲۰۰۰ – زندگی مانند گل سرخ
۲۰۰۰ – ۱۰۲ سگ خالدار
۱۹۹۹ – آستریکس و اوبلیکس گرفتن سزار
۱۹۹۸ – مردی در نقاب آهنی
۱۹۹۶ – مأمور مخفی
۱۹۹۴ – پدر قهرمان من
۱۹۹۴ – یک تشریفات ساده
۱۹۹۲ – فتح بهشت
۱۹۹۰ – سیرانو دوبرژراک
۱۹۸۸ – کامیل کلودل
۱۹۸۵ – پلیس
۱۹۸۰ – آخرین مترو
۱۹۷۸ – دستمال‌های خود را آماده کنید


کودک شرور یک خانواده‌ی نابهنجار

ژرار دوپاردیو در شهرستانی در جنوب پاریس به دنیا آمد، در خانواده‌ای پریشان‌احوال: پدرش بیشتر اوقات بیکار بود و غالبا مست و مادرش بیشتر اوقات باردار. خود او از کودکی شرور بود و به هر خلافی دست زد. اگر به تئاتر و سینما راه نیافته بود بی‌تردید تبهکار می‌شد! هنر بازیگری او را نجات داد، شرارت ذاتی و ناآرامی درونی او را به خدمت هنر در آورد و او را خیلی زود به یکی از بهترین بازیگران سینمای فرانسه بدل کرد.


در ۱۹۰۰ فیلم – حماسی برناردو برتولوچی

ژرار دوپاردیو در نمایی از فیلم بلند و حماسی ۱۹۰۰ به کارگردانی برناردو برتولوچی، دو سوی او دانلد ساترلند و رابرت دنیرو ایستاده‌اند. این فیلم پرشکوه و پنج ساعته را برتولوچی در سال ۱۹۷۶ کارگردانی کرد.


در فیلم درخشان “آخرین مترو” به کارگردانی فرانسوا تروفو

ژرار دوپاردیو برای بهترین سینماگران فرانسه، از جمله در چند فیلم فرانسوا تروفو نقش ایفا کرده است. در اینجا در کنار کاترین دونوو در فیلم زیبای “آخرین مترو” محصول ۱۹۸۰ به کارگردانی فرانسوا تروفو.

ژرار دوپاردیو


«تماشاگر سینما، با شخصیت‌ها، یا قهرمان فیلم همذات پنداری می‌کند. برای من، مهم همین است. من هم مانند تماشاگر می‌خواهم کسانی را پیدا کنم که قابل احترام هستند، می‌خواهم همذات پنداری کنم و زمانی را با این شخصیت بگذرانم .»


در نقش دانتون، چهره بزرگ انقلاب کبیر

ژرار دوپاردیو روی پرده سینما به شماری از سیماهای تاریخی جان بخشیده است، مانند دانتون، از رهبران نامدار انقلاب کبیر فرانسه که گردن او به دستور همرزم و دوست سابقش روبسپیر به زیر تیغ گیوتین رفت. صحنه ای از دانتون به کارگردانی آندری وایدا، محصول ۱۹۸۲.


ژرار دوپاردیو در نقش کمدی

ژرار دوپاردیو همه گونه نقشی ایفا کرده، از جمله در نقش‌های کمدی هم خوش درخشیده است. اینجا در نمایی از فیلم آستریکس و اوبلیکس، دو شخصیت کمیک در فیلمی از کلود زیدی، محصول ۱۹۹۸.


شوالیه رومانتیک و شاعر سلحشور

سیرانوی برژراک، یکی از نقش‌های دشوار و به یادماندنی ژرار دوپاردیو است که در آن در نقش شوالیه‌ای عاشق‌پیشه و شاعرمنشی ظاهر می‌شود که از بخت بد بسیار زشت است اما باز هم سرانجام دل یار را فتح می‌کند.


در سینمای بین‌المللی

ژرار دوپاردیو در چندین پروژه هالیوود نیز نقش ایفا کرده است، از جمله در فیلم “گرین کارت” به کارگردانی پیتر وایر. این کمدی عاشقانه در سال ۱۹۹۰ تولید شد و نقش زن اول را اندی مک‌داول ایفا کرد.


فرار از مالیات تا قلب روسیه!

ژرار دوپاردیو شهروند خوبی نیست و تا توانسته به هر ترفندی دست زده تا مالیات نپردازد. رسانه‌های جمعی او را به عنوان فردی شرور و یاغی نسبت به قوانین اجتماعی معرفی می‌کنند. در گذشته به خاطر فرار از مالیات به بلژیک مهاجرت کرد. در سال ۲۰۱۳ از روسیه تقاضای تابعیت کرد تا خیالش برای همیشه راحت باشد. ولادیمیر پوتین هم با آغوش باز او را پذیرفت و او را دوست خود خواند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سری جدیدی از عکس‌های جذاب مقایسه‌ای زمان قدیم و جدید مکان‌ها و شهرها

عکس‌های «قبل و بعد» یا عکس‌های یک مکان بعد از گذشت زمان مدید، به چند دلیل جالب از آب درمی‌آیند:دگرگونی دیداری: انسان‌ها به طور طبیعی به سمت تغییرات و دگرگونی‌های بصری گرایش دارند. عکس‌های قبل و بعد تصویری واضح و قابل توجه از پیشرفت،…

چیزهای کوچکی که مایه دلخوشی، سرگرمی یا تعجب یا تفریح می‌شوند – گالری عکس

دلخوشی‌ها در زندگی بسیارند. دلخوشی می‌تواند خانه بزرگ، ماشین لوکس، شغلی دلخواه، تماشای فیلم در آخر روز خسته‌کنندهt یک کتاب تازه، معاشرتی روح‌افزا باشد یا حتی چیزهایی کوچک‌تر مانند دیدن زمین یخ‌زده در اول صبح زمستان و شکسته شدن لایه نازک یخ…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

نوستالژی: سیر در لوازم التحریر قدیمی

لوازم التحریر زمان کودکی ما نه کیفیت لازم را داشتند (به جز استثنائاتی) و نه تنوع کافی را. خوبی‌اش این بود که ما اصلا نمی‌دانستیم که لوازم التحریر با کیفیت عالی‌تری هم وجود دارد و فاصله فقیر و غنی در مدارس آنقدرها هم زیاد نبود. یعنی تقریبا…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.