شکسته شدن رکورد خدمات پرستاری و پزشکی در منزل

0

رپورتاژ

از زمستان 98 و با فراگیر شدن ویروس کرونا، یک دفعه نیاز به خدمات پزشکی و پرستاری در منزل به قدری افزایش یافت که به سرعت تعداد مراکز ارائه دهنده این خدمات چندین برابر شد. این مراکز برای بر طرف کردن نیاز جامعه به اقدامات درمانی در منزل شخصی به وجود آمدند و با وجود کرونا و موج های آن که افراد بسیاری را درگیر خود کرد، استفاده از این خدمات راهی منطقی برای بسیاری از افراد بود.

عوامل مختلفی باعث استفاده افراد از این خدمات می شود؛ مهم ترین عامل افزایش استفاده از این خدمات را شاید بتوان کمبود فضا و امکانات در بیمارستان ها دانست، به شکلی که در پیک های کرونا با استفاده از اقدامات درمانی برای بیماران با وضع سلامتی بهتر در منزل، فضا و امکانات برای بیماران با وضعیت وخیم تر در بیمارستان ها فراهم شد. یک دلیل دیگر گذراندن مدت قرنطینه 14 روزه در منزل است. افراد مبتلا میتوانند اقداماتی مانند تزریق عضلانی و تزریق وریدی در منزل خود انجام دهند تا بدون نیاز به ترک قرنطینه در مدت بیماری از خدمات درمانی مناسب برای بهبود سریع تر بهره مند شوند.

اما یک دلیل مهم برای استفاده از خدمات بالینی در منزل نه برای بیماران کرونایی، بلکه برای افرادی است که نمیخواهند به این بیماری مبتلا شوند. بسیاری برای پرهیز از حضور در مراکز درمانی و بیمارستان ها که احتمال وجود ویروس در آن مکان ها بسیار بیشتر است، ترجیح می دهند در خانه شخصی خود از خدمات درمانی که نیاز دارند بهره ببرند؛ زیرا در این حالت فقط یک پزشک یا پرستار با رعایت پروتکل ها در خانه بیمار حاضر می شود و سریع نیز آنجا را ترک می کند.

اما امروز و پس از سپری شدن یک دوره خدمات پرستاری شدید در زمینه بیماری کرونا، این خدمات به شکل گسترده ای در زمینه های مختلف توسط مردم استفاده می شود. در ادامه زمینه های مختلف که این خدمات کاربرد دارد را بررسی می کنیم.

خدمات تزریق در منزل

تزریقات یکی از اصلی ترین نیازها به حضور پرستار در منزل است. تزریقات در انواع مختلفی انجام می شود که به طور کلی دو دسته تزریق عضلانی و تزریق وریدی یا سرم تراپی بیشترین استفاده را دارد. داروهایی مانند رمدسیویر که برای درمان کرونا استفاده زیادی دارد از این راه به بدن بیماران منتقل می شود و عده ای از بیماران به صورت مداوم باید تزریق انجام دهند که مراجعه دائم به مراکز درمانی برای این کار میتواند اذیت کننده باشد.

پانسمان

بسیاری از افراد دچار زخم هایی می شوند که نیاز به پانسمان دارند. پانسمان هم به کنترل خونریزی کمک می کند هم با توجه به محیطی که روی زخم ایجاد می کند باعث بهبود سریع تر می شود. به دلایل مختلف مانند بعد از عمل جراحی، زخم دیابتی، زخم بستر و… افراد به پانسمان نیاز پیدا میکنند که یک پرستار این کار را برایشان میتواند در منزل انجام دهد.

کشیدن بخیه

یک سری از بخیه ها بعد از مدتی در پوست جذب می شوند اما بخیه های غیر جذبی را حتما باید توسط کادر درمانی کشید. عده ی بسیاری ترجیح می دهند برای کشیدن بخیه دیگر به مرکز درمانی مراجعه نکنند و پرستار برای کشیدن آن به منزل آنها بیاید.

ویزیت شدن توسط پزشک در منزل

امروزه با وجود اپلیکیشن های مختلف امکان مشاوره آنلاین و تلفنی توسط پزشک عمومی و متخصص وجود دارد اما در این حال بیمار فقط میتواند علائم بیماری خود را بگوید. اما با حضور پزشک در منزل، فرد به طور کامل معاینه می شود و با توجه به تشخیص دکتر مراحل درمان خود را طی می کند. بسته به نیاز فرد هم میتواند از پزشک عمومی استفاده کند و هم از پزشک متخصص در زمینه های داخلی، اطفال، ارتوپدی، ریه، طب اورژانس، عفونی و…

پرستار خصوصی

یکی دیگر از خدمات حضور و ماندن پرستار در منزل شخص بیمار و در کنار اوست. بعضی از بیماری ها به توجه بیشتر و دائمی پرستار نیاز دارد که در این حالت این امکان وجود دارد که پرستار به صورت شبانه روزی در منزل بیمار بماند و به او در روند بهبود کمک کند. از این خدمت برای بیماری کرونا هم استفاده زیادی می شود.

خدمات پرستاری در منزل تهران

به دلایلی که در بالا آورده شد و دلایل بسیار دیگر مردم اقبال رو به رشدی به استفاده از خدمات درمانی وبالینی در منزل نشان می دهند. راحتی استفاده از این خدمات باعث شده که خیلی ها آن را نسبت به شیوه های سنتی مراجعه به بیمارستان ها و مراکز و ماندن در صف انتظار تا موقع نوبتشان ترجیح دهند.

در حال حاضر اما این خدمات بیشتر در شهرهای بزرگ و به خصوص تهران رواج دارد. به دلیل جمعیت زیاد تهران و نیاز فراوان مراکز مختلف تمرکز خود را بر فعالیت در این شهر گذاشته اند اما به احتمال بسیار زیاد در سالهایی نه چندان دور این خدمات در سایر نقاط کشور نیز به اندازه تهران فراگیر خواهد شد.

اگر روزی قصد استفاده از خدماتی این چنینی در منزل خود داشتید، حتما در انتخاب فرد یا مرکزی که از آن استفاده می کنید توجه زیادی داشته باشید. وزارت بهداشت بر روی مراکز دارای مجوز نظارت می کند پس حتما مطمئن شوید از مرکز معتبر دارای پرونه و مجوز از وزارت بهداشت اقدام به دریافت خدمات پرستاری و پزشکی برای خود و نزدیکانتان می کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.