۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

وقتی علاقه‌های شخصی طراحان سراغ خودروهای اسپرت می‌آید

0

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.

در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه خودروهای مفهومی و چه خودروهایی که توسط خودشان تولید شوند. این شرکت‌ها بیش از ۵ دهه است در این زمینه فعالیت می‌کنند و برخی از جالب‌ترین و مهم‌ترین خودروهای تاریخ را خلق کردند.

گاهی اوقات که این دفاتر طراحی خودرو یک پروژه تجاری برای طراحی خودروی تولیدی به بازار یا خودروی مفهومی را در دست ندارند؛ وسوسه می‌شوند سراغ علاقه‌مندی‌های خود بروند و یک خودروی اسپرت را گرفته و در آن تغییراتی بدهند. این تغییرات می‌تواند جزئی و کوچک یا عمده باشد ولی به هر حال جالب هستند و نتیجه نهایی هیجان‌انگیز می‌شود. آن‌ها یک خودروی جذاب را گرفته و آن را جذاب‌تر می‌کنند.

حالا می‌خواهیم سراغ ۸ خودرویی برویم که توسط طراحان ایتالیایی دستکاری و جذاب‌تر شدند:

Alfa Romeo Disco Volante

Carrozzeria Touring Superleggera یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های طراحی در ایتالیا است. آن‌ها مسئول طراحی افسانه‌هایی مانند نسخه‌های اصلی لامبورگینی مانند 350GT بودند.

آن‌ها چند سال پیش تصمیم گرفتند یک تفسیر مدرنی از خودروی اسپرت ارائه بدهند. مقدار زیادی فیبر کربن، کمی پول نقد و یک خودروی آلفا رومئو 8C Competizione شروع پروژه‌ای بود که به خلق خودروی آلفا رومئو Disco Volante ختم شد.

طراحی این خودرو براساس نمونه اولیه خودروی آزمایشی Disco Volante در دهه ۱۹۶۰ انجام گرفته است. اساس طراحی این خودرو براساس خودروی ناامیدکننده 8C Competizione بوده اما اکنون بسیار متفاوت شده است. همان‌طور که «جرمی کلارکسون» در تاپ گیر نشان داد خودروی دیسکو ولانته واقعا یک ماشین اسپرت خاص و منحصر به فرد است.

Aston Martin V12 Zagato

این احتمالا یک نمونه کامل و بارز از طراحی خودروی اسپرت توسط یک خانه طراحی ایتالیایی است. زاگوتو مشارکت دیرینه‌ای با استون مارتین داشته است و تا جایی که کاملا V12 Zagato نشان می‌دهد طراحی متفاوتی دارد.

خودروی V12 Zagato براساس V12 Zagato ساخته شده است که یک ماشین اسپرت کاملا مناسبی برای پیست مسابقات بود. دارای موتور V12 با گنجایش ۵.۹ لیتر آشنای استون با قدرت ۵۱۲ اسب بخار است. همچنین، از سیستم تعلیق مستطیلی دو سر مستقل در هر چهار گوشه با دمپرهای Multimatic DSSV استفاده می‌کند که باعث می‌شود در مسیر قابل توقف نباشد.

BMW Zagato Coupe

بسیار شبیه به خودروی BMW Z4 است؛ چون اساسا یکی هستند. طراح ارشد بی‌ام‌او و طراح اصلی خودروهای زاگوتو با یکدیگر دوست هستند؛ بنابراین تصمیم می‌گیرند روی این خودرو همکاری کنند.

از نظر مکانیکی، Zagato Coupe با مدل Z4 تفاوت آن‌چنانی ندارد اما نمای بیرونی متفاوت شده است و فقط دو سان روف، توری جلویی Z شکل و چند المان جزئی دیگر تغییراتی داشتند.

Ford Mustang Giugiaro Concept

این خودرو توسط خود «جورجتو جوجیارو» طراحی نشده است؛ بلکه پسرش «فابریزیو» آن را خلق می‌کند. اگرچه این خودرو فقط یک خودروی مفهومی است اما تاثیر بسیار زیادی بر طراحی نسل فعلی موستانگ داشت.

«فابریزیو» همانند پدرش می‌خواست در فرم فکتور موستانگ اروپایی عمل کند و نتیجه کار بسیار خوب شد. موستانگ جیوجیارو علاوه بر رنگ‌آمیزی نارنجی و درهای قیچی، دارای نمای داخلی بسیار متفاوت و کاملا بازطراحی شده است. این خودرو هنوز یک موستانگ بود؛ با موتور ۴.۶ لیتری V8 در زیر کاپوت که نیرو را با یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد.

Corvette Rondine

هنگامی که نسل دوم نمادین این خودرو یا همان C2 Corvette در دهه ۶۰ وارد بازار شد؛ دفتر طراحی Pininfarina تصمیم می‌گیرد که ایده‌های خودش درباره Corvette به نمایش بگذارد.

در راس طراحی این خودرو شخصی به نام Tom Tjaarda قرار داشت که یک طراح خودروی بسیار تاثیرگذار در زمان خودش بود و خودروهای افسانه‌ای مانند DeTomaso Pantera و Saab 900 را طراحی کرده است.

خودروی مفهومی Rondine یک ماشین به طور جدی زیبا است و واقعا حیف شده که نسخه واقعی و تجاری از آن ندیدیم.

Bentley Continental GT Flying Star

پیش از اینکه تورینگ روی Disco Volante شگفت‌انگیز کار کند؛ آن‌ها با پروژه‌های ساده‌تری درگیر بودند که یکی از آن‌ها همین خودرو است. یک نسخه از Bentley Continental GT که خودش بسیار جذاب و هیجان‌انگیز بود و پس از تغییرات اعمال شده به خودروی فرا جذاب تبدیل شد.

از نظر مکانیکی مشابه هم هستند ولی از نظر ظاهری تغییراتی دارند که در دنیای واقعی هم قابل تشخیص است.

Ferrari 330 GTS

وقتی صحبت از خودروهای اسپرت فراری در دهه ۶۰ می‌شود؛ ذهن درگیر نسخه‌های زیادی می‌شود. مدل‌های زیادی از سری ۳۳۰ در بازار آمده است اما GTS قطعا یکی از مدل‌های برجسته است. یک ماشین زیبا که به نظر می‌رسد همه‌چیز در جای خودش قرار گرفته و همه اجزا با هم هماهنگ و کامل هستند.

خودروی 330 GTS یک نسخه بزرگ‌تر از 330 GTC است و از موتور ۴ لیتری Colombo V12 با ۳۰۰ اسب بخار سود می‌برد. GTS یکی از کمیاب‌ترین خودروها است و تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تا پیش از سال ۱۹۶۸ ساخته شده است.

Aston Martin Vanquish Zagato Shooting Brake

خودروهای خانواده Vanquish Zagato جدیدترین تلاش زاگوتا است. طی چند سال گذشته، آن‌ها چندین مدل منحصربه‌فرد از ونکیش استون مارتین ساخته‌اند و اکنون دیگر تولید آن‌ها متوقف شده است. جالب‌ترین این مدل‌ها همین خودروی Shooting Brake است.

در مقایسه با مدل Vanquish معمولی، مشخصات مکانیکی بدون تغییر هستند اما طراحی بیرونی به طور قابل توجهی بازسازی شده است. این خودرو واقعا زیبا است؛ حتی با داشتن سبک Shooting Brake در بدنه!

همانند سایر خودروهای زاگوتا بسیار نادر است و اگر شما یک مدل واقعی آن را ببینید؛ خیلی خوش‌شانس هستید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…
منبع hotcars
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5