آیفون ۱۳ معمولی و مینی با دوربین‌های بازطراحی شده، ناچ کوچک‌تر و پردازنده A15 Bionic معرفی شدند

فوکوس خودکار و هوشمند دوربین در هنگام فیلم‌برداری زنده

0

سرانجام پس از یک سال شایعه و انتظار، آیفون‌های ۱۳ رسما معرفی شدند.

همانند سال گذشته، آیفون ۱۳ پایه در دو مدل آیفون ۱۳ معمولی با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچ و آیفون ۱۳ مینی با نمایشگر ۵.۴ اینچ معرفی شده است. صفحه‌نمایش این گوشی‌ها همچنان پنل اولد با کناره‌های تخت و آلومینیومی ضمن بدنه جلو و عقب شیشه‌ای است.

 

آیفون‌های ۱۳ استاندارد و مینی طراحی مشابه آیفون‌های ۱۲ دارند ولی از یک بریدگی ناچ ۲۰ درصد کوچک‌تر بهره می‌برند تا فضای کمتری از حاشیه پنل نمایشگر بالا اشغال شود. البته، هنوز این ناچ به پای ناچ سوراخی گوشی‌های اندرویدی نمی‌رسد.

پردازنده این گوشی‌ها نیز قوی‌تر شده و از A15 Bionic استفاده می‌کند که به گفته اپل سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از تراشه A14 Bionic است. پردازنده A15 هنوز یک تراشه مرکزی ۵ نانومتری و ۶ هسته‌ای با دو هسته عملکرد بالا و چهار هسته با عملکرد متوسط و پایین است.

اپل می‌گوید این سریع‌ترین پردازنده در میان تلفن‌های هوشمند دنیا است و می‌تواند تا ۵۰ درصد سریع‌تر از رقبا باشد. همچنین، اپل می‌گوید گرافیک آیفون‌های ۱۳ نزدیک به ۳۰ درصد سریع‌تر از رقبا است؛ اگرچه اپل مشخص نمی‌کند دقیقا دارد با کدام گوشی‌های اندرویدی رقیب مقایسه می‌کند.

آیفون‌های ۱۳ عمر باتری بهتری می‌دهند. آیفون ۱۳ استاندارد ۲.۵ ساعت شارژ باتری بیشتری نسبت به آیفون ۱۲ استاندارد دارد و آیفون ۱۳ مینی عمر باتری ۱.۵ برابر بیشتر نسبت به آیفون ۱۲ مینی می‌دهد. اپل می‌گوید روی آیفون‌های جدید از باتری بزرگ‌تر استفاده کرده است تا هم پردازنده A15 Bionic عملکرد بهتری داشته باشد و هم شاهد بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای نرم‌افزاری باشیم.

شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین تغییر آیفون‌های ۱۳ استاندارد به دوربین‌ها برمی‌گردد. دوربین آیفون ۱۳ همان دوربین‌های آیفون‌های ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد. به این ترتیب سنسور دوربین اصلی ۴۷ درصد بزرگ‌تر شده است که اجازه می‌دهد در محیط‌های تاریک و کم نور، کیفیت تصویر بهتری داشته باشد.

سنسور اصلی دوربین پشتی آیفون ۱۳ یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 است. دوربین اولتراواید جدید این گوشی نیز لنز ۱۲ مگاپیکسلی سریع‌تر با دیافراگم f/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است. آیفون ۱۳ قابلیت تثبیت‌کننده سنسور است که در آیفون ۱۲ پرو مکس سال گذشته شاهد بودیم.

اپل مانند هر سال، کلی بهبودهای نرم‌افزاری هم در برنامه دوربین‌های آیفون ۱۳ ایجاد کرده است و شاهد ویژگی‌های جدیدی هستیم که از جمله می‌توان به یک حالت سینمایی (cinematic mode) جدید برای ویدئوها اشاره کرد که اجازه می‌دهد فوکوس را در طول یک ویدئوی زنده تغییر دهید. وقتی دارید به طور زنده فیلم‌برداری می‌کنید؛ ورود افراد جدید به تصویر باعث می‌شود دوربین آیفون ۱۳ به طور خودکار فوکوس را تغییر داده و کم و زیاد کند تا همه افراد در قاب دوربین قرار بگیرند.

دوربین آیفون ۱۳ از یک فوکوس هوشمند فیلم‌برداری برخوردار است ولی شما می‌توانید به طور دستی هم هنگام فیلم‌برداری فوکوس را تغییر دهید.

آیفون‌های جدید با مودم 5G عرضه می‌شوند و در مقایسه با آیفون ۱۲، از پشتیبانی باندهای بیشتری برخوردار است و در کشورهای بیشتری قابلیت استفاده پیدا می‌کنند. اپل وعده کرده است که این آیفون‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ از بیش از ۲۰۰ اپراتور در بیش از ۶۰ کشور و منطقه پشتیبانی کنند.

آیفون ۱۳ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار و آیفون ۱۳ استاندارد با قیمت ۷۹۹ دلار از همین امروز پیش‌فروش می‌شوند.

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.