بدون اسکنر، اسکن کنید! چگونه با گوشی اندروید یا آیفون یا حتی وب‌کم، عکس‌های یا اسناد را باکیفیت خوب اسکن کنیم؟

0

با فناوری همیشه چیزی پیدا کنید که جایگزین چیز دیگری شود. یک ابزار، یک نرم‌افزار رایگان یا یک نرم‌افزار پولی که می‌تواند نیاز شما را رفع کند.

به طور مثال، می‌خواهید فکس ارسال کنید ولی دستگاه فکس ندارید. با فناوری می‌توانید فکس خود را به صورت آنلاین و رایگان ارسال کنید.

برای اسکن تصاویر و اسناد هم این اتفاق می‌افتد. اگر شما اسکنر ندارید ولی در محل کارتان یا در خانه نیاز به اسکن تصاویر پیدا می‌کنید؛ فناوری کمک می‌کند یک جایگزین خوب پیدا کنید و دیگر هزینه‌ای برای خرید اسکنر ندهید.

اسکن عکس‌ها و اسناد با گوشی و بدون اپلیکیشن شخص ثالث

با گوشی‌های هوشمند امروزی، می‌توانید هر چیزی را اسکن کرده و تبدیل به یک سند دیجیتالی کنید. در واقع، گوشی‌ها تبدیل به اسکنرهای همراه پرقدرتی شدند که کارایی بالاتر از اسکنرهای فیزیکی سنتی ارائه می‌دهند.

اگر گوشی آیفون دارید؛ با اپلیکیشن Notes که به طور پیش‌فرض نصب شده است؛ می‌توانید تصاویر و اسناد خود را اسکن کنید:

۱- اپلیکیشن Notes را باز کنید. روی آیکون مربعی با قلم در گوشه سمت راست پایین صفحه بزنید تا یک صفحه یادداشت جدید باز شود.

۲- روی نماد دوربین در پایین صفحه یادداشت جدید خود ضربه بزنید و بعد Scan Documents را انتخاب کنید.

۳- گوشی خود را روی سندی که می‌خواهید اسکن کنید؛ بگیرید. وقتی که اپلیکیشن روی Auto تنظیم شده باشد؛ به طور خودکار سند شما را تشخیص داده و عملیات اسکن را آغاز می‌کند. در حال Manual، شما نیاز دارید که خودتان تنظیمات عکس اسکن را انجام دهید. شما باید گوشه‌های عکس را گرفته و بکشید یا کوچک کنید و بین حالت‌های مختلف صفحه جابه‌جا شوید تا بتوانید بهترین حالت اسکن عکس را به دست بیاورید.

۴- برای تکمیل عملیات اسکن، روی کلید شاتر عکس در پایین صفحه بزنید.

۵- پس از گرفتن عکس، می‌توانید با کشیدن گوشه‌های تصویر، آن را ویرایش کنید. در پایان، روی گزینه Save در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید. فایل اسکن به صورت PDF ذخیره می‌شود. حالا می‌توانید این اسکن را در یادداشت‌ها، ایمیل و هر برنامه دیگری استفاده کنید.

در گوشی‌های اندرویدی می‌توانید از اپلیکیشن Google Drive برای اسکن‌ها استفاده کنید. اگر شما از جیمیل یا سرویس‌های دیگر گوگل استفاده می‌کنید؛ احتمالا این برنامه را هم نصب شده دارید:

۱- اپلیکیشن Google Drive را باز کنید.

۲- روی کلید پلاس در گوشه سمت راست پایین برنامه ضربه بزنید.

۳- روی Scan بزنید و اگر مجوز دسترسی به دوربین را ندارد؛ اجازه این دسترسی را بدهید.

۴- از سند یا عکسی که می‌خواهید اسکن کنید؛ یک عکس بگیرید. برای عکاسی مجدد روی آیکون X بزنید و اگر عکس گرفته شده مورد تایید است؛ علامت تایید را بزنید.

۵- وارد صفحه‌ای می‌شوید که می‌توانید عکس را برش بزنید؛ بچرخانید یا به سیاه و سفید تبدیل کنید. وقتی کار ویرایش عکس تمام شد؛ روی گزینه Save بزنید.

۶- یک نام برای فایل خود انتخاب و پوشه محل ذخیره آن را مشخص کنید. دوباره Save را بزنید.

اسکن عکس و سند با کامپیوتر

برای برخی کاربران، مراحل بالا بسیار سخت و زمان‌بر و پر دردسر است. باید از سند یک عکس بگیرند و بعد برش بزنند و ویرایش کنند و بعد برای خودشان ارسال کنند و دوباره آن را درون یک ایمیل آپلود کنند. اینها شاید برای شما مراحل زیادی باشد.

پس، سراغ روشی می‌رویم که مستقیما با کامپیوتر رومیزی اسناد و تصاویر را اسکن کرده و گوشی را کنار بگذاریم. شما می‌توانید از وبکم پی‌سی خودتان برای اسکن استفاده کنید. حتی یک وبکم با کیفیت متوسط برای اسکن تصاویر مناسب است.

در مک:

۱- برنامه Photo Booth را باز کنید. وبکم به طور خودکار فعال می‌شود.

۲- سند خود را جلوی وبکم بگیرید؛ به‌طوری‌که کل سند دقیقا در وبکم دیده شود.

۳- آیکون قرمز رنگ عکس را فشار دهید تا عکسی از سند شما گرفته شود. عکس گرفته شده در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود. می‌توانید آن را بکشید و روی دسکتاپ ذخیره کنید.

در ویندوز:

۱- برنامه Camera را باز کنید.

۲- سند خود را در مقابل وبکم قرار دهید و آیکون سفید رنگ دوربین را فشار دهید تا عکسی از سند گرفته شود.

۳- عکس گرفته شده در گوشه پایین سمت راست صفحه ظاهر می‌شود. روی آن کلیک کنید تا باز شود؛ بعد روی آیکون سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.

۴- گزینه Open folder را انتخاب و مکان ذخیره شدن سند را انتخاب کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…
منبع foxnews
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.