در سیر تکاملی، تا یک میلیون سال بعد، انسان‌ها چه تغییراتی می‌یابند؟

0

آیا فرزندان ما سایبورگ‌هایی با ایمپلنت‌های از تراشه‌های پیشرفته، اندام‌های قابل رشد مجدد خواهند شد؟ یا دوربین‌هایی خواهند داشت که تعریف مجددی از بینایی ایجاد خواهد کرد؟ آیا آینده مانند رمان‌های علمی تخیلی خواهند بود؟

آیا ممکن است انسان به گونه‌ای ترکیبی از موجودات زیستی و مصنوعی تبدیل شود؟ یا آیا می‌توانیم کوچکتر یا بلندتر، لاغرتر یا چاق‌تر شویم، یا حتی با ویژگی‌های مختلف صورت و رنگ پوست؟

فعلا فقط می‌توانیم حدس بزنیم و تخیل کنیم.

برای درک تکامل آینده خود، باید به گذشته خود نگاه کنیم.، بیایید یک میلیون سال به عقب برگردیم تا ببینیم انسان‌ها در آن زمان چگونه بودند. در آغاز،  شروع، Homo sapiens وجود نداشت. یک میلیون سال پیش، احتمالاً چند گونه مختلف از انسان‌ها در اطراف وجود داشت، از جمله Homo heidelbergensi s، که شباهت‌هایی با هومو ارکتوس و انسان‌های امروزی داشت، اما آناتومی بدوی‌تر از نئاندرتال‌های بعدی داشت.

در طول تاریخ جدیدتر، در طول 10،000 سال گذشته، تغییرات مهمی برای سازگاری انسان‌ها ایجاد شده است. زندگی کشاورزی و غذای فراوان منجر به مشکلات سلامتی شده است که ما برای حل آن‌ها از علم استفاده کرده‌ایم، مانند درمان دیابت با انسولین. از نظر ظاهری، انسان چاق شده و در برخی مناطق بلندتر شده.

توماس میلوند، استادیار بیوانفورماتیک بیوشیمی در دانشگاه آرهوس دانمارک، می‌گوید: «شاید ما بتوانیم کوچکتر شویم تا بدن ما به انرژی کمتری نیاز داشته باشد. در سیاره‌ای پرجمعیت، این امر شاید مفید باشد.»

زندگی در کنار انبوه انسان‌ها، شرایط جدیدی ایجاد می‌کند که انسان باید با آن سازگار شود. زمانی که ما جمع‌آوری‌کننده شکار بودیم، روزانه فقط چند تعامل برقرار می‌کردیم.

Mailund پیشنهاد می‌کند که ما ممکن است به روش‌هایی تکامل دهیم که به ما در برقراری تعاملات فراوان کمک کند. برای مثال، به خاطر سپردن نام افراد می‌تواند به یک مهارت بسیار مهم تبدیل شود.

در اینجاست که تکنولوژی وارد می‌شود. توماس می‌گوید: “ایمپلنت یا پیوند تراشه در مغز به ما اجازه می‌دهد نام افراد را به خاطر بسپاریم. ” “ما می‌دانیم چه ژن‌هایی در ساختن مغزی دخیل هستند که در به خاطر سپردن نام افراد کارا است. پس ما می‌توانیم با ایجاد این تغییرات ژنتیکی یا پیوند تراشه، مانند رمان‌های علمی تخیلی، ظرفیت مغزی خود را افزایش بدهیم.”

در حال حاضر، افراد ایمپلنت‌هایی برای ترمیم عضوی از بدن استفاده می‌کنند مانند ضربان ساز قلب یا ایمپلنت لگن. شاید در آینده از ایمپلنت به سادگی برای بهبود فرد استفاده شود. علاوه بر ایمپلنت مغزی و اعضای که در درون ما پنهان هستند، ممکن است بخش‌های را به صورت یک عنصر ظاهری هم به بدن خود اضافه کنیم، مانند چشم مصنوعی با دوربین که می‌تواند فرکانس‌های مختلف رنگ و تصاویر را بخواند.

دانشمندان در حال حاضر از فناوری تغییر ژن‌های جنین برخوردار هستند، اگرچه بحث برانگیز است و هیچ کس نمی‌داند در آینده چه اتفاقی می‌افتد. اما شاید در آینده تغییر ژن‌ها در جهت ارتقای فیزیکی و ذهنی، آنچنان مرسوم شود که تغییر ندادن ژن‌ها غیراخلاقی تلقی شود!

در حال حاضر ما نمونه‌های ژنتیکی ژنوم‌های کامل از انسان‌ها در سراسر جهان داریم، متخصصان ژنتیک درک بهتری از تنوع ژنتیکی و چگونگی ساختار آن در جمعیت انسانی دارند. با توجه به اینکه تمام مهاجرت‌ها از مناطق روستایی به شهر‌ها انجام می‌شود، بنابراین تنوع ژنتیکی در شهر‌ها افزایش و در مناطق روستایی کاهش می‌یابد.

حتی شاید رنگ پوست انسان‌ها از منظر جهانی تیره‌تر شود. می‌شود انتظار داشت که یک فرد معمولی در چند نسل آینده رنگ پوست تیره‌تری نسبت به اکنون داشته باشد.

و فضا چطور؟ اگر سرانجام انسان‌ها مریخ را مستعمره کنند، انسان‌های کلونی‌نشین چگونه خواهند بود؟ با گرانش کمتر، ماهیچه‌های بدن ما می‌توانند ساختار خود را تغییر دهند. شاید دست‌ها و پا‌های بلندتری داشته باشیم. شاید هم مشابه شرایط آب و هوای سردتر و عصر یخبندان، مانند خویشاوندان نئاندرتال خود، بدن‌های چاق با موهای عایق پیدا کنیم.

گرچه آینده نامشخص است، اما مطمئناً تنوع ژنتیکی انسان در حال افزایش است و بعید است که ما در یک میلیون سال آینده مشابه اکنون باشیم.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

سلبریتی‌ها اگر کاری عادی داشتند – پاسخ‌های تصویری میدجرنی

چه می‌شد اگر یک هنرپیشه نامدار در سنی طلایی امکان جذب شدن در رشته بازیگری را پیدا نمی‌کرد یا بحرانی خانوادگی او را وادار به سال‌ها کار عادی می‌کرد. چه می‌شد اگر نخستین کسانی که تست بازیگری از او می‌گرفتند، به کلی مایوس و دلسردش می‌کردند.…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.