اگر نام فیلم خاطره‌انگیز و نوستالژیک دهه شصتی را فراموش کرده‌اید، این پست را بخوانید – قسمت دوم

6

این هم قسمت دوم مرور فیلم‌های به یادماندنی و نوستالژیک دهه شصتی – در مورد شیوه انتخاب این فیلم‌های در پست اول توضیح داده‌ام:

قسمت اول این نوشته:

نوستالژیک‌ترین فیلم‌های سینمایی که کودکان و نوجوانان دهه 50 و 60 خاطرات شیرین و گاهی محوی از آنها دارند

قسمت سوم این نوشته:

عصرهای جمعه در دهه شصت برای دیدن این فیلم‌ها لحظه‌شماری می‌کردیم …

31- فیلم عمر مختار- Lion of the Desert

عمر مختار یا شیر صحرا فیلمی است اکشن و تاریخی در مورد زندگی عمر مختار، رهبر جنبش مقاومت مردم لیبی در برابر اشغالگری نظامی ایتالیا در دوران پیش از جنگ جهانی دوم. این فیلم در سال ۱۹۸۱ تولید شد و هنرپیشهٔ نقش نخست آن، آنتونی کوئین در نقش عمر مختار است.

بازیگران: آنتونی کوئین, الیور رید, راد استایگر, رافائل والون, ایرنه پاپاس


32- فیلم روکو و برادرانش- Rocco and His Brothers

فیلم جنایی درام روکو و برادارانش فیلمی ایتالیایی-فرانسوی محصول سال ۱۹۶۰ میلادی به کارگردانی لوکینو ویسکونتی است.

خلاصه داستان: چهار برادر روستایی که به تازگی پدر خود را از دست داده اند به همراه مادر خود به برای پیدا کردن کار به شهر میلان می روند. جایی که برادر بزرگترشان هم اکنون در آنجا مشغول کار است و تصمیم دارد با دختر مورد نظر خود ازدواج کند. اما پیدا کردن کار به این سادگی ها هم نیست و برادر ها با مشکلات جدید تری رو به رو می شوند… …..

بازیگران: آلن دلون, سوسو سشی ,رناتو سالواتوری


33- فیلم سقوط امپراتوری رم- The Fall of the Roman Empire

فیلم  سقوط امپراتوری روم یک فیلم حماسی در سال ۱۹۶۴ به کارگردانی آنتونی مان و تهیه کنندگی ساموئل برونستون و نمایشنامه بن بارزمن می‌باشد.

خلاصه داستان: مارکوس اورلیوس آنتونیوس، سزار رم در اواخر عمر خود فرمانداران روم را جهت اتخاد با یکدیگر فرا می‌خواهد، گویی به وی الهام شده بود که امپراتوری پس از مرگش به نابودی و سقوط خواهد رسید. با مرگ امپراتور دو وارث تاج و تخت ظهور می‌کنند و …..

بازیگران: سوفیا لورن, استفن بوید, الک گینس,جیمز میسون, کریستوفر پلامر, مل فرر , عمر شریف


34- فیلم معجزه در میلان- Miracle in Milan

فیلم معجزه در میلان فیلمی ایتالیایی است که در سال ۱۹۵۱ توسط ویتوریو دسیکا ساخته شد. فیلمنامه فیلم با همکاری چزاره زاواتینی بود که برپایه رمانی به نام “Totò il Buono” می‌باشد.

داستان فیلم یک افسانه نئو رئالیست است که زندگانی فقرزده گروهی در جنگ جهانی دوم در میلان ایتالیا را به تصویر می‌کشد…

بازیگران: امّا گراماتیکا , فرانچسکو گولیسانو ,پائولو استوپا


35- فیلم بینوایان ۱۹۷۸

فیلم بینوایان براساس رمانی به همین نام نوشته ویکتور هوگو در ۱۹۷۸ توسط گلن جردن ساخته شد.

خلاصه داستان: “ژان والژان” که از زندان آزاد شده. آماده آغاز زندگی شرافتمندانه ای می شود.چند سال بعد او تبدیل به یک مالک پولدار می شود.قول او به فاحشه ای در حال مرگ مبنی بر نگهداری از فرزند او باعث به وجود امدن جریانی می شود که بازرسی که سالها در پی یافتن”والژان” است.او را پیدا کند.”والژان” اینبار به همراه یک کودک شروع به فرار از دست بازرس می کند. سالها بعد…

بازیگران: ریچارد جردن، آنتونی پرکینز، و ایان هولم


36- فیلم جنگل آسفالت – The Asphalt Jungle

جنگل آسفالت فیلمی در گونهٔ نوآر به کارگردانی جان هیوستون و محصول سال ۱۹۵۰ آمریکا، سیاه و سفید. نامزد اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر مرد مکمل (سم جافی)، بهترین فیلمبرداری. سم جافی، جایزه بهترین بازیگر جشنواره ونیز. جان هیوستون، نامزدی جایزه شیر طلایی بهترین فیلم.

خلاصه داستان: “دکتر اروین ریدنشنایدر” (جافی) که در زندان نقشه دقیقی برای دستبرد به یک جواهرفروشی طراحی کرده است، پس از آزادی عملیات سرقت را به جریان می‌اندازد. وکیل فاسدی به‌نام “آلونزو د. امریک” (کلهرن) قرار است جواهرات مسروقه را آب کند و به “دکتر” و هم‌دستانش یک میلیون دلار بپردازد. دارودسته‌ای که “دکتر” گرد می‌آورد عبارتند از “دیکس هندلی” (هیدن)، مردی تنومند اما قدری ساده‌لوح که در رویای بازخریدن مزرعه پرورش اسب پدرش در کنتاکی است؛ “گاس نینیسی” (ویتمور)، گوژپشت تندخو که کافه‌ای را اداره می‌کند و “لوئی چاولی” (کاروزو)، سارقی حرفه‌ای که متخصص منفجر کردن گاوصندوق است. گروه سرقت را ….

بازیگران: استرلینگ هایدن, لوئیس کالرن , جین هیگن , جیمز ویتمور , مریلین مونرو


37- فیلم خوشه های خشم- The Grapes of Wrath

فیلم خوشه های خشم ساخته ی جان فورد در سال ۱۹۴۰ با هنرپیشگی هنری فوندا براساس داستان کتابی به همین نام است. این فیلم برنده اسکار بهترین کارگردانی شده است.

خوشه‌های خشم رمانی از نویسندهٔ آمریکایی، جان اشتاینبک است. این رمان در محکومیت بی‌عدالتی و روایت سفر طولانی یک خانوادهٔ تنگدست آمریکایی است که به امید زندگی بهتر، از ایالت اوکلاهما به کالیفرنیا مهاجرت می‌کنند؛ اما اوضاع آن‌گونه که آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند پیش نمی‌رود. اتفاقات این رمان در دههٔ ۱۹۳۰ میلادی و در سال‌های پس از بحران اقتصادی بزرگ آمریکا روی می‌دهد. جان اشتاینبک این رمان را در سال ۱۹۳۹ منهٔشر کرد. وی برای نگارش این رمان برندهٔ جایزهٔ پولیتزر شد. این رمان هم‌اکنون جزو چهل اثر کلاسیک سدهٔ بیستم به‌شمار می‌آید. مجلهٔ تایم نیز این رمان را در فهرست صد رمان برتر انگلیسی‌زبان از سال ۱۹۲۳ تا سال ۲۰۰۵ جای داده‌است.

بازیگران: هنری فوندا , جین دارول, جان کارادین ,شرلی میلز


38- فیلم بینوایان ۱۹۵۸ –  Les Misérables

فیلم بینوایان تولید ۱۹۵۸ ویکتو هوگوبه کارگردانی ژان بل له چانویس است. اثر ادبی ویکتو هوگو. این فیلم از مشهورترین نسخه های ساخته شده برای این رمان است. ویکتور هوگو در کتاب بینوایان به تشریح بی‌عدالتی‌های اجتماعی و فقر و فلاکت مردم فرانسهمی‌پردازد، همان عوامل و محرک‌های اجتماعی که منجر به سقوط ناپلئون سوم شد. انحصار توزیع قدرت و ثروت در دست خانواده فاسد سلطنتی که از مشکلات جامعه فرانسه کاملاً بی‌اطلاع بودند، سبب ایجاد معضلات اقتصادی و اجتماعی در جامعه فقیر فرانسه شد و انقلاب فرانسه ناشی از همین تحولات زیرساخت‌های اجتماعی جامعه فرانسه بود. ویکتور هوگو در خلال پردازش شخصیت‌های داستان و روانشناسی آنها، نحوه درگیری و دخالت آنان را در این نهضت اجتماعی و توده‌ای نشان می‌دهد.

خلاصه داستان: ژان والژان که از زندان آزاد شده، آماده آغاز زندگی شرافتمندانه ای میشود. چند سال بعد او به یک مالک پولدار تبدیل می شود. قول او به فاحشه ای در حال مرگ مبنی بر نگهداری از فرزند او باعث به وجود آمدن جریانی می شود که بازرسی که سالها در پی یافتن وارژان است او را پیدا کند. وارژان اینبار به همراه یک کودک شروع به فرار از دست بازرس می کند. سالها بعد …..

بازیگران: ژان گابن, برنارد بیلر, دانیله دلورمه


39- فیلم دیدی و ارثیه فامیلی- Didi und die Rache der Enterbten

دیدی و ارثیه فامیلی فیلمی کمدی که در سال ۱۹۸۵ میلادی به کارگردانی دیتر هالروردن کمدین معروف آلمانی و کریستیان راتوکه ساخته شدو خود هالروردن نقش اصلی را بازی کرد. ولفگانگ کیلینگ، گرهارد وولنر، کریستف هوفریشتر و کارل شولتس دیگر بازیگران این فیلم ۸۸ دقیقه‌ای تولید آلمان غربی هستند. این فیلم اولین تجربه کارگردانی هالروردن بود که به عنوان کمدین در سینمای آلمان بسیار معروف است. هالروردن که متولد آلمان شرقی بود، سال ۱۹۵۸ بعد از آنکه با رژیم کمونیست حاکم بر این کشور مشکل پیدا کرد، ازآنجا گریخت. در این فیلم هالروردن در ۷ نقش متفاوت ظاهر شد که در دوبله فارسی این فیلم نیز صداپیشگی هر ۷ نقش را حسین عرفانی برعهده داشت.

داستان فیلم سینمایی کمدی بوده و ماجرای مردی ثروتمند است که می‌میرد و برای دیدی و پنج نفر دیگر ۱۰ میلیون دلار ارث باقی می‌گذارد. پنج نفر دیگر فهرست هر یک به نوعی می‌کوشند دیدی را از میان بردارند، در حالی که خود او از این موضوع بی‌خبر است.….


40- فیلم خالکوبی- Le tatoué

فیلم کمدی خالکوبی محصول ۱۹۶۸ فرانسه می باشد.

خلاصه داستان : داستان درباره نقاشی معروفی است که سالها پیش توسط نقاش بزرگی روی بدن (پشت) پیرمردی کشیده شده است .دلال ها و خریداران آثار هنری در پی این هستند تا پوست کمر پیرمرد را که نقاشی روی آن کشیده شده را بخرند و تنها راه به دست آوردن آن این است که با عمل جراحی پوست را از بدن پیرمرد جدا کنند. ولی پیرمرد قبول نمی کند و حاضر به این کار نمی شود…

بازیگران: لوئی دوفونس , ژان گابن


41- فیلم سپید دندان- Challenge to White Fang 1974

فیلم سپید دندان محصول ۱۹۷۴ برگرفته از رمانی به همین نام از نویسنده ی شهیر جک لندن است. این رمان مکمل دیگر رمان مشهور جک لندن به نام آوای وحش است.

داستان فیلم در جریان هجوم جویندگان طلا در کلوند ایک رخ می‌دهد. جک لندن زندگی سگی را که خون گرگی دارد دنبال می‌کند. او در این رمان به مسائل اخلاقی و تقابل وحشی‌گری و تمدن انسانی می‌پردازد.

بازیگران: فرانکو نرو/ویرنا لیزی/فرناندو ری/جان اشتاینر/کارول اندره/موریس پولی


42- فیلم پیرمرد و دریا- The Old Man and the Sea

فیلم پیرمرد و دریا تولید آمریکا در سال ۱۹۹۰ است. پیرمرد و دریا نام رمان کوتاهی است از ارنست همینگوی، نویسنده سرشناس آمریکایی. این رمان در سال ۱۹۵۱ در کوبا نوشته شد و در ۱۹۵۲ به چاپ رسید. پیرمرد و دریا واپسین اثر مهم داستانی همینگوی بود که در دوره زندگی‌اش به چاپ رسید. این داستان، که یکی از مشهورترین آثار اوست، شرح تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی است که در دل دریاهای دور برای به دام انداختن یک نیزه‌ماهی بسیار بزرگ با آن وارد مبارزهٔ مرگ و زندگی می‌گردد. نوشتن این کتاب یکی از دلایل عمده اهدای جایزه ادبی نوبل سال ۱۹۵۴ به ارنست همینگوی بوده‌است.

خلاصه داستان: پیر مرد و دریا داستان مبارزه حماسی ماهی گیری پیر و باتجربه است با یک نیزه ماهی غول پیکر برای به دام انداختن آن. صیدی که می‌تواند بزرگ‌ترین صید تمام عمر او باشد..…

بازیگران و دوبله: وحید منوچهری (گوینده تیتراژ+جوانی سانتیگو)، ابوالحسن تهامی‌نژاد (سانتیگو/آنتونی کوئین)، افشین ذی‌نوری (تام)، زهره شکوفنده (آنجلا/دختر سانتیگو)، ژرژ پطرسی، بهمن هاشمی، سیامک اطلسی‌فر و….


43- فیلم ۵۵ روز در پکن – Days at Peking

سال تولید : ۱۹۶۳
کارگردان : نیکلاس روی و اندرو مارتن
هنرپیشگان : چارلتن هستن، اوا گاردنر، دیوید نیون، فلورا رابسن، جان آیرلند، هاری اندروز، لیو جن، روبرت هلپمان، ایچیزو ایتامی، فیلیپ لروی، پل لوکاس، ماسیمو سراتو، ژاک سرناس و آلفرد لینچ.

ژوئن سال ۱۹۰۰. گروه تروریستی “باکسر” ها تصمیم دارند. “شیاطین خارجی” را از سرزمین‌شان بیرون کنند، سفرای ۱۸ کشور خارجی را در پکن تهدید به مرگ می‌کنند. اعضای گروه به تشویق “ملکه هسی” (رابسن) و مشاورش، “شاهزاده توآن” (هلپمان) وارد پکن می‌شوند و سفیر انگلستان، “سر آرتور رابرتسن” (نیون) همه را به پایمردی تشویق می‌کند. با وجود تعداد کم محافظان سفرا، همه به رهبری فرمانده‌شان “دریادار مت لوئیس” (هستن)، دل‌گرم محافظان سفرا، همه به رهبری فرمانده‌شان، “دریادار مت لوئیس” (هستن)، دل‌گرم هستند که از اخراج بارونس خودکشی کرده ـ جلوگیری کرده است. در همین بین، ملکه به ارتش سلطنتی دستور می‌ٔهد که به “باکسر”ها کمک کنند. ناتالی” با فروش گردن‌بند گران‌بهایش، برای محاصره شدگان غذا و دارو تهیه می‌کند، اما در راه به شدت زخمی می‌شود. چینی‌ها در تدارک حمله نهائی هستند که در ۱۴ آوریل، پنجاه و پنج روز پس از نخستین درگیری‌ها، نیروی کمکی ۱۱ کشور از راه می‌رسد، “باکسر”ها را به عقب می‌راند و ملکه را خلع می‌کند.


44- فیلم شب ژنرالها- The Night of the Generals

سال تولید : ۱۹۶۷
کارگردان : آناتول لیتواک
هنرپیشگان : پیتر اوتول، عمر شریف، تام کورتنی، دانلد پلیزنس، جوآنا پتت، فیلیپ نوآره، کریستوفر پلامر، ژولیت گره‌کو، پی‌یر موندی، چارلز گری و نیکول کورسل.

ورشو، سال ۱۹۴۲. با کشته شدن خیابان‌گردی که جاسوس آلمانی‌ها هم بوده، “سرگرد گرو” (شریف) از واحد اطلاعات ارتش آلمان، تحقیقاتش را روی سه ژنرال آلمانی به نام‌های “تانتس” (اوتول)، “سیدلیتس ـ گابلر” (گری) و “کالن‌برگه” (پلیزنس) متمرکز می‌کند. اما ژنرال‌ها به‌زودی از سماجت گرو” در پی‌گیری یک ماجرای “بی‌اهمیت” به ستوه می‌آیند و ترتیب انتقالش را می‌دهند. دو سال بعد در پاریس، “سیدلیتس ـ گابلر” خسته از جنگ منتظر “تانتس” هستند که شاداب از پیروزی‌هایش در شرق می‌آید و از “سرجوخه هارتمان” (کورتنی) ـ که دل‌باخته “اولریکه” (پنت) دختر “سیدلیتس ـ گابلر”، است ـ می‌خواهد که پاریس را نشانش دهد. در حین گردش، “تانتس” خیابان‌گردی را با خود به هتلش می‌برد و “هارتمان” بیرون می‌ایستد. “تانتس” خیابان‌گرد را می‌کشد و به “هارتمان” می‌گوید که قصد دارد قتل را گردن او بیندازد. اما با فرار “هارتمان” و تحقیقات گرو”، گناه “تانتس” فاش می‌شود. با وجود شرکت داشتن ژنرال‌ها در کودتای “فون اشتوفنبرگ” علیه “هیتلر”، “گرو” می‌خواهد “تانتس” را به جرم قتل بازداشت کند. وقتی “تانتس” می‌شنود که “هیتلر” زندهاست، “گرو” را با تیر می‌زند. سال بعد در هامبورگ، “بازرس موران” (نوآره) از پلیس فرانسه که دستیار “گرو” بوده، دوباره رد “تانتس” را پیدا می‌کند که تازه از زندان آزاد شده است. ابتدا “تانتس” همه چیز را انکار می‌کند؛ با این همه با شهادت “هارتمان”، راه دیگری برای او باقی نمی‌ماند و خودکشی می‌کند…


45- فیلم نبرد الجزیره- The Battle of Algiers

نبرد الجزیره نام فیلمی جنگی محصول ۱۹۶۶ برپایه وقایع رخ‌داده در جنگ الجزایر و نشان‌دهنده وقایعی است که در سالهای ۱۹۵۴ تا ۱۹۶۲ نیروهای الجزایری برای رهایی از سلطه فرانسه در شمال آفریقا انجام دادند. کارگردان نبرد الجزیره جیلو پونته‌کوروو است. به دلیل ماهیت آتش‌افزای این فیلم، اکران این فیلم تا پنج سال در فرانسه ممنوع بود و توسط برخی از مقامات دولتی محکوم گشت. تاثیر این فیلم آن چنان زیاد بود که به عنوان فیلمی آموزشی برای تیم های ضد شورش مورد استفاده قرار می گیرد. این فیلم در سال ۲۰۰۳ در پنتاگون به نمایش در آمد و از تاکتیک های آن به عنوان مشکلاتی یاد شد که در جنگ عراق، ارتش آمریکا با آن مواجه می شود.

خلاصه داستان: هفتم اکتبر سال ۱۹۵۷ سرهنگ ماتیو (مارتن) و سربازان چترباز تحت فرماندهی او، ساختمانی را که علی (حجاج)، آخرین رهبر سازمان آزادی بخش الجزایر، در آن مخفی شده، محاصره می کنند. با نزدیک شدن زمان حمله ی سربازان، علی وقایع چند سال گذشته به یاد می آورد…..

بازیگران: ژان مارتین, سعدی یاسف, براهیم هگیاگ


46- فیلم آشپزباشی- The Wing or the Thigh‎

فیلم کمدی آشپزباشی با حضور بزرگترین کمدین فرانسه لویی دوفونس محصول ۱۹۷۶ فرانسه به کارگردانی کلود زیدی است.

خلاصه داستان: استاد سرشناس دنیای آشپزی و نظریه‌پرداز و پژوهشگر در زمینه‌ی پخت ‌و پز (دوفونس) که خواستار برچیده شدن بساط غذاخوری‌های بی‌کیفیتِ بخور و برو یا سرپایی‌ است، به عنوان کارشناس در مسابقهء تلویزیونی خورد و خوراک حضور می‌یابد، اما با دو بدبیاری روبرو می‌شود. نخست اینکه یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه، فرزند لوده و پخمه‌ و آبروبر خودش است، و دیگر آنکه حس چشایی بی‌همتایش ناغافل کارایی خود را از دست داده و به این ترتیب، با وجود هارت و پورت فراوان، بور و کنفت می‌شود… ….

بازیگران: لویی دوفونس, کلوکه, آن زاکاریاس , ژرژ چامارا , جین مارتین , فرنان ژیو


47- فیلم نوری بر حاشیه دنیا- The Light at the Edge of the World

فیلم نوری بر حاشیه دنیا یک فیلم ماجراجویی و درام به کارگردانی کوین بیلینگتون است که در سال ۱۹۷۱ در آمریکا ساخته شده است. این فیلم بر اساس داستانی بسیار گیرا به همین نام(فانوسی بر تارک دنیا) ازنویسنده ی شهیر فرانسوی ژول ورن برگرفته شده.

در این فیلم کرک داگلاس، یول برینر، سامانتا اگار، ژان کلود دروت، فرناندو ری , رناتو سالواتوری به هنرمندی پرداخته‌اند.

خلاصه داستان: افراد نگهبان و مسئول فانوس دریایی مورد حمله وحشیانه دزدان دریایی به سرکردگی “کونگری” (برینر) قرار میگیرند و “دنتون” (داگلاس) که موفق شده بگریزد .میارزه ای برای زنده ماندن و نابود کردن دزدان را آغاز میکند…….


48- فیلم رام کردن زن سرکش- The Taming of the Shrew

فیلم عاشقانه «رام کردن زن سرکش» یک فیلم در سبک کمدی رمانتیک به کارگردانی فرانکو زفیرلی است که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد. زفیرلی فیلم را با بازی دو ستاره معروف آن زمان، ریچارد برتون و الیزابت تیلور، کارگردانی کرد. اصل داستان این فیلم که درباره ازدواج مردی است با زنی که از مردان تنفر دارد اقتباسی از نمایشنامه ویلیام شکسپیر است. این فیلم برای طراحی لباس جایزه اسکار گرفت و در رشته‌های کارگردانی و بهترین فیلم هم نامزد اسکار شده بود.

خلاصه داستان: باپتیستا مینولا ( مایکل هاردرن ) علاقه مند هست دو دخترش را عروس کند اما شرط گذاشته که ابتدا می بایستی دختر بزرگش کاترینا ( الیزابت تیلور ) ازدواج نماید و سپس دختر کوچکتر بینکا ( ناتاشا پین ) عروس شود. اما کاترینا سرکش و رام نشدنی هست و از مردان بیزار تا زمانی که مردی به نام پتروچیو ( ریچارد برتون ) تصمیم می گیرد با او ازدواج نماید اما…..


49- فیلم پرونده ایپکرس- The Ipcress File

فیلم پرونده ایپکرس محصول انگلستان به کارگردانی سیدنی ج. فیوری در سال ۱۹۶۵ ساخته شد. در سال ۱۹۶۵ میلادی نامزد دریافت نخل طلای جشنواره کن بوده و سال بعد ۳ جایزه بفتا در رشته های بهترین فیلم، طراحی صحنه و فیلمبرداری رنگی دریافت کرده است.

خلاصه داستان: “هری پالمر” کارمند ساده اداره ضد جاسوسی به بخش تحقیقات نظامی به ریاست “سرهنگ راس” منتقل می شود. نخستین مأموریت او در این بخش، پی گیری پرونده ی “دکتر رادکلیف” دانشمند ربوده شده است که پرونده ی مهمی را در اختیار داشت….

بازیگران: مایکل کین، نایجل گرین، گای دولمن، سو لوید، فرانک گاتلیف، گوردون جکسن و آبری ریچاردز.


50- فیلم دوازده صندلی- The Twelve Chairs

فیلم دوازده صندلی محصول ۱۹۷۰ آمریکا و به کارگردانی مل بروکس است.

خلاصه داستان: “ووروبیانینوف” (مودی) بر بالین مادر زن در حال احتضارش می فهمد که او تمام جواهرات خانوادگی را در آستانه ی انقلاب روسیه، در یکی از دوازده صندلی اتاق ناهار خوری پنهان کرده، ولی “پدر فیودور” (دلوییز) پیش از او این خبر را شنیده است. “پدر فیودور” از یک طرف و “ووروبیانینوف” از طرف دیگر، جست و جویی طولانی را به دنبال تک تک صندلی ها آغاز می کنند….

بازیگران: ران مودی  – فرانک لانگلا  – دام دی‌لوئیس


قسمت اول این نوشته:

نوستالژیک‌ترین فیلم‌های سینمایی که کودکان و نوجوانان دهه 50 و 60 خاطرات شیرین و گاهی محوی از آنها دارند

قسمت سوم این نوشته:

عصرهای جمعه در دهه شصت برای دیدن این فیلم‌ها لحظه‌شماری می‌کردیم …


این نوشته‌ها را هم دوست خواهید داشت:

بهترین فیلم های ۲۰۲۲ | معرفی و بررسی ۲۵ فیلم برتر

سال ۲۰۲۲ هم به نیمه رسید. گرچه معمولا بهترین فیلم‌ های هر سال میلادی در ۳-۴ ماه آخر آن اکران می‌شوند، اما در این شش ماهه هم آثار خوبی را شاهد بودیم. درست است که خیلی‌ها هنوز در رویای بازتکرار کلاسیک دنیای سینما هستند، اما اگر بخواهیم عقب…

این 12 فیلم خوب بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند – یک فهرست خوب

1- فیلم فرار از آلکاتراز - Escape From Alcatraz سال تولید : ۱۹۷۹ کارگردان : سیگل فیلمنامه‌نویس : ریچارد تاگل، برمبنای کتابی نوشته ج. کامبل بروس هنرپیشگان : کلینت ایست‌وود، پاتریک مک‌گوهان، رابرتس بلاسم، جک تیبو، فرد وارد، پل بنجامین،…

بهترین و تماشایی‌ترین فیلم‌ های 2018 و 2019 – فهرست 125 فیلم برتر و گلچین‌شده بر اساس نظر و…

در قسمت دوم معرفی بهترین فیلم های 2018 و 2019 در خدمت شما هستیم.در قسمت قبل فهرست 40 فیلم برتر سال 2018 و 2019 را مرور کردیم و در این پست 40 فیلم دیگر را معرفی می‌کنیم.41- فیلم First Man نمره 7.4 در IMDBنخستین انسان،…

مروری بر بهترین فیلم‌های گریگوری پک

گریگوری پک در روز ۵ آوریل ۱۹۱۶ به دنیا آمد. نخستین تجربیات بازیگری را از سن ۱۷ سالگی روی صحنه تئاتر به دست آورد و در سال ۱۹۴۳ برای اولین بار جلوی دوربین فیلمبرداری ظاهر شد. او با درخشش در فیلم "روزهای افتخار" توانایی‌های هنرپیشگی خود را به…

بهترین سریال های خارجی قدیمی کدام‌ها هستند؟ 41 عنوان برتر و تماشایی

عجیب است، تا چشم بر هم زدیم، سریال‌هایی که زمانی تازه قسمت پایلوت‌شان را دانلود کرده بودیم یا روی DVD از کسی گرفته بودیم، تبدیل شده‌اند به سریال‌های قدیمی. خب در دنیای که اینقدر پرشتاب شده و روزانه رنگ عوض می‌کند، مگر می‌شود سریالی را که…

اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

برآورد میزان موفقیت قرارهای عاشقانه زوج‌ها با هوش مصنوعی و اندازه‌‌گیری میزان همسانی پاسخ‌های سیستم…

در حین یک قرار آشنایی پاسخ‌های فیزیولوژیکی دو نفر حین گفتگو و دیدار با هم هماهنگ می‌شود، این پدیده‌ای است که از آن با نام همسانی فیزیولوژیکی یاد می‌شود.درجه این همگامی با تعامل در مکالمه و کیفیت همکاری همبستگی دارد و بنابراین می‌تواند…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

بهترین سایت‌ها برای پیدا کردن کتاب‌هایی که با سلیقه شما جور هستند

آیا می‌خواهید از مطالعه کتاب لذت ببرید؟ در اینجا سایت‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که کتاب‌هایی خوبی بر مبنای مطالعات لذت‌بخش قبلی به شما توصیه می‌کنند.هیچ چیز دلهره آورتر از رفتن به یک کتابفروشی بدون فهرست خرید نیست. شما کلی وقت…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
6 نظرات
  1. بابک می گوید

    بخ نظر میرسه عکس فیلم اخر یا متعلق به نسخه ای دیگه از این فیلمه ( یه همچین چیزی یادم میاد) یا فیلم دیگری غیر از دوازده صندلی است

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      ممنون. اصلاح کردم.

  2. امير ملکي می گوید

    درج اسامی دوبلورها بسیار کار جالبی بود. ممنونم

    1. علیرضا مجیدی می گوید

      راستش من فکر کردم برای خیلی‌ها جذاب نیست و روی این تمرکز نکردم.

  3. آیدا می گوید

    دنبال یه فیلم می‌گردم که اگه اشتباه نکنم دهه نود میلادی یا نهایت تا حدود سال ۲۰۰۴,۲۰۰۵ شاید پخش شد از تلویزیون خودمون ، یه بچه که نامه می‌نوشت، درست یادم نمیاد برای خدا بود یا برای مادرش اما مردم جواب نامه هارو می‌دادن. الان چند ماهه دارم دنبالش می‌گردم.

  4. احسان می گوید

    عرض ادب و احترام
    بابت لیست فیلمها ممنونم
    چند سالی شده دنبال فیلمی قدیمی میگردم که داستان زندگی یک نمایشنامه نویس بود که ماشین تحریر داشت و از تلویزیون پخش شد .
    شاید شما بدونین کدوم فیلم رو میگم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5